Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

kjip på innevarmen? :stuck_out_tongue_winking_eye:…jeg også :grimacing:

1 Like

Varmepumpen har mistet litt effekt :sweat_smile:

Må skru opp panelovner som ikke er i bruk, men har liksom ikke giddet. Skal bli 10-15 grader varmere i morgen, da er problemet borte.

Det var vel 19,5 i stuen og der termometeret står er det varmekabler, så kjennes ikke kaldt ut.

1 Like

du må trykkblåse filtrene i varmepumpen hver 2. uke da de tetter seg med støv :+1:

2 Likes

holder det ikke å banke de og støvsuge de?

5 Likes

Noen som har lekt seg med n8n her?

Har installert det på server hjemme nå og satt den til å filtrere Excel arket jeg bruker for screening av aksjer.

Foreløpig i testfase, men filtrerer foreløpig kun på relativ styrke.

Har 3 filter nå.

En som gir meg alle aksjer som har hatt relativ styrke over en verdi jeg fastsetter siste 2 uker.
En som gir meg alle aksjer som gjør et større sprang på relativ styrke siste uken. Må komme fra en veldig lav verdi og krysse over til en ganske høy en.
Og en som gir meg alle pullbacks. Minimum 2 uker god relativ styrke med siste uke dårlig.

Må nok tune litt på hva slags verdier jeg skal bruke. Men virker lovende.

8 Likes

måtte bare poste dette smykke av et luftinntak på en H-D :sunglasses:
image
https://twitter.com/i/status/1744127253284614493

4 Likes

Stilig! Sånn vil jeg ha på min også :grin:

1 Like

jeg kikket litt på Ebay uten hell… :disappointed:

Hmm, hockey uten slåssing burde være en egen sport tenker eg. Det er jo litt av greia at di kan sloss :thinking:

Lite sportslig å melde seg opp i en sport man ikkje tåler for så å prøve å forandre den… Di kan jo bare lage sin egen hockey uten for di som vil det… :man_shrugging:

1 Like

Når motstander ikke kaster hanskene så er det vel en egen uskreven regel at man ikke skambanker motstanderen.

Da er det grov vold og overfall. Så kan man diskutere om det burde være lov, men strafferettslig ser det vel heller dårlig ut for denne Dame-Malka.

1 Like

Sååå åpenbart når man vet det.

2 Likes

Er det noen som helst, som har sympati for denne mannen ?

Breivik bryter sammen i gråt i retten
– Jeg skjønner at folk hater meg. Jeg er fortsatt et menneske, jeg er ikke et dyr. Jeg blir behandlet som et dyr hver dag, sier han i retten og gråter.

– Har du vurderte å begå selvmord? spør Breiviks advokat.

– Jeg vurderer det hver dag, sier en gråtende Breivik.

Breivik sier også at livet han lever i dag ikke er verdt å leve.

  • Jeg ønsker at de dreper meg. Jeg foretrekker å bli drept enn å leve med dette regimet. Jeg savner meningsfulle relasjoner, sier Breivik gråtende i retten.

Han sier også at hver dag er et mareritt på grunn av det strenge soningsregimet.

  • Det er ikke verdt å leve når du har det som et dyr hele dagen. Jeg vurderer selvmord hver dag, sier Breivik gråtende.

Han sier også at han har vært suicidal siden 2016.

  • Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å overleve de neste 12 månedene.

Helt latterlig at vi ikke har dødsstraff. Det burde i det minste vært en mulighet for å søke om å få dø for slike. Bedre for alle. Helt ærlig syntes jeg politiet burde gjort jobben.

3 Likes

Sant nok, men når en begynner å skubbe uten å ta av hanskene så blir det litt i gråsonen… poenget mitt var at eg synes det er synd at di er i den sporten og bruker en sånn tøysete gråsone sak til å prøve å ødelegge den… “vi jobber mot å få bort volden”… også ypper di til vold også skal teknikaliteten gi han medhold når han får litt juling :woozy_face: burde starte sin egen type hockey uten morroa som han og di andre likesinnede kan holde på med. Hadde sikkert vært like populært så ser ikkje problemet med det.

(Se filmen på linken for å se hva det går i, det som han beskriver er ikkje akkurat, han som annmelder holder godt fast i han og ser ut til å yppe til kamp) jada hanskene skal av, men, se filmen… en anmeldelse er usmakelig,. Og å bruke den situasjonen som et argument for å forandre sporten?

Ellers er jo andre skøytesporter som er helt voldsfrie som kunstskøyting og løp.

Det irriterer meg at alt skal forandres og pakkes inn i bobleplast. Litt vold er ganske god sideunderholdning. Burde vært sånn i fotball også :innocent: bare ta av knottene og fyre løs litt :sweat_smile: må si eg savner Cantona…

Og det var ikkje akkurat grov vold, det var noen kjappe slag i trynet thats it, ikkje så mye som en tann forsvant… på filmen ser det ut som han ba om det rent fysisk :grinning_face_with_smiling_eyes: at han blir liggende er bare fakter, han hadde null problemer med å komme seg på beina når noen “endelig” kom å gav han en klem… skikkelig soyboy… :slightly_smiling_face:

Ingen som nevner elefanten i rommet, som er at renten har gått fra type 1,5% til 5,5% i samme periode? Eller at lønningene er godt opp i samme periode? :stuck_out_tongue:

5 Likes

Hvordan ligger det an med real-lønnen nå a? Husker tilbake til forrige gang eg var i lønnsforhandlinger for tror det var 2 eller tre år siden å vi fikk 4%, men så sank realønna litt mer enn det, så vi tapte penger det året. (Eg sa opp og fant noe annet da firmaet gikk alt for godt til at eg ville godta det)…

3 Likes

For meg handler ikke dette om sympati, men om prinsipper. Det er trist når et samfunn aksepterer at noen i fangenskap - være det seg mennesker eller dyr - kan pines og plages.
I utgangspunktet er ikke dette lov i Norge, men spesielt isolasjon benyttes mye, og i fjottolf sitt tilfelle så har det vært benyttet ekstremt mye. Ved forrige søksmål så kom det jo også frem at at han måtte tåle nakenvisitasjoner flere ganger i døgnet “av sikkerhetshensyn”. Alle med to hjerneceller skjønner at om noen i isolasjon må nakenvisiteres så ofte, så handler det om noe annet.
Jeg kjenner en del til fengselsliv fra familie og bekjente som har jobbet der, og det alle sier er at isolasjon er ødeleggende for mennesker. Store sterke menn kommer ut som skjelvende aspeløv med skader på sinnet avhengig av lengden på isolasjonen. Det er en grunn til at det brukes som ekstrastraff i straffeanstalter.

Jeg forsvarer på ingen måte dette mennesket, men mener at lover og prinsipper må fungere også i de mest ekstreme tilfellene.

6 Likes

Burde vært innført dødsstraff for terrorister.

En må ikke glemme hvor mange han tok livet av med kaldt blod. Ingen sympati fra meg.

2 Likes

Så er jo spørsmålet hvordan det er med skadepotensiale med han i mer åpen soning vs hans lidelser. Akkurat i dette tilfellet, så virker det ikke som han mener det er feil å drepe søtti mennesker fordi politikken noen andre førte var feil.

3 Likes

Deriblant veldig mangen barn. Det synes eg er viktig å huske på. Hadde han tatt for seg på et gamlehjem så hadde ikkje antall tapte livs-år og potensielle nye liv vært det samme.

Men han kan vel bare sitte der å gråte alene. Til han finner ut at det bare er til å slutte å spise… men har han ikkje disiplinen til det så får han bare sitte til sykdommen tar han tenker eg. Jo mindre vi legger i å gjøre noe for han, jo bedre. Tenker eg :slightly_smiling_face: let him become nothing

Dødsstraff blir en slags rettferdiggjørese av noe som ikkje kan rettferdiggjøres så det er eg faktisk helt imot. Ingen martyr status til han hva angår fremtidige ekstremister. Bare la han sitte alene å være ingenting, ikkje gi han så mye som en tanke.

2 Likes