Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hennes forgjenger, Christine Sagen Helgø informerte Nessa Nordtun om ordningen, men hun fortalte også at hun selv ikke hadde benyttet seg av ordningen, nettop pga av at det kunne såes tvil om ordningen, så Nessa Nordtun var blir advart, men ga blaffen i det🤷‍♂️

4 Likes

RIP AP

4 Likes

For meg overraskende meningsmåling fra uniten.
72 prosent av Trumps støttespillere sier de vil stemme på Trump fordi de liker han, og ikke bare fordi de ikke liker Harris. Tilsvarende sier 60 prosent av Harris sine støttespillere at de vil stemme på henne fordi de liker henne, og ikke bare fordi de ikke liker Trump.

1 Like

Jeg tenker at det er endel som lener republikansk som stemmer på Harris som fordi de misliker Trump. Tenker det er helt logisk?

Bedre å bare bygge kraftverk for pengene i stedet?

3 Likes

Jeg trodde ikke at kandidatene var såpass populære. Jeg hadde sett for meg at tallene skulle være andre veien, altså at de fleste stemte på partiet og ikke kandidaten.

1 Like

Er det ikke forkastelig at staten går inn å forbyr utenlandske aktører, for så å tilby spillavhengige samme tilbud, bare med betydelig reduserte topp premier?

3 Likes

Man kan jo tykka at det ikke er en statlig oppgave at drive med pengaspill. Men tydligvis er det sånn att pengar skall og da får moral og etik vike unnan.
Finns det noe stortingsparti som er emot dette?

Hvordan mennesket reagerer:
… Se …oppfatte….handle…

Hvordan politikere handler…

1 Like

Energi politikken har vært et forsømt område sier de etter å ha solgt rubbel og bit til utlandet 🫠🙃

6 Likes

Når kan vi forvente at man slipper å lese om slike molbohistorier?

5 Likes

Nothing to see here, move on :crazy_face:

4 Likes

Var det ikke akkurat dette @Snoeffelen forutså at ville skje og skrev en lengre post om det? Minnes at han gravde frem et sånt scenario fra noen rapporter, den hadde vært interessant å lese igjen.

3 Likes

Dette er i hvertfall et veldig fint tidspunkt å reforhandle avtalene rundt disse kablene.
Med bedre avtaler burde kabler kunne være en fordel for begge parter.

5 Likes

Frykter vel at Norge gjør som vi pleier. Vi står med nisselua i labben og logrer for EU.

Staten Norge har jo tjent så mye på olja, så da skulle det bare mangle om ikke innbyggerne skulle betale dobbel pris for strømmen så Europas batteri er tilgjengelig når Europa trenger det.

Også er det helt naturlig at særlig de bortskjemte sørlendingene som har så fin kyst og sånn, skal betale ekstra mye, ja faktisk helt opp til grensa til Drammen burde de betale mye mer, de bortskjemte kystfolkene.

4 Likes

Kan grave det frem igjen i løpet av helgen.

Det som er gøy/interessant/skremmende nå er at selv om målet hele tiden har vært det samme; sørge for eksport-kapasitet, så må de nå finne en annen «løsning» nå som vindkraft- og fornybarbransjen er i motvind.

Problem var, og er ikke noe politisk ønske om fornying av danske kabler.

Så da konstruerte man et eksportbehov av vindkraft og en løsning med hybridkabler.

Nå blir det kanskje ikke samme behov for vindkraft-eksport, og «løsningen» med hybridkabler fungerer ikke, så da går Statkraft for et rent «power move» i stedet for; idiotforklare politikere, og si vi gjør det likevel.
De får nok uansett Terje Aasland sin stilletiende støtte.

6 Likes

Det som er latterlig er når inntektene fra kabelen deles 50/50. Det burde jo fordeles etter hvor mye som blir eksportert.

4 Likes

Phoebe Plummer, has been jailed for 2 YEARS after pouring soup over Vincent van Gogh’s Sunflowers at London’s National Gallery in 2022.

Effektivt da.

3 Likes

Før lite, for seint. Men bedre enn inget.

1 Like

Dette må da være et klassisk eksempel på historie som [nesten] gjentar seg? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er veldig positiv til økt nasjonal sikkerhet og trygghet, men mener flere hundre kilometer med grensegjerder ikke er veien å gå. Ingen som har hørt om droner og sensorer?

3 Likes