Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Det jeg ville fem til…var at vi bør (prøve hvertfall) å skifte regjering…slik at vi roer ned avgifter nå som vi har så høye strøm priser,-lavere utbyteskatt blir jo da bare en bonus :wink:

1 Like

Fuck alle dere flinke menn der ute, dere stikker bare til Sveits likevel :crazy_face:

Forventer like krav i mureryrket :+1:

2 Likes

politikere får litt av en kabal hvis de skal prøve å trykke alle verdens flagg og nasjoner likt fordelt med alle de forskjellige tro-og livsseksualitetsformer også inn på styrerommene…

det blir for dumt hele greiene nå med all dette politiske “korrektheten” som sporer fullstendig av fornuften…

3 Likes

Helse-bransjen har faktisk underskudd på menn, så der blir effekten motsatt flere steder. :stuck_out_tongue: Flere menn i styrene!

Men ja, som de sier er det jevnt over kvinner som vil dra fordel av dette. Problemet er dog hvilken effekt det har på styrene at de må stemme inn folk bare fordi det er kommet en ny regel. Virker som et stort kapitalsluk i styregodtgjørelser og papirarbeid for ingen kortsiktig effekt. Misliker sånn “Stastikken sier, så vi må gjøre”-tankegang med så kraftige virkemidler. Virker som de ikke aner hvorfor de forskjellige sitter i styrene de gjør. Spesielt i mindre bedrifter er ikke arbeidsomfanget sånn at man trenger et større styre enn de som faktisk er en del av ledelsen/innehaver. Men grattis til alle unge damer som får rakkettkarrierer av dette. :slight_smile: Håper det funker og bidrar med noe positivt, og ikke mere mee too piss. Hittil har jeg bare sett jenter med ekstremt fint utseende få sånne posisjoner ut av det blå. Håper ikke det blir normen.

2 Likes

Det bør de skamme seg over, det øker jo lønnsgapet mellom kvinner og menn :open_mouth:
Det samme gjelder trygdeandelen! Her må vi få krav om å trygde flere menn og nekte kvinner fram til forskjellene er utjevnet.

#ironi

3 Likes

Borgerlønn til alle som tjener under 2 millioner i året i husstanden.

3 Likes

Gjerne til alle over 18 år så får studentene det litt bedre. Stor bonus at alle som jobber i trygdebransjen kan begynne å jobbe i noe som er produktivt for samfunnet.

1 Like

Det er faktisk noen der som prøver å hjelpe folk i jobb også. :see_no_evil:

1 Like

Regner med at de trenger minst hjelp til å få seg ny jobb da i alle fall. Så kan vi godt ha et arbeidskontor selv om folk får en borgerlønn i stedet for å stå med lua i hånden for 10 000 kroner på sosialen. Besparelsene vil være store. Den økte produktiviteten vil gjøre det hele til et pluss resultat.

“Dette er ikke i tråd med tiden vi lever i, og det er ikke i tråd med forventningene samfunnet har for lik vurdering av evner og kompetanse i befolkningen, sier Vestre”.

Hvem har de spurt egentlig? Er jo ingenting som hindrer en jente/dame å jobbe i et typisk mannsyrke. De gjør det jo generelt bedre på skolen og.

Lykke til å få 40% menn inn i typiske kvinneyrker. Kommer aldri til å skje.
Men nå ser det helst ut til at kvoteringen har mest fokus på å få kvinner inn i styrene og ikke så mye sammen med gutta på gulvet.

Resultatet blir vel at Erna må rope enda høyere om flere barn pr. familie.

6 Likes

image

hvor lenge varer dette…?

2 Likes

Blir så inn i h…… f…… når jeg leser slike artikler hvor det vinkles på en slik måte at staten er så snill mot oss.

Dette er uansett ran av det norske folk og selv er jeg ikke fornøyd før jeg får en maxpris på 50 øre, det gjelder også hytta.

12 Likes

Så enig så enig.
Vanvittige priser vil gi rekordregninger, selv med strømstøtte. Men kanskje er det ikke så ille som du frykter.

Ikke så ille nei :sweat_smile: røyka sokka sine han der.
Tappert forsjøk på å normalisere den nye hverdagen.
#Neverforget.

7 Likes

Jeg synes strømstøtten med fordel kunne vært konstruert litt mer omtenksomt.

Feks hvis man fikk subsidiert ca 100kWh/dag og alt over dette måtte en betale selv så ville nok sikkert mange i de mest sårbare gruppene ikke slite like mye med strømregningen.

4 Likes

De mest sårbare bruker ikke 100 kWh døgnet. De bor i leilighet som kanskje bruke 50 kWh.

Nemlig. Hvis du subsidierer <100 kWh eller <50 kWh så dekker du det elementære for de fleste. Så slipper man å subsidiere oppvarming av oppkjørselen eller boblebadet eller de med fastprisavtaler som går i pluss av jo mer man forbruker.

2 Likes

Grensen er satt på ca 167 kwt i stedet. Tenkte sikkert på bøndene med store hus bygget i 1910.

1 Like

Jo, men hadde foretrukket 90% subsidiering for forbruk <50 kWh (eller 75 for å være litt raus) og alt over det så må det svi. Innbiller meg at det ville vært litt mer effektivt :man_shrugging:

Hvordan tenker du det ville blitt for en barnefamilie med 2 voksene og la oss si 3 barn?