Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Tror han har helt rett her, men kanskje ikke på den måten han tror? :see_no_evil:

Vil markere slutten på en epoke

Jeg lurer på om han har sett hva som har skjedd i Tyskland, hvor de har faset ut atomkraftverk, så blitt blackmailet av Russland (gass), så nå blir ikke industri opprettet i Tyskland, men i Kina i stedet.

Det er ikke et grønt skifte, det er å gi makt til diktaturer. Uten gass fra Norge, så hadde Tyskland vært totalt fucked.

12 Likes

high iq jew magic.

Kom ikke den største “eksplosjonen” i befolkningsvekst , bedre helse, høyere levealder, velstandsøkning m.m. etter at folk gikk fra å forflytte seg som sankere/jegere til å bli stedbundne etter hvert som landbruket utviklet seg?

Selvsagt i kombinasjon med inntak for protein fra dyreverdenen, men med et sterkt økende innslag fra planteverdenen. Det er nå mine tanker rundet temaet.

Jeg drakk “mye” kaffe latte med helmelk en stund, en stor kopp hver dag på jobb. Jeg kan trygt si at jeg ikke ble typisk tynnere.

3 Likes

Nej, det blev mer animalisk kost da mennsken blev bofast. Mye enklere at holde dyr lokalt enn å prøve å springe ikapp dem ute i bushen.
Den store vinsten var dokk øl. Uten at vare bofast går det ikke at lage øl.

5 Likes

image

10 Likes

Hadde vi hatt en tråd som het “alvorsprat”, hadde denne glidd rett inn der. :sweat_smile:

2 Likes

5 mnd gamle personsøkere, med det som antakelig er C4 implantert før levering til Hizbollah.

Insane :exploding_head:

5 Likes

Med en aldri så liten vri av ironi så er jo dette angrepet helt fantastisk fiffig utført.

3 Likes

In February 2024, the secretary-general of Hezbollah, Hassan Nasrallah, told the group’s members to use pagers instead of cell phones, claiming that Israel had infiltrated their cell phone network. reports say that the device vibrated and showed an error message on the screen, and only detonated when the user pressed a button to clear the error

Pip pip, “error 72”.

4 Likes

Mye kan fikses med søvn, aktivitet, “whole foods” og sollys. Ikke minst gode sosiale relasjoner.

Tankevekker i disse tider hvor viktig fysisk aktivitet er, ikke bare for livslengde, men også livskvalitet mens man faktisk lever.

11 Likes

Dagbladet har kontroll og vet det meste verdt å vite

Skjermbilde 2024-09-18 140904

Han tok altså med seg kjerringa på turen ?

3 Likes

Sånn sett blir jo diskusjonen om finansiering av kirken bare artigere. Det er jo PT’en som burde bli sponset!

3 Likes

Det hadde det jo også blitt, hvis noen bare gadd å starte en treningsreligion. :slight_smile:

1 Like

Crossfit er vel ganske close

7 Likes

Hvem er lurest av Petter Olsen og Idar Vollvik?
Begge fikk plutselig milliardbeløp og begge gikk konk.
Milliarder er riktignok småpenger for tiden, men burde de ikke ha lagt et par hundre millioner «på kistebunnen» i tilfelle de ikke skulle være finansgenier?

Det sies forresten at de fleste Lotto-millionærer ikke blir særlig lykkelige.
Det er noe annet hvis man har skapt det sjæl fremfor å få penger over natta.

5 Likes

Aldri forstått hvor man gambler med hele beløpet (og gjerne giret). Det er vel spillegalskap som ligger bak, men man kan også lide av det om man har skapt formuen selv ref Einar Aas

9 Likes

Etter en heftig 12timers dag er det godt å legge seg ned på stranda litt, selv om sola nettopp gikk…

Vestland vestland når eg ser deg slikk :heart:

9 Likes

10 Likes

Sosialisme er å bruke andres penger.

7 Likes