Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hva kan man forvente i utbytte fra Lerøy & Austevoll i 2024?

Samt betaler de kun et utbytte pr år.
Eller kvartalsvis?

God Jul :v:t5:

De betalte kun én gang i år, så det er et safe bet at det blir én gang i 24 også. Mowi betaler kvartalsvis.

DNB spår 5.9% yield for Lerøy og 7.2% for Austevoll for 2024.

Jeg tipper f.eks Pareto også har utbytteforventninger om du har tilgang på analyser.

1 Like

Har du lastet noe i de nevnte i senere tid?
Plukket litt i disse, samt Okea sist uke.

Etter jeg leste noe om en rimelig rå lakse pris Q1/24.

Okea klarer vel også å spikre rabatter på Starfjord avtalen, å burde vel også få seg et løft på kort sikt.

Jeg har eid Mowi og Austevoll i år, men har ingen i dag. Jeg solgte ut før budsjettlekasjene, da jeg ikke hadde tillit til at regjeringen Støre var ferdig med å straffe bransjen. Med den faren over er jeg ikke fremmed for å eie sjømataksjer, men jeg har ikke fulgt godt med i det helt siste.

2 Likes

Flink fyr. Skader vel heller ikke akkurat å være med i second tier av de som blir invitert til emisjoner så man får kjøpe aksjer til rabatt hver eneste uke.

4 Likes

Tre mill etter alle bøtene?

Edit: blandet med ASP

Er ikke asp det der, selveste robotdödaren

En av de faste i podcasten Aksjesladder, men et bedre intervju med han er denne:

3 Likes

Vg som har funnet på tallet. Svend egil sa på xi før idag at han ikke har oversikt selv før regnskapet er ferdig.

2 Likes

lag din egen lampe :bulb:
image
https://twitter.com/i/status/1739596625532629024

2 Likes

litt julemysterie før nyttårsrakettene :kissing: :+1:
image

https://www.youtube.com/shorts/fRTKuctfvUo?feature=share

(oppdatert)fact check:
https://www.reuters.com/article/idUSL1N2LF18G/

1 Like

Vi er alle dummere for å ha sett den videoen, for noe av oss vil det bety uopprettelig skade

På torsdag tok jeg en drosje for 7 laken, en elektrisk en BYD; Tang. Under turen måtte bilen lade, noe jeg ikke tenkte særlig over der og da. Men etter å ha sett på kvitteringen, la jeg merke til at jeg har blitt belastet 276 kroner i ventetakst mens ladingen pågikk. Er dette korrekt/lovlig? Jeg hadde antatt at kostnader for drivstoff (eller i dette tilfellet strøm) var inkludert i prisen for selve kjøreturen.

4 Likes

for 49,- kroner så får du kanskje svar,-hvis ikke kan du skjekke opp om du har advokatavtale hos arbeidsgiveren din :wink: :+1:

3 Likes

Takk, ja har advokat forsikring…

1 Like

Ubrukelige aviser. Hvorfor skriver de om selvfølgeligheter? Er dette en sak?

5 Likes

Det er et lengre intervju, det idiotiske her er det ene spørsmålet, samt å sette akkurat det på forsiden.

1 Like

Det var poenget mitt. Det er som å bruke forsideplass på å skrive at himmelen er blå. Min konklusjon var at resten av saken kom til å være like interessant.

4 Likes

Han
Er riktignok med i
Mye emisjoner og er veldig kortsiktig. Men man skal plukke rett emisjoner også. Men har man en del egenkapital så er det en fin måte å tjene lett tjente penger på. Mange emisjoner går ikke under emi kurs. Når det er minimum 500k blir noen øre eller kroner ganske mye.

1 Like

blir det store bokstaver i tabloidavisene imorgen…?
image

6 Likes

Takk @pdx Hadde visst 10k i BTC på ledgeren min

4 Likes