Fra første mars skal det bli mye dyrere også… idk, hele meta kjennes ut som en finger i ræven… ikkje en god en… savner nettby, MSN og myspace. Tror det blir slettings av meta etterhvert… desverre…
Noen som har et godt forslag til alternativ til messenger?
Postsjakk. Gir deg tid til å tenke før du svarer.
Er vel WhatsApp som er mest populært i de fleste land utenom norden, er bare det at alle her bruker messenger. Så ikke bare bare å bytte…
Edit: ser meta eier de også , da blir det iMessage da
Grunnen til å droppe messenger er jo personvern, så whatsapp utgår ja. Jeg tenkte på signal eller lignende.
Er jo det som er bekymringa, har brukt signal og wire med enkelte folk og det funker nå like greit som Messenger. Men klarer nok ikke overbevise hele familien til å bruke det isteden.
Må si meg enig i barnelegen her. Av og til må man bare bestemme, selv om det blir litt skrik og hyl. Det blir gjerne mindre skrik og hyl senere. Også må man ta det på egen kappe når barnet er for trøtt, for sulten eller for sliten
Vi bruker signal i kompisgjengen. Mange bruker telegram, men russisk og svakere kryptering, så jeg styrer unna.
Jeg blir gal av slike foreldre. Etter min mening, gjør man rett og slett ikke jobben sin som forelder hvis man er sånn. Og barna vokser opp som bortskjemte drittunger. Nok av de rundt omkring.
Et veldig effektivt triks som jeg lærte for sent er å bekrefte barnets følelse mens man fortsatt er den som bestemmer, «du ville ikke til legen i dag du» og så leier man barnet inn.
Mye mer effektivt enn å komme med floskler som at jo det er viktig å gå til legen bla bla , eller skremmer med alt som kommer til å skje om man ikke går osv. vil du bli syk og ikke få vaksinen din kanskje? Osv
Godt poeng. Har en som ikke er så glad i dusjingen og sånn før vi begynner å svømme i svømmehallen. Varmt og klamt og lukter klor og får vann i øynene. Hjelper godt å si at han elsker å være i vannet.
Barna mine liker å vite om ting i god tid, så de ikke blir overrasket. Om en uke skal du til tannlegen, der skjer det sånn og sånn. I morgen skal du til tannlegen. Etter lunsj henter jeg deg for å dra til tannlegen.
Når det kommer til vaksine og blodprøver, så hjelper det godt å si at det gjør bittelitt vondt og klype såvidt og vise at det er veldig lite. Også ved blodprøven, få barnet til å se på noe annet. Hun minste her hjemme (3 da) skulle ta fem blodprøver på en gang. Gikk fint, fikk henne bare til å se på den andre sykepleieren som var der.
Hei folkens! En blanding av litt latskap, men mest tro på at noen her inne er mye bedre egnet enn meg til å vurdere det jeg lurer på, gjør at jeg spør om følgende:
I saklige diskusjoner med folk som er svært skeptiske til eller unnlater å la barna sine følge barnevaksinasjonsprogrammet i Norge; hvilke forskningsartikler kan man slå i bordet med som ikke har noen bindinger til legemiddelindustrien eller statsmakter som har interesse av at folk vaksinerer seg ? Altså helt uavhengige, om det finnes, artikler om temaet, som også er solide og grundige med god metodikk?
I andre rekke, noen som har forslag til annen forskning som for eksempel debunker påstanden om at Amish-folket ikke får autisme eller ad/hd osv?
Når det gjelder Covid-vaksine eller svineinfluensavaksine eller andre lignende tilfeller, så er det i mine øyne en annen diskusjon, slik at det ikke evt blandes inn
På forhånd tusen takk
Snakker vi om folk som ikke vil vaksinere barnet sitt mot polio osv? For det er vel disse vaksinene som er viktigst.
Jepp
Jeg har ikke inntrykk av at det er særlig vanlig å unngå å følge barnevaksinasjonsprogrammet, men at det forekommer
Muttern er født i Storbritannia i midten av 40-tallet. Hadde du sagt til henne at noen ikke ville ta vaksine… Hint: jernlunge.
Mange vil kanskje se et arr på armen til sine foreldre i dag, og lure på hva det er. Svaret er da at det er fra en koppevaksine.
Hvorfor får ikke vi slik vaksine spør kanskje ungene; fordi den virket svarer vi da.
Vennegjengen bruker Signal, fungerer utmerket. Utfordringen er å få de du melder med til å flytte over.
3-4 prosent av hvert barnekull er jo en del enkeltindivider. Men fint å se at trenden i alle fall ikke er nedadgående, jeg kan med bakgrunn i nyhetsbildet av og til frykte en stadig minkende tillit til myndigheter og etablert vitenskap hos flere i befolkningen. Jeg er helt for kritisk tenking altså, så det er sagt.
Om du vil gi noen mareritt deler du opp bilder av unge kopperofre med fullt blemmeutbrudd.
Koblingen mellom autisme og vaksiner er vanskelig å argumentere mot fordi det i utgangspunktet var rent oppspinn. Han som publiserte den første påstanden har innrømmet at han bare fant på det. Å finne artikler som motviser det blir derfor litt som å finne artikler som motviser at svin kan fly. Det finnes neppe en biolog i verden som påstår noe annet, men det er ikke et publiserbart resultat å bevise at de ikke flyr. Nå er myten rundt autisme og vaksiner etter hvert så utbredt at det faktisk har blitt publisert litt på det, men da kommer problemer med selektivitet på hvilke kilder som er troverdige.
Er leger uavhengige eller “kjøpt av big pharma”? Kan man stole på en lege med utdannelse fra er offentlig universitet eller er de farget av det offentliges interesser? osv Dette er i stor grad snakk om mennesker med overbevisning som ikke stammer fra rasjonelle tanker, og da hjelper faktakilder lite. Alt de er uenig i er “uærlig” på noe vis, men alt de er enige i er til å stole på uavhengig av alt annet.
Man endrer på overbevisning med følelser, ikke fakta. Tilnærmingen med fakta antar at det var fakta som fikk de til å tro på tullet til å begynne med, og det var det jo neppe. Og da er vi tilbake til bilder av barn med kopper: det er verdenen generelle vaksinemotstandere vil tilbake til og du er redd for barna og sint på de som vil skape en verden med uhemmet smitte og imponert over det vaksinene får til osv. Vær minst like urimelig som vaksinemotstanderne. Gjør det personlig og inderlig og følelsesladd og nært.