Det er dag-TV også
Ja, så definitivt. Ingen TV, for mye uinteressant og reklame. Prosjektør og strømmetjenester derimot.
Hvis folk ikke hadde jobba så måtte du løfte den feite ræva di og feie for egen dør.
Hva om de butikkansatte la ned arbeidet?
Såså… Pust med magen
Neida, arrogante tullinger kan jeg styre meg for.
Uten arbeidsfolk stopper Norge. Ikke alle som forstår det.
Vi trenger både kassamannen på Rema, taxisjåføren, bussjåføren, maleren osv osv osv.
dere kan hilse til han at vi er isolert ute på havet og gjør timearbeidet innenfor 12-timers skiftet(noe han alldri har kunnet gidde å gjordt!) og avspaserer utav de timene vi har i timebanken,-ingen fri lunch her!
2002 ringte og ville ha tilbake projektoren sin
Heyhey…funker fint i 2020 også
Trolig feil nr, for det var din mor som ringte her i sted. #Old school
Oida, nå var det vel du som sutret om hvor krevende det var å være i normalt arbeid, var det ikke? Er du ikke enig da, er litt oppskrytt.
Nå var det vel du som sutra over hvor ille det var å jobbe offshore?
Jeg skrev bare at det var ikke verre å jobbe «tolvtimers dag» offshore enn å jobbe vanlig 7,5 timers dag på land med reise og det hele.
Å hevde at arbeid er oppskrytt oppfatter jeg som et slag i trynet på alle de som får landet vårt til å gå rundt.
Ok, Beklager.
Vanlig gjenganger dette. Har flere bekjente og kollegaer som drømmer om å komme seg offshore, det er jo så godt betalt…For noen er turnuslivet perfekt, andre ikke. Etter 2-3 år i turnus, småbarnsliv og alt som følger, så var det ikke den store drømmen likevell innser mange. De som syter mest over hvor fantastisk offshore arbeidere har det, har mest sannsynlig aldri gått turnus selv. Og da gjelder ikke en 3 dagers survey tur som “offshore erfaring”.
Lønnen KAN være god med mye overtid og tilleg, men som regel er grunnlønnen helt innenfor det som må kalles “normalen”. Og folk som er bekymret for norsk arbeidsliv skal utkonkurere seg selv på lønn, kan jo feks sjekke hva det koster å ansette en sr. ingeniør i USA vs Norge.
et 20 år gammelt fenomen dukker opp igjen…
eier ikke politikere hukommelse ?
Når du finner avføring i senga, da vet du at ekteskapet er over. Skal notere det ned.
#huninvesterer.
Godt jobba DNB
«Overskudd til neste år» har vært mantraet så lenge jeg kan huske
tidenes norgestur med denne…?