Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Avtalen går ut i november :disappointed_relieved:

Den var knøttliten, smått utrolig at jeg fikk øye på den :sweat_smile:

Update:

Hei,

Takk for mail. Det ser ut som en midd-art og ikke en flått (blodsugende midd). Men send den gjerne inn: Adressen er: Svebastadveien 112, 4325 Sandnes.

Mvh

Snorre Stuen

3 Likes

Hvorfor tok du så kort avtale?
Jeg gambla, jeg ville unngå å betale 3-4-10 kr per kWt, og var klar over hva det kosta å bryte avtalen (kr 6250).
Kjip som jeg er så tegnet jeg femårs avtale. Der var lykken åpenbart bedre enn forstanden, eller sagt på en annen måte: flaks.
Jeg lurer på om vi får ny sjanse om 1-2-3 år.
Setter du av beløpet du får i strømstøtte?
Jeg har passert 11000….

Fordi jeg ikke regnet på at det meste jeg kunne tape på den lengre avtalen var 1500kr og fordi jeg ikke hadde tatt meg seg scenarioet hvor Russland angrep Ukraina som igjen førte til at forhandlingen om Nord Stream 2 ble mer eller mindre permanent lagt på is. Jeg skulle vært bra framsynt i november 2021 for å se den utviklingen…

1 Like

Sprøtt, kunne vel fått fastpris nedpå 30 tallet i 2021?
Jeg kommer til å følge med de neste årene, faller prisen ned mot eller lavere enn jeg har så kommer jeg til å gå inn på ny avtale, for lengst mulig tidsrom.

Ja, det stemmer, jeg tror du kunne få fastpris på 35-40 øre så sent som juni 2021. Det høres billig ut nå, men i 2020 så var prisene på kanskje 20 øre i snitt :stuck_out_tongue:

1 Like

Joda, men en risikerer svært lite når prisen er så lav.
Samme med fastrente: får en fastrente til 1,5-2% så er risikoen lav, verken strømpris eller rente går til null over tid.
Men i Norge er det ikke tradisjon for å sikre seg. Men det er vel tvilsom om noen har lært denne gangen heller.

Utenlandskabelen til Tyskland var åpnet, og den til UK var nettopp kommet i drift.

Var fullt mulig å se dette komme.

Money talks. De sterkeste motstanderne mot dette forslaget var en samlet gruppe av Europas største investeringsbanker. Grunnlaget var at de ikke var investert allerede fordi de hadde fått beskjed om å investere i vind…

Tar et langt steg i retning av å stanse «grønnvasking» av gass og atomkraft - Tu.no

Hvorfor i h. de må ha gass med i dette forslaget kan man spørre om.

Synes riktignok at vi har en fin kongefamilie med god figur (noen litt mer spaca medlemmer enn andre, men slik er familier), men blir litt tullete å bruke såpass mye penger på fest.

1 Like

Tjah, hvis man først skal ha en konge/dronning i Norge, så er det på sin plass. Så er spørsmålet om det er noe poeng?

3 Likes

…noen ideer på hvor vi poster denne? :sweat_smile:
image

Blir dette startskuddet for det totalomfattede hydrogensamfunnet? :thinking:

Nei det blir det ikke vi driver jo med blybatterier ennå. I stort monn. Det er enda giftigere det er jeg helt sikker på.

I “oljå” driver vi på med sinnsykt plasskrevende UPS-er med eksplosjonsfarlige blybatterier siden vi ikke vet hvordan vi skal forholde oss til brannfarlige litiumbatterier :rofl: Jeg har vært på datasentere hvor det er litiumbatterier og du sparer veldig mye plass og ventilasjon for å si det slik. Blir det brann så burde vi bare hatt en fall-lem og dumpet batteriene i havet evt. ha sub-sea batterier :laughing:

3 Likes

Heller bruke pengene på f.eks President Hadia :thinking:

Har vært med å bært på det dritet ifbm. batteribytte. Passe lang i armene i etterkant :joy::joy::joy:

1 Like

Hadde du ikke tralle :upside_down_face:

I 2022 er jeg mer for republikk enn nedarvet symbolsk makt som lever av skattepenger.

Ingen stor tilhenger av Hadia og tror hennes politiske karriere er begrenset. Blir vel partner i Schjødt eller Firsthouse etterhvert hun også.

1 Like

Gammel plattform, ikke mulig med tralle. Opp noen trapper osv :sweat_smile:

jeg mener enda at katt er det beste kjæledyret en kan ha…start debatt :sweat_smile:

2 Likes

Meget praktisk, slipper man å rydde opp etterpå.

Kunne postet noen hundebilder fra Ukraina. Meget praktisk det også, de rydder opp i døde russiske soldater.