jo…får håpe de har kontroll på den sykliske bevegelsen der da
Derfor er trump farlig .
Nå har han tilbudt de ansatte i selskapet sluttpakke, til tross for at det med hans egne ord går «ekstremt bra».
Små marginer gjør at Holta nå vil avvikle.
– Vi har langt høyere avkastning enn det Børsen gir. Og det gjør beslutningen ekstra vanskelig. Men det blir feil å bygge videre en organisasjon i Norge som ikke har annet enn en far med norsk pass. Jeg er ikke bekymret for mine ansatte, de vil være svært attraktive på arbeidsmarkedet, sier milliardæren til DN.
Mao, skattetrykket er overhodet ikke et problem, men han tar altså risikoen med å starte opp et nytt selskap med nye ansatte og satser på at de klarer å levere like bra?
Betaler ikke akkurat massivt med skatt heller. (Det er i hele tusen kroner)
EDIT
Med de resultatene selskapet har levert, så antar jeg egentlig at de har massivt med utsatt skatt, dvs skatt som først betales ved realisering. Mao, skatt som ikke har vært betalt siden oppstart i 1983. Når han nå flytter selskapet ut av Norge før det nye skatteregimet trår i kraft, så betaler han 0 skatt?
Det blir litt som at jeg skulle tjent alle pengene mine i et selskap (som da ikke skatter, pengene blir bare i det selskapet), så flytter jeg utenlands, bor der i 5 år og så kan jeg ta ut alle pengene skattefritt? Nå holder staten på å lukke den muligheten, så da tar alle som kan og pakker snippesken og flytter før de må betale skatt?
Det er jo ikke noe problem at alle disse rikingene flytter. SV har jo funnet en genial løsning! Man bare erstatter all denne verdiskapningen i industrien som disse ekle rikingene står bak med enda høyere skatter til de som fortsatt ikke har flyttet! Da vil vi få alle de pengene vi trenger for mer utjevning og flere asylsøkere…
Inntekt 600 mill, skatt 8 mill? Jeg skjønner jo hvorfor staten stenger dette skattehullet. Litt dust å samtidig øke alt mulig av skatter og så innføre dette, burde jo vært motsatt?
Btw, fant denne interessant fra statsbudsjettet:
Regjeringen foreslår blant annet å redusere merverdiavgiften på vann- og avløpstjenester fra 25 prosent til 15 prosent fra 1. mai 2025. Det reduserer provenyet fra merverdiavgiften med anslagsvis 4 milliarder kroner i helårsvirkning og bidrar til å redusere levekostnadene for mange husholdninger som har opplevd å få kjøpekraften redusert som følge av høy prisvekst og økt rente.
Mao, en reduksjon i regningen for vann- og avløpstjenester på 8%.
Vet ikke om det er lov å poste dette, men synes det gir litt perspektiver på hvordan Irans terrorregime holder på. Ikke rart Netanyahu sier at nok er nok, dette må ta slutt. Koste hva det koste vil.
This is the number of missiles launched at Israel from the Iranian regime and its proxies.
People will still claim Israel is the aggressor.
Det gir jo inntrykket av at det fortsatt er store angrep fra Gaza.
Sånn ser wikipedia-tallene ut for 2024
For f.eks. mars, april og mai så var det tilsammen 23 angrep.
EDIT når det kommer til Hezbollah
It is a danger Israel says it cannot accept. Its leaders are intent on pushing Hezbollah back from the border. The question is how. On Sunday, Prime Minister Benjamin Netanyahu told reporters that force was not his first choice.
“I prefer to do this diplomatically, if possible. But if not, then we will do it by other means. I’d rather not share operational or scheduling details with our enemies,” Netanyahu said, promising eventual safe return for the displaced.
6 måneder var så lenge de ville prøve med diplomati…
Dette ligner på skrytet fra regjeringen når de gir noen smuler tilbake til egen befolkning av det de har i merinntekt på strømsalg som følge av valget om å knytte strømmarkedet til Europa.
Vann og avløpstjeneste skal dekkes direkte i sin helhet av befolkningen i den enkelte kommune. Kan da noen forklare hvorfor staten skal ha noen som helst momsfortjeneste på dette?? Og hvorfor skal vi rose denne regjeringen for at de reduserer denne momsen fra 25- til 15 % ? Det er valgflesk av simpleste slag!
Begge disse eksemplene viser hvordan staten beriker seg på bekostning av egen befolkning.
Imponerende at de forhandlet med diplomati mens rakettene regbet over Israel.
Hvilke andre land hadde stått i rakettregnet fra Hizbollah et helt år før de gjorde noe med det?
Dette f eks skulle tatt seg ut:
Mexico har nå sendt 13.000 raketter mot San Diego og Los Angeles USA bruker enormt med ressurser for å unngå sivile tap. Verdenssamfunnet kritiserer nå USA for å ikke lenger akseptere disse rakettene.
«Befolkningen i disse byene lever i konstant frykt for nye rakettangrep fra Mexico, men dette bør de tåle», sier FN-sjefen, som legger til at USA tross alt ikke har lidd store tap.
Jeg skjønner ikke logikken din. Klager over for høye avgifter/skatter og når noen avgifter/skatter reduseres, så klager du da også. WTF?
Om de faktisk forhandlet er jo en annen sak.
Jeg tipper de trengte de 6 mnd på å sette i stand angrepene som de gjennomførte nå. De var jo opptatt med å jevne Gaza med jorden. Det er de relativt ferdige med nå. Så da hadde de ressurser å sette inn mot Hezbollah.
Ganske så interessant her er jo at de libanesiske hæren bare trekker seg unna Israel. Mao, Israel går kun etter Iran-finansierte Hezbollah.
Neste års valg vil bli det viktigste i norsk industri!
Vet ikke mm dette er lov å poste her, men følgende oversikt fra Bloomberg viser antall drepte og angrep mellom Hezbollah og Israel. Soste opptelling er fra 27. sept så Isr sitt angrep på FN fredsbevarende styrker inngår ikke her. Heller ikke folkemordet i Gaza.
Ikke rart Isr kun har støtte fra en veldig liten knippe land i verden.
Slike fremstillinger blir bare fullstendig feil, imo.
Selvfølgelig har Israel brukt vesentlig mer enn terroristene, men det er ikke poenget.
Israel angriper ikke før de er tvunget til det.
Iran, Houtiene, Hizbollah og Hamas har en felles målsetning om å drepe 7 millioner jøder. Også er det Israel som beskyldes for folkemord? Latterlig!!
Ville du latt en massemorder bunkre opp våpen utenfor huset ditt når du vet at målet hans er å utrydde deg og familien?
Personlig tror jeg at jeg brukt hele arsenalet for å ta han ut før han tok meg.
Det er det Israel driver med nå.
Jeg håper og tror at du mente kommentaren ironisk…
Staten må selvsagt ta inn både skatter og avgifter. Det er da rosverdig når de finner mulighet til å redusere noe av dette. Men det er noe annet når de prøver å fri til velgerne med å kun redusere en avgift de i utgangspunktet ikke burde krevet inn i det hele tatt.
Nei.
Altså, hele konseptet med merverdiavgift faller inn under det du kaller “ikke burde krevet inn i det hele tatt”. Før de kan gjøre noe som helst, så burde de altså fjerne merverdiavgift da eller? Altså, den tankegangen er i mine øyne.
For min del, så tenker jeg det er logisk at staten kutter i avgifter som treffer feil eller som kan korrigere plutselige økninger i utgifter. De gjorde det med strømstøtten (reduksjon i nettleie) og de gjør det nå på vann- og avløpstjenester som også har sterkt økende kostnader pga investeringer nødvendige for å holde havet nær kysten levelig for annet enn alger…
Da får vi bare være uenig da…
Personlig mener jeg de misbruker anledningen til å kreve inn avgifter på denne måten.
Når det offentlige krever at en sak skal dekkes inn av innbyggere til selvkost prinsipp, blir det merkelig om en annen del av det offentlige på toppen av det skal få en fortjeneste på dette.
De kunne jo økt MVA generelt og senket den avgiften?