Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Da jeg leste det først, trodde jeg du responderte på kommentaren over. :stuck_out_tongue:

Men ja, er nok mulig å gjøre udempet sykkel mer komfortabel. Skulle helst sett med demping, men er kanskje et vedlikeholdshelvete?

1 Like

Du burde teste Lime sine elsykler neste gang du er i Oslo, de har null demping og likevel veldig komfortable. De har Dutch-style styre (litt vanskelig å se på dette bilde, men det var det eneste jeg fant):

Vi hadde også den plastelinafilmen i seksualundervisningen og jeg husker også at folk reagerte på at han ikke tørket det opp før han tok over dyna igjen😆

Gaffel med coil krever veldig lite vedlikehold, ulempen er først og fremst at det er et fordyrende og fortungende element. I tillegg ødelegger det litt av kjørefølelsen, man mister litt av den direkte følelsen man har med underlaget.

Gassdemper er for dyrt og for mye vedlikehold for hvermansen,

1 Like

I am sold :stuck_out_tongue: Er akkurat det jeg er ute etter haha

1 Like

tror politikerene bør regulere AI fortere enn f… :face_with_hand_over_mouth:

image

6 Likes

AI er brutalt ærlig :slight_smile: Den har sikkert kjørt hundre millioner simuleringer og funnet at det tar 30 sekunder mindre å drepe operatøren, så utføre oppdraget uten hindringer, i stedet for å gjøre det med operatørens kommandoer. Siden de ikke forstår AI høres det ut som, så har de bedt den gjøre oppdraget så raskt som mulig, uten å si at operatøren/vennlige styrker ikke skal skades. :stuck_out_tongue:

Er også det som er veldig interessant med AI, de finner helt ulogiske løsninger, som ved prøving og feiling har vist seg å være det optimale valget.

2 Likes

Ja masse AIer i spill som dreper motstanderen, skal vi slippe disse løs i virkeligheten. Nei. Skal vi pause utvikling av chat gpt og lignende systemer i 6 måneder, også nei.

1 Like

Hadde du lest hele artikkelen, så hadde du funnet ut at de ga så mye minuspoeng for å drepe kontrolleren at det ikke ble gjort. I stedet ble kontrolltårnet tatt ut av spill, slik at AI-dronen kunne nå målet sitt uten å få beskjed om å avbryte :stuck_out_tongue:

Det er også verdt å merke seg at alt dette ble kjørt i simuleringer. :stuck_out_tongue:

Dette poenget står jo ved lag fortsatt, greit å sikre at AI-en har noen idiotsikre sikkerhetsopsjoner? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Har noen referrert det klassiske tankeeksperimentet enda?

Hadde tatt AI over politikere any day :stuck_out_tongue: “Gjør Norge til det beste landet å bo i i verden” → "Dreper alle utenom oljebransjen+barn og unge som kommer til å jobbe der og støttende funksjoner :stuck_out_tongue: "

Forøvrig så er virkeligheten ganske vanskelig å tilpasse en AI til. Blir spennede å følge med. Tror simuleringer bare kan få oss så langt, da virkeligheten er så mye mer kompleks.

1 Like

https://twitter.com/segrov/status/1664591540960780289?s=20

Her er gjengen redd barna hadde leid inn for å drag underholde barn. Dette er altså ifølge flere ledene politikere på venstresiden ikke seksualisert underholdning. Og noe som er helt innenfor å la barn 4-8år oppleve.

Her skal det groomes.

7 Likes

Mildt sagt sprøtt. Men det er lite forståelse å møte hos avisredaksjonene: Pride-truslene i Bergen: Redd Barnas pridearrangement i Nygårdsparken er avlyst. Kulturredaktør Jens Kihl meiner den skeive minoriteten treng eit vern av solidaritet, ikkje berre av maskinpistolar.

Får håpe gruppa tilpasser litt for barneunderholdning. De er vel ikke dumme?

Framstilling på den måten der gir de jo verst mulig vinkling.

Mer balansert her:
Dragkampen om barna (aftenposten.no)

Jeg er forøvrig mot at trans-aktivisme skal få så mye oppmerksomhet. Det er viktig for noen få, men veldig få. Det blir så irrelevant for barna da de kanskje møter en med drag på bussen ila. livet og ellers ser det på tv et par-tre ganger. Er liksom ikke relevant.

Om målet er å normalisere noe for å unngå hatkriminalitet, så kan man heller gå for alle er like mye verdt-taktikken. Det fungerte fint på meg og de fleste jeg kjenner. Fokus på en gruppe blir dumt, da de da blir spesielle og kontroversielle, som er akkurat det man ønsker å unngå.

4 Likes

Det er vel der groomingen ligger. Skulle bare mangle at de ikke drar fram dildoer, blasfemi og latterliggjøring av annerledes tenkende i et barnearrangement. Men siden dette er de verdier og virkemidler de forfekter i andre sammenhenger er det jo fullstendig uakseptabelt å i det hele tatt tenke tanken på å slippe dem på barn!

2 Likes

Det er noe annet som ligger bak dette, fordi hvis ikke ville du vært mot sånn 90% av alle kjendiser, skuespillere og mennesker skulle kunnet opptre for barn. Det er du vel ikke? Hvis du kan søke opp en kjendis og finne nakenbilder av dem, bør de da holdes unna barn? Det kan man med de fleste hvis man gidder.

Blasfemi driver alle med alltid og det er en kjerneverdi i det å være norsk å være litt hedning. Så den må du lengre sørover med. I bibelbeltet finner du nok likesinnede, men det er ikke en lands-regel at blasfemi er noe negativt, heller positivt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ang. det seksuelle, er det heller det jeg sikter til her. Så lenge det ikke er en del av forestillingen så har ikke det noe å si om de vanligvis har det med i show for voksne.

Det jeg har problem med er rett og slett: Barn er for små til å forstå disse konseptene. De tar det de blir fortalt for god fisk. Så når man lærer dem at en dame er en mann og en mann er en dame, så er det man gjør å endre på 2-kjønnsmodellen vår, for å gi plass til noen få som opplever sitt eget kjønn annerledes. Det fungerer ikke effektivt i praksis og er en kinkig modell å promotere, for at kun et fåtall skal føle seg bedre. Det skaper masse konflikt og blusser opp mye drit som man egentlig kunne latt ligge ved å sameksistere uten å be 99,9% tilpasse seg til 0,1%. Jeg er redd dette opplegget fører til mer trans-hat og forvirring hos barna enn det ganger de fleste transpersoner. Tipper de fleste transpersoner heller ikke vil ha denne oppmerksomheten, og bare vil leve livet sitt fritt for hat og dritt. Dette hjelper ikke på det i mine øyne, men folk får se hva de selv tror.

Jeg vil heller ikke at mine framtidige barn skal gå og bekymre seg for om de er gutt eller jente fram til de blir gamle nok mentalt til å forstå hva det betyr, og da kan forstå selv hva de er. Å promotere den usikkerheten tror jeg er skadelig for majoriteten, og flott for de få som oppriktig har den. Men den skaden tror jeg svir mer enn det gagner de få. Kanskje jeg tar feil, men tror ikke det.

3 Likes

Nei.
Blasfemi er ikke en del av det norske verdigrunnlaget, og er noe de færreste bedriver!

For min del må du gjerne begå blasfemi, men i mine øyne er det tåpelig, og sier mer om ignoransen og skylappene til de som gjør det. Hvor grensen går mellom blasfemi - satire - religionskritikk er ikke enkelt å se, det er mange gråsoner, og jeg klarer ikke alltid å skille.

De kan jo prøve å gjøre noen tilsvarende stunt mot Islam og Koranen, og så se hvor gamle de blir…

Ikke det? Nei, det er vel tryggere å slå inn noen åpne dører mot Kristendommen og den vestlige kulturarv. Føyelige og tilgivelige som nordmenn flest er. Det har så vidt jeg vet vært lite/ingen hets mot drag som fenomen i Norge?

Det får meg til å tenke på all kritikken etter de dragiske drapene under Pride i fjor. Det blir rettet knallhard kritikk mot PST, politikere, sosiale medier, nettforum og folk flest egentlig, mens få eller ingen kritiserer den faktiske årsaken, religiøs ekstremisme, Islam og den kulturarven som kommer med det. Det er liksom bare sånn det er? Ingenting å gjøre med? Mens fy fy fy alle andre…

5 Likes

Vi er rasjonelle, men kanskje litt trygghetssøkende her #2 plass

20230603_022359

2 Likes

At Norge topper en nanny-state indeks burde ikke overraske, vi har jo høye avgifter og begrensninger på det meste som ikke er puritansk. Analysesiden til de som lager indeksen er også interessant, bl.a. mangelen på korrelasjon mellom nanny-state score og forventet levealder.

Men merk at IEA, hvor redaktøren for indeksen jobber, har ideologisk slagside og har bl.a. fått penger fra tobakksindustrien. Noe jeg tror kan ha farget metodikken, bl.a. fordi en av faktorene er forbud mot å reklamere, som jeg kan anerkjenne at begrenser friheten til produsentene, men i liten grad påvirker min personlige frihet. En av enkelt-tingene som Norge scorer høyest på i indeksen er forbudet mot alkoholreklame (20 av 20, som et av tre land). Jeg føler ikke at friheten til å bli utsatt for enda mer reklame er det jeg mangler i dagliglivet, og at min personlige frihet til å nyte alkohol nok påvirkes mer av avgiftsnivået, som til sammenligning får 15.7 poeng i alkoholkategorien.

8 Likes

Røykeforbudet på offentlige steder tror jeg må være det beste som har skjedd. Du faen det var digg å kunne komme hjem fra byen uten å lukte askebeger!

14 Likes

Tar en drink og sigar til ære for Høybråten og innsatsen for å for alvor innføre røykeloven. Det tror jeg er den mest utskjelte OG med lovpriste loven de siste 20 år.

7 Likes