Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

La meg gjette, du studerte økonomi eller? :crazy_face:

(Bare forsøk på dårlig humor, ikke ta deg nær av det)

1 Like

Mest sannsynlig en politiker, samme logikken :rofl:

3 Likes

Shit, nå må folk ta seg en chill pill altså

9 Likes

– Har dere fått klager fra folk som har reagert på at dere har kors på kapellet?

– Nei, aldri, sier hun bestemt.

Mao, det er en person som har fått en fiks ide.

3 Likes

Nok nå til den klagepersonen. Det er slike ideer som fostrer fascisme.

5 Likes

Nå ble jeg påminnet Sveits’ minaretforbud, og hvor jævlig kvalmt det er/var (og nok først og fremst en uheldig konsekvens av direkte demokrati ).

Den julen ble det pepperkake-moské.

2 Likes

Det ser jo helt forjævlig ut med slike minareter da,. Håper PBE kommer på banen og forbyr dette her i Norge, men tror ikke de har baller nok dessverre.

2 Likes

Dette var jo som ventet, Det som har mer interesse er hva som skjer med den delen av dommen som ikke hadde noe med baneheia saken å gjøre. Ser at de snakker om 1-1,5år fengsel for den.

Og evt hvordan straffen til andre tiltalte nå blir.

oppsummert er dette en skandale og en forferdelig grusom sak…tanten min,som bodde et steinkast fra baneheia, husker jeg enda tydeligt i den telefonen og den sjokkmeldningen hun kom med da dette skjedde.

Svenskene er mere framsynt enn oss som vanlig Fortum och Kärnfull Next i samarbete om små modulära reaktorer i Sverige

3 Likes

Visste dere at Afrika var så svært?

8 Likes

Yap!.

Litt morsomt når man ser hvordan dagens kart blir laget :wink:

3 Likes

Ja, å få en globus i hus er en bra reality check :grinning:

5 Likes

såå? kommer det noe ut av dette?






2 Likes

Hva er det, rent økonomiteoretisk, som hindrer et solid løft for de som sliter på den måten som skribenten nevner? Handler motviljen mot eller den manglende evnen til å gi direkte statlig hjelp om frykt for utilsiktede negative konsekvenser for vår nasjonale økonomi, eller er det bare et skalkeskjul for en mistroisk holdning til de som ikke jobber?

Finnes det gode grunner (hva som er gode grunner vil være subjektivt) til å la denne gruppen fortsette å ha det slik?

5 Likes

Frykten for at bedre støtte fører til at flere søker seg dit.

1 Like

Så en slags versjon av mistro mot de som ikke jobber. Det finnes sikkert en del folk som for alt i verden ikke vil jobbe og som vil utnytte systemet. Men jeg tror ikke det er mange nok til at vi som storsamfunn ikke kan ta oss råd til å heller la de gjøre det hvis det kan hjelpe de med ærlige hensikter men redusert arbeidsevne. Det er bare en annen, men bedre form for urettferdighet. Tror jeg foretrekker lykkelige snyltere og lykkelige ikke-snyltere fremfor denne situasjonen som beskrives i innlegget (forenklet, da lykke ikke bare kommer av penger, men tipper det ville hjulpet veldig for mange)

4 Likes

Tenker makspris på strøm hadde hjulpet maaaaange, så hvorfor det ikke gjøres nå synes jeg er dumt.

6 Likes