Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Tenker det er mange i KrF som trekker et lettelsens sukk for at det er snakk om lederstil, og ikke en omgang i kornåkeren.

1 Like

Det er da venstre sitt bord? :face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

Når vi først er inne på Se og Hør, smart av Høiby å ta en Northug.

1 Like

Som helseminister nå, med ansvar for mental helse? Ja, det er det flere argumenter for, men la oss ikke legge all skylden på flisen i øyet.

Er det rart man mister troen på menneskeheten iblant🙈

https://www.nrk.no/norge/hva-betyr-det-at-merkur-er-i-retrograd—malin-28-mener-planeten-merkur-pavirker-henne-1.16989467

3 Likes

Vi lever i en tid der hver enkelt kjøper sin sannhet og vitenskap i det store supermarkedet som heter internett, etter behov og lyst. Hver enkelt sin egen sannhet. Du finner alltid en gruppe på internett som gir deg tilhørighet, enten du f.eks. fornekter klimakrisen, mener vaksiner er konstruert for å ødelegge oss eller at planeten Merkur styrer ditt liv. Men nå trenger vi snart ikke tenke selv lenger i det hele tatt. Maskinene gjør det for oss i AI… Nå kan vi alle bare drite ut alle de “selvgode” vitenskaps menn og kvinner som selvsagt ikke har peiling på hva de driver med.

5 Likes

Det er vel vesentlig mindre overtro nå enn det var tidligere :stuck_out_tongue:

2 Likes

Måtte bare vise denne 🫢🫣
https://www.youtube.com/shorts/n7_a1PT7zhY?feature=share

3 Likes

RUB IT IN!! :joy::see_no_evil:

UH-60 Blackhawk helikopter, pansrede personellkjøretøy av typen M113 APC, M1117 guardian, Humvee, M1224 MaxxPro MRAP og det sovjetiske Mi-17 hip helikopter

5 Likes

For de som ikke leser Se og Hør:

Er bitch slapping ikke lenger lov, selv om man har royal tilknytting ?

1 Like

Uheldig at ingen av disse eksene våget å si ifra før,slik at han bare kunne finne seg et nytt uvitende blad på kalenderen.

Men nå ruller snøballen hurtig.jeg regner med pressen finner mye grums i tiden fremover.kanskje sitter de på en del selv som de ikke har våget å publisere.før nå.

4 Likes

…hva skjer med samfunnet her til lands!?:man_shrugging::face_with_raised_eyebrow:

Klar for runde II folkens? :dizzy_face:

2 Likes

Covid(2020-2021)…for å utforske seksualiteten

Mpox(2024-202…)…bannlyse all seksuell ektivitet.

Neste åpning blir bra :partying_face::sweat_smile:

Svenskene har skjønt det, de har vel en kalkulator som fungerer :grinning_face_with_smiling_eyes:

11 Likes

“Stolt norsk” er følelsen jeg kjenner på nå. Er man en genuin kvinnehater som misliker kvinnelige prestasjoner så trigger det kanskje ikke følelsen av stolthet i like stor grad :wink: Lykke til sier jeg, mens jeg heier på Musk og Space-X!

3 Likes

Sterkt problematisk; mer er det kanskje ikke å si?

“Ein person blei drepen då busettarar storma ein palestinsk landsby på Vestbreidda torsdag.”

" Israels finansminister Bezalel Smotrich støtter utvidingane av busettingane på den okkuperte Vestbreidda, og ønsker å knuse alle planar om ein palestinsk stat.

I fjor støtta Smotrich eit liknande angrep mot ein palestinsk landsby. Fredag er han derimot ein av dei som reagerer.

Han kallar valden for kriminell og anarkistisk.

Hvor er logikken, eller sagt på en annen måte “Hva er logikken” til Smotrich?

2 Likes

Dette er deler av løysingen på ungdomskriminaliteten i følge Tom Staahle i FrP. Det resonerer ikke helt hos meg.

  • Kriminelle som ikke har norsk statsborgerskap må utvises fra Norge selv om de er under 18 år – det samme må familien.
  • Inndra og stopp all økonomisk støtte til familier der barn begår lovbrudd.
  • Hvis ungdomskriminelle eller deres familier bor i kommunale boliger, må boforholdet sies opp og avsluttes.

Mange av forslagene hans virker til å være tilkommet uten særlig tanke for detaljer og nyanser. Hva er kriminalitet? Skal man utvises fra Norge, med hele sin familie, for stjeling av en jakke? Og skal alle som barneverntjenesten ikke finner egnet som foreldre, enten midlertidig eller permanent, miste foreldreretten og dermed i teorien risikere at barnet adopteres bort? Og, har økt hjemløshet eller fattigdom noen sinne hjulpet mot kriminalitet? Og, har det slått forfatteren at det er flere faktorer enn foreldre som spiller inn? Det finnes nok av eksempler på foreldre som har prøvd det meste, men likevel ikke lykkes med å få barnet på rett spor. Litt kjipt (og urettferdig) å bli utvist etter 20 år i Norge med lovlydig og skattebetalende atferd fordi ungen din tar dumme valg.

Jeg skjønner at «noe må gjøres», og jeg vet ikke hva, men en del av disse forslagene kommer heldigvis aldri til å bli vedtatt (tror jeg, men alt kan visst skje i våre dager :sweat_smile:)

Ps: Det var noen gode forslag der også

4 Likes

Hva gjelder barnløshet nå og tidligere

2 Likes