Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Lag kjøttgryter, type Beouf Bourignon. Du lager en stor gryte med billig kjøtt som høyrygg og bibringe, og du har middag i fem dager. Kan fint fryses og er kjempegodt.

7 Likes

Eller kjøttsaus til spagetti, så får du i deg masse grønnsaker. Holder seg fint flere dager i kjøleskapet.

5 Likes
6 Likes

https://www.techarp.com/science/covid-19-mrna-vaccines-lessons/?amp=1

Verdt å lese sammen med studien.

Tenker man kan la studien linket til i forrige post bli nærmere ferdig med peer reviewet sitt før man legger særlig vekt på den.

1 Like

Det værste med covid ser heldigvis ut til å være politikken.

5 Likes

For en gangs skyld er vi veldig enige. Hadde hele verden kjørt det svenske løpet, så hadde det spart oss for utrolig mye.

Som jeg har sagt tidligere, at de reagerte som de gjorde første tre ukene, det var greit. Resten etter det virker rimelig overdrevent.

3 Likes

PS @Christian om eg får en like av deg nå så har eg 400 likes fra deg (ocd)

Eg har gitt deg 420.

Det er ganske mutual respekt føler eg. Iløpet av alle disse årene. Selv så uenige vi av og til er :sweat_smile:

Pretty cool. :clap:

5 Likes

Sååå…

Bli-rik-kjapt scheme: kjøp selskaper som Multiconsult rett før ex-utbytte dag, selg rundt en uke senere til samme kurs, men altså med utbyttet i lomma. Utbyttet er 8-9 kr eller 5-7% og kursen ser ikke ut til å falle i nærheten tilsvarende. Faktisk kan jeg ikke se utbytte-reaksjonen på grafen i det hele tatt.

Idioti?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

:brain:

8 Likes

Endelig er den her:

På nettsiden som har navnet «findyourfitte», skriver de at eventyret til klesmerket startet med å lage den perfekte fitte-buksen.

7 Likes

Særs interessant; Norsk økonomihistorie på høygir:

4 Likes

India får det til :smiley: :+1:

3 Likes

Viktig med en fitte som passer.

2 Likes

Hvordan avisen legger fram saken:

image

Dette er hvordan de som faktisk prepper løypene legger fram saken:

image

Overskriften er konfronterende, som om det var noen konflikt, men som det står inne i saken (min utheving):

Først ble jeg ganske irritert over at løypene var ødelagt. Da jeg snakket med sjåføren, sa han at han hadde prøvd å komme seg ut i fire timer, men han satt dønn fast. Da kunne man ikke annet enn å syntes synd på ham.

Jeg har tenkt over det når jeg leser om skiløyper, alltid er det konflikt som blir dratt fram. Folk som går i sporet, hunder, folk som oppfører seg dårlig, osv. Jeg har litt over 250 km på ski i vinter og har egentlig til gode å bli noe mer enn mildt irritert. Har sett både hunder og gående i løypa, men stort sett, så ødelegger de minimalt. Angående de som går fort i løypa, så er de stort sett ekstremt dyktige på ski og smetter forbi deg på 1-2-3. Når det kommer til barnefamilier, ja, av og til så ligger de å kaver i bunnen av en bakke, men det er sånt som skjer. Vi får dele på det vi har.

Det er lov å bli irritert, men det er også greit å tenke seg om to ganger. Har noen bøker hjemme om forskjellige følelser. I går leste jeg for 4- og 6-åringen i går kveld i Sjalusi-boken. De syntes begge to det var spennende og lærte litt om hvordan de kunne håndtere sine egne følelser på en måte som ikke er destruktiv. Tror nok mange ikke har blitt lest for av sine foreldre, eller trenger å lese litt selv. :see_no_evil:

9 Likes

Kanskje kjerkol kan spørre chatgpt hva de burde gjøre :man_shrugging:

Sirkus. Kast klovnene i bjørneburet :circus_tent::clown_face:

4 Likes

Google gir vel fine kick backs?

da er det tyskland sin tur… ?

1 Like

Problemet er ikke akkurat appen, men at hun ikke finner seg kjæreste?

Hele poenget med en dating app som tinder er vel å treffe noen man synes ser ok ut (og vice versa) også får man se om det er match ellers? Neppe treff på første forsøk, men litt lettere å få seg date der enn via venner osv…

3 Likes

Problemet er vel muligens at man hopper over delen ved den sosiale biten som spiller inn ved første møte.

På app går det mest ut på å ha en flott “fasade”, selge seg selv. Når daten er i boks finner man ut i ettertid at “innholdet” ikke samsvarer med innholdsfortegnelsen :joy:

Fun fact: Hun jeg har vært med i 10 år og har en sønn på 8 med, tok jeg ikke kontakt med når jeg så henne på en datingapp for 11-12 år siden. Møttes i RL en stund senere.

Så mangen flotte partnere som faller bort pga. førsteinntrykket kommer via en app.

7 Likes