Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

er det nå vi skal melde oss ut av LO? :thinking:

Mao at man får utsatt skatt, men ikke i mer enn 12 år? Hadde de gjort det, så kunne de fint droppet formueskatten.

3 Likes

18 dager igjen :sweat_smile: :ballot_box: :us:
image
https://x.com/i/status/1846614753063686632

2 Likes

noen hundeeiere her som har vært borti noe lignende?? :joy:

image
https://www.youtube.com/shorts/yMokgmFRz-g?feature=share

kanskje det er en ma stiff?
:drum:

1 Like

En kunstner til besvær? For mye pulver opp i nesa tenker jeg ikke er det beste forvar, selv om det muligens hjelper på kreativiteten, men retten får dømme.

“med makten i buken og begge endene”

Kvalitetsjournalistikk i E24 dette.

Skulle likt å høre vedkommende forsøke å forklare opphavet til ordtaket. Makten er altså i buken og begge endene?

4 Likes

Makten sitter i magen, kjeften og ræva. Faktisk en ganske god omskriving av idiomet, selv om det var utilsiktet og avslørende for journalisten sin del.

2 Likes

Hvis noen har kontroll på munnen, magen og ræva, så har du ikke så mye kontroll på hvor dritt ting går? :crazy_face::poop:

3 Likes

ha bukten og begge endene

Norsk

rediger

Idiom

rediger

ha bukten og begge endene (bokmål/riksmål/nynorsk)

1. Kontrollere en situasjon fullt og helt.
3 Likes

:man_facepalming: ja…nå starter løpingen fra korridor til korridor for å slukke brannene!

Kan Finanstilsynet være den siste instans som klarer å snakke finansdepartementet til fornuft???

6 Likes

Jaja hva sa man? Uinvesterbar land og krone holder rentenivået høyt lenger pga politikken som blir ført.
Nå kommer de diltende etter. “Vet ikke hvorfor kronen er så svak :crazy_face: :crazy_face:

Nei men det viste faen meg alle andre…

7 Likes

Merker jeg blir mer og mer glad jeg bandt renta for 5 år nå i september…
Håper for alle andre med lån at det blir noen rentekutt snart, jo før jo bedre.

2 Likes

kan det være lokale overforbruk i kommunene at skattene er så høye?? :see_no_evil:

4 Likes

Helt klart en faktor!

1 Like

Det er lommerusk ift overforbruket i staten er - nå er det vel egentlig bare høye renter som knekker kommunene rundt om i det langstrakte landet, på penger lånt ut av staten.
Man kunne fort hentet inn formuesskatten ved å kutte 10% i byråkratiet feks.

6 Likes

fatter ikke hvorfor ikke media dytter mikrofonen mer oppi trynet på politikerene og ber de om å se til Finland,som er sagt å bruke halvparten i utgifter…

Vet media har en stor påvirkning hos enkelte politikere og korrigerer dem etter hvert de gjør feil…og noen politikere klarer media faktisk å snu i sine påstander eller meninger og får et annet utfall i politikken.

Edit:
men de(politikere) ønsker at folk skal bo i bygdene… :disappointed: :see_no_evil: :man_facepalming:

4 Likes

Kan vi få åpnet opp valgtråden før valget eller kjører vi inside hele veien, litt kaos kan vi vel slippe løs helt på tampen? :rofl::grin:

6 Likes

Spørs vel om vi simple plebeiere er verdig til å delta i en debatt om politikk? :sweat_smile:

4 Likes