Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Enig, kjenner til en fyr som kledde seg opp i politijakke hver gang han gav hunden sin pryl. På den måten kom ikke politiet på døra hans så ofte lengre.

Skal ikke se bort ifra at det er eierne som er problemet her og ikke rasen

4 Likes

Så, du vet at et familiemedlem har Rottweiler. Du vet Rottweileren har angrepet barn flere ganger tidligere. Du lar 1-åringen din være alene med familiemedlemmet med Rottweileren.

… hvis foreldrene til 1-åringen ikke visste om problemene til Rottweileren, så har jeg litt mer forståelse.

Har med minstejenta (på 3) endel med på tur, og hun er veldig nysgjerrig på hunder. Hundeierne pleier å synes det er hyggelig, så jeg spør endel om det er greit at hun hilser på. Har lært henne å ikke gå bort til hundene uten å ha spurt eieren om lov. Har bare vært borti en hundeier som ba oss holde avstand. Husker ikke helt settingen, men ble litt overrasket. Hvorfor vil folk ha en hund de er redd skal bite?

3 Likes

Gamle naboen min hadde 2 hunder som lignet på ulver. Ingen fikk lov å nærme seg han når han gikk tur. Rundt eiendommen hans, et 3m høyt gjerde. De så ikke snille ut, det skal jeg love deg. Men var heldigvis aldri noen episoder. Så der var det i alle fall rett eier.

4 Likes

Screenshot-2021-10-15-at-14.10.09-350x488
Var det en slik?
Har sett 1 av denne rasen her i byen også faktisk. Gigantisk beist :yum:

Er generelt glad i hunder, men rottweiler og pitbulls unngår jeg som pesten. Særlig når eieren ser ut som et dopvrak.

7 Likes

Nei de hundene der er rolige familiehunder. Tror de var Canadian Eskimo Dogs.

2 Likes

Jeg møtte en kar med en slik hund i skogen en gang. Han ble slept ut av noen busker og ut på stien med hunden foran. Han fortalte at de hadde vært på tur i tre timer og at han fikk ikke lov til å gå hjem før hunden var fornøyd :smiley:

4 Likes

Kanskje de treffer folk like ofte som en gjennomsnittlig TI’er og føler det er litt i overkant å ta livet av bikkja bare fordi den blir litt nervøs av små barn (som er veldig uforutsigbare). Har selv småbarn og ingen dyr, men ser ikke på det som en menneskerett at alle dyr skal la ungen min klappe dem :blush:

4 Likes

Tenk og sitte på roret til et tankskip i 11 dager ? De må ha hatt utrolig flaks og det kan umulig ha vert noe bølger,da hadde de blitt skyldt av roret.

1 Like

Bestefar var relativt lite blant folk, men skjøt hunden sin hver gang den viste aggresjon mot noen av barnebarna. Var vel 5 hunder han hadde i løpet av min oppvekst, hvor bare en døde pga. alder/sykdom. Dette var jakt/utstillingshunder, så ikke familiehunder på den “vanlige” måten.

5 Likes

Mitt innlegg var kun myntet på Christian og ikke som et forsvar av denne eieren i hundedrapssaken. :blush:

Mitt var bare myntet på deg :smiley: Og ikke et forsvar/motstand mot denne eieren i hundedrapssaken. :stuck_out_tongue:

Joda, ser den.

Jeg tenker det er lurt å lære henne hvordan man omgås hunder, ingen plutselige bevegelser, la hunden få lukte, spørre om lov, osv. Hun er egentlig overraskende tøff, vil hilse på nesten alt av hunder. Folk er stort sett veldig hyggelige. :slight_smile:

1 Like

Er nok mest hunder som får lite stimuli og/eller er usikre som er skumlest, men de er som regel hjemme alene/blir ikke tatt med på tur. Aktive, friske og glade hunder er nok de man møter mest når man er ute og går. :slight_smile:

3 Likes

Ja tenk om all informasjon kunne holde seg til rådende konsensus, så slapp vi alt av «kjetteri»

2 Likes

et samarbeid mellom Cook og Musk hadde gitt trillioner i både realiserte verdier og idee`r…

Hvilken bank gir for tiden best rente ? Gjerne med bindingstid.

1 Like

Dette er bullshit, det er i hvert fall snø over 700m. Blefjell feks.

3 Likes

Bor alene i en leilighet på 64 kvm i Oslo og har fått en strømregning fra Fjordkraft på 6900 kr. Kan dette stemme ??

1 Like