Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Jeg er forsåvidt enig, det største problemet er nok at man ikke tørr å gå på nok dater. Stort sett så er det jo gøy selv om det ikke er match. Av og til er matchen så dårlig at det bare er skikkelig kleint. Heldigvis ikke så ofte. Av og til er det relativt god match, men ikke heeelt.

Litt av problemet hennes er kanskje at menn rundt 27 kanskje ikke helt føler behovet for å binde seg, muligens få barn osv og bare vil leve livet. Men tipper det største problemet egentlig bare er at hun selv ikke er nok på. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det kan være så enkelt at hun rett og slett er ei megge.

Det jeg tror er problemet for mange kvinner idag på dating-apper og sosiale medier, er at de har hundrevis av menn etter seg som er interesserte og vil “ligge med dem”. Gjerne ganske flotte menn også. Jeg overdriver ikke når jeg sier hundrevis, det er helt enormt.

Disse kvinnene tror at de aller flotteste i denne gruppen menn som er interesserte i dem, er aktuelle for en langvarig forpliktelse. Overraskelsen blir da stor når de innser at disse mennene også er ettertraktet, og har lite insentiv til å slå seg til ro.

Lang historie kort, mange kvinner har delvis urealistiske forventninger til hvem de kan få til noe langvarig med, noe som delvis er mennenes feil som ligger med damer de ikke nødvendigvis ser noen fremtid med. Det kan oppleves ekstremt frustrerende. Menns side av denne problematikken er at veldig mange flere enn før eg ufrivillig sexløse, og totalt uinteressante for damer som har utrolig mange å velge mellom. En stor andel menn opplever å være helt uten valgmuligheter på datingsmarkedet idag.

13 Likes

Godt beskrevet. Jeg har hørt det forklart slik at de som vant den seksuelle frigjøringen er de såkalte “alfa-hannene”. De som alle damene vil ha fordi han er trygg, tjener godt, er moden. Jeg kjenner noen av disse, og de har ofte barn fra tidligere forhold, og damene blir relativt sett yngre. Samtidig så reiser single kvinner til Danmark for å kjøpe seg sæd så de kan få barn før de blir for gamle.

Det er spennende å se hvordan samfunnet vårt utvikler seg fremover. Vi blir færre og færre fordi hver kvinne føder kun 1,44 barn hver. For å opprettholde folketallet så må det fødes 2,1 barn per kvinne. Samfunnet legger mer og mer opp til for å ha familie, men færre vil eller klarer det.

1 Like

Ganske sikker på at en som mann fort kan gjøre deg selv date-bar ved å:

  • Dra deg opp av sofaen og kom i form
  • Ha minst en interesse som også damer har
  • Få deg fast jobb
  • Ikke framstå som en dass

Sånn rundt 30-32 ish, så vil jeg påstå at de som har makten i date-scenen bikker over fra damer til menn. I hvert fall når det kommer til å få seg samboer. Som 40-årig mann, så var det i hvert fall lett for meg få date med damer på 32+.

Hvis jeg ser på kompisene mine som ikke har dame, så har de slitt med psykiske problemer og overvekt.

7 Likes

Da jeg drev med dette så vare det i begynnelsen ikke helt umulig å få til en date. Det blev etterhvert alt vanskeligere. Men at få til noe mer enn en date og kanskje et ONS var i princip umulig. Damene var mest interessert å få en date før å føle at de hadde god verdi på “markedet” og kanske en åktur i senghalmen. Men noe mer enn det vari ikke interessant, de hadde ju masse andre karler å velge mellom, så de var mest interesset i å se om neste gubbe var bedre. Og sånn gikk dagene. Etter et tag trøttnade jeg på dette.

Helt enig, men utviklingen er altså at stadig flere er ufrivillig sexløse selv om det finnes konkrete måter å gjøre seg datebare på:) Det er bare en observasjon, og min teori er at teknologisk utvikling, mer spesifikt sosiale medier/datingapper og til dels ting som gaming, har størst innvirkning på denne utvklingen.

2 Likes

Greia er jo at du må nok på ganske mange dater før du faktisk treffer en du matcher med. Hvis du slår av en prat med en dame på byen, hvor mange tror du at du må snakke med før du finner en som tenker: “hey! han fyren her var fin!.” 10? 20? 50? Det samme blir det når du dater en via f.eks. Tinder. Vi er alle ganske så forskjellige.

Hvis du ser på jentene du gikk i klasse med på barne, ungdom- og vgs, hvor mange av dem kunne du tenkt deg å blitt sammen med og fått barn med? For min del, så var det 3-4 som jeg kom veldig godt overens med, men 1-2 som jeg kunne vært interessert i noe mer med? Dette blir da av ca 15 stk.

1 Like

Det jeg legger merke til fra @Kaisovski og @Christian er at det er en problemstilling på individnivå - hvordan få date og hvordan få sex. Men jeg mener det er interessant å følge denne debatten på et mer makronivå, for dette former samfunnet på måter som er nesten uoverskuelige. Som nevnt over så klarer vi ikke å reprodusere oss. Flere og flere slektstrær har flere og flere døde grener. Vi opprettholder folketallet ved innvandring.

Så er spørsmålet hvorfor? Er det kun fordi menn ser ut som en dass og ikke trener nok? Jeg tror det er altfor enkelt, og det er urettferdig mot mennene. Kvinner har et ansvar her de også, men for dem er samfunnet rigget annerledes. Om de ikke finner en mann å stifte familie med, så kan de få barn på statens regning.

2 Likes

Det blir nok veldig mange dater. Hvem har tid med det med tanke på alt jobb og all den tid man som mann etterhvert måtte legge ned før at få til en enda date? Som sagt, gikk gerit i begynnelsen, siden alt tregere. Enklere før damer som ikke frenger å gjøre noe annet enn at sortere alle som sender førespørsler av ulike slag.
Jeg synes det er rart at dating-appene fortsatt er der ettersom de er så inneffektive. Men visst, er man dame og vill ha litt raskt sex så er de veldig effektive. Likeså før de mest attraktive 10-20% av mennene. Men før øvrige tar det bare tid.

På makronivå er det mer levestandard, seksuell frigjøring, selvrealisering og statens stadig større rolle som “forsørger” som betyr mest.
Det er gjengs oppfatning blant mange at å få barn er egoistisk fordi verden er forferdelig å vokse opp i, samt kvinner må delta i samfunnet på lik linje med menn og prioriterer veldig annerledes enn tidligere.

Man prioriterer selvrealisering, studier og karriere i 20-årene, og når man er 30 er det 1. vanskeligere å finne god nok partner fort nok, og 2. man er mindre fruktbar.

Tersklene for abort er lavere enn noensinne, man verdsetter giftemål og familieliv mindre enn noensinne. Insentivene man før hadde til å skaffe seg mann og barn er mindre “fundamentale” enn før, og baserer seg stadig mer på “ekte kjærlighet og lidenskap”. Som på papiret er veldig bra, at man ikke lengre er like avhengig av en partner man egentlig ikke liker fordi man ikke greier det økonomisk å være alene. Men som vi diskuterer, har slik frihet en bakside også på samfunnsnivå:)

3 Likes

Før hadde man 5r kællær som ble sammen med 5r kjerringer.
Etter tinder så har 5r damene blitt jekket opp den del hakk og bader i penis om de vil. Mens 5r kællen ligger brakk med tilgang på 1r og 2r restene.
Tror det blir med runken for flere med slike hurdles 🫠

Dette er en interessant tanke som jeg har hørt andre steder. Jo friere et samfunn er, jo færre barn fødes det, og det er min verden litt motstridende. Om man lever i et rikt og fritt samfunn, så burde man jo tro at det var et godt fundament for å stifte familie. Men det skjer jo ikke i praksis. Hva er da greia - er det at jakten på materielle goder kommer i veien? Eller er vi så egoistiske i bunnen at det er en selv først? Eller er det en kombinasjon ved at jakten på karriere spiser opp den fruktbare tiden, så når du vil stifte familie så er det for sent?

Fra worldbank: Fertility rate, total (births per woman) | Data

1 Like

Desto større frihet, desto flere valg har man på individnivå tenker jo jeg. Barn og partner er på mange måter en nødvendighet for mange som tjener lite, ironisk nok. Meget spennende diskusjon egentlig.

Noen mener jo også å få barn er egoistisk, mens selvrealisering ikke er det, men om tanker om dette verdispørsmålet har noen sammenheng med inntektsnivå har jeg ingen formening om enda.

4 Likes

Hørte en plass for for en stund siden at det også hadde noe med å gjøre med å ha noen å passe på deg selv når du ble eldre.

“Fattigere” land uten eldrehjem/pleiehjem osv. hvor man er avhengig av familie, er det av større egeninteresse å få flere barn. Da det er dem som skal passe på deg når man blir eldre.
Ingen barn, ingen som kan hjelpe deg når du blir eldre.

1 Like

10-20 dates på åtte år!! Hun hadde vært singel i gamle dager også. Om man ikke klarer å skaffe en date i kvartalet en gang så prøver man faktisk ikke, og i hvert fall ikke om man er ung kvinne uten åpenbare fysiske skavanker.

3 Likes

Hun jeg skal få barn med nå trodde jeg var lut fattig og jeg var ikke noe godt trent. Spurte om hun kunne legge ut for middag siden jeg hadde brukt alle pengene på aksjer og ikke fikk de tilbake på konto før om 3 dager :stuck_out_tongue: Jeg sier bare, slutt å stresse og kos deg, så finner man noen etterhvert. Fiks noen greie bilder med litt personlighet, og si hei til alle du matcher med ^^ da tror algoen at du er verdt å matche med folk

8 Likes

Grattis!!:hugs:

1 Like