Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Jeg kjøpte 288 m2 brutto areal + 50 m2 garasje (grunnflate) for 6150, eller 18k pr m2. Har forresten dekkene hengende fra kroker på veggen. Rentekostnadene etter at jeg flyttet inn er i snitt betalt av leieboer, men har brukt rundt 50k i året på oppgraderinger/vedlikehold da :stuck_out_tongue:

3 Likes

Norwegian blir en “utbytte maskin” :sweat_smile:

“hvor pengene til SAS renner ut til…det vet ikke jeg?”

her må nok “ekspertpanelet” hos finansavisen finne noen bedre kommentatorer… :laughing:

1 Like

Så da de norske damene spilte seg frem til sin første VM-finale i bandy, en historisk begivenhet i en av verdens største vinteridretter, så valgte NRK overraskende nok å ikke prioritere ski. De valgte et innslag om buldring.

Som NRK svarte, da jeg etter utallige purringer endelig ble velsignet med svar: «Hovedårsaken var at vi denne helgen måtte prioritere hardt: Vi sendte både NM i Skiskyting, NM på ski, NM i klatring, NM i badminton samt kamper fra Toppserien for kvinner i fotball på både NRK1 og NRK2. Da hadde vi verken ressurser eller sendeflater til også å sende VM-finalen i bandy for kvinner.»

Morsomt skrevet :stuck_out_tongue:

smart trekk… :thinking:

Det er mange kloke hoder her inne, og håper noen kan bistå med kunnskap/strategi om følgende:

En luring på finn som ble borte etter at penger ble overført for et kjøp, ingen enorm sum, men heller ikke ubetydelig. Ble overført via vipps, har prøvd å ringt nummeret det ble vippset til, men dette eksisterer tydeligvis ikke? Vedkommende har ikke vært aktiv på finn siden overføring, 5 dager.

Om noen har en fornuftig framgangsmåte her, setter jeg pris på det. Snakke med dnb om eier av konto knyttet til nummeret?

image

1 Like

Takk, skal se på det

1 Like

Dette handler vel om at man har fått penger, og skall sende tilbake? Ikke å drive tilbake pengar man har betlat til en oppenbar bedragere?

Jeg tror ikke det går at reversere en VIPPS-betalningning. Politianmelding (som umiddlebart blir henlagt) kan kanskje hjelpe. Får politiet inn veldig mange anmeldeser på en person så kan de vidta åtgjerder, men då må det inn mange (over 100). Politiet prøver som oftest å gjøre minst mulig.

4 Likes

På tide å gi Trøndelag til Sverige?? Tror det burde vurderes snart…

1 Like

Ofrer Oslo istedet tenker jeg :slight_smile:

Flott at slikt gleder deg :slight_smile:

Ser det er ikke bare på Bergenbio tråden du får deg nye venner @Roc :rofl:

Kunne ikke dy meg… «Rosenborgsupportere» donerer vi gjerne til svenskene ja…

Liker når vanlige Ola Nordmann har 50 millioner i formue, setter min egen økonomi litt i perspektiv :see_no_evil:
image

7 Likes

De reiser til Sveits fordi det er for vanskelig å være millionær i landet der det er blitt vanlig at folk har 50 millioner…

6 Likes

Hvorfor flytter alle til Sveits? Visst, fint sted, men dyrt som F. Og det finns andre fine plasser, som t.ex. Slovenien, som dessuten har bedre mat. Har rikiningene blitt 4000m-topp samlere allihop, eller hva er det fråga om?
Dessuten snakker de sveitser-tysk eller fransk i Sveits. Helt umulig å begripe noe av hva som sies.

3 Likes

Skimuligheter?

Hvis man vil unngå formuesskatt behøver man bare flytte til Sverige

4 Likes

Husker jeg var på bilferie, kjørte gjennom Østerrike og Sveits. Veldig tilsvarende folk, mat, osv, men alt var 2x så dyrt i Sveits. :smiley:

4 Likes

Nope, kronesalget er grunnen til alt ondt, både sentiment og direkte påvirkning. Norges Bank er de eneste som kan snu det, ved å gå over til heftige kronekjøp. Men feil tråd for sånt. :slight_smile: Så lenge Norges Bank holder på som nå vil du se kronen dale i verdi mot dollar og mot varer generelt. Det som vil lette på stemningen er lavere gasspris, da det direkte påvirker kronesalget. Eller selvfølgelig at Norges Bank tar til fornuft. Flytter til Småprat-tråden :slight_smile:

1 Like