er det nå vi skal melde oss ut av LO?
Mao at man får utsatt skatt, men ikke i mer enn 12 år? Hadde de gjort det, så kunne de fint droppet formueskatten.
noen hundeeiere her som har vært borti noe lignende??
kanskje det er en ma stiff?
En kunstner til besvær? For mye pulver opp i nesa tenker jeg ikke er det beste forvar, selv om det muligens hjelper på kreativiteten, men retten får dømme.
“med makten i buken og begge endene”
Kvalitetsjournalistikk i E24 dette.
Skulle likt å høre vedkommende forsøke å forklare opphavet til ordtaket. Makten er altså i buken og begge endene?
Makten sitter i magen, kjeften og ræva. Faktisk en ganske god omskriving av idiomet, selv om det var utilsiktet og avslørende for journalisten sin del.
Hvis noen har kontroll på munnen, magen og ræva, så har du ikke så mye kontroll på hvor dritt ting går?
ha bukten og begge endene
Norsk
Idiom
ha bukten og begge endene (bokmål/riksmål/nynorsk)
- Kontrollere en situasjon fullt og helt.
ja…nå starter løpingen fra korridor til korridor for å slukke brannene!
Kan Finanstilsynet være den siste instans som klarer å snakke finansdepartementet til fornuft???
Jaja hva sa man? Uinvesterbar land og krone holder rentenivået høyt lenger pga politikken som blir ført.
Nå kommer de diltende etter. “Vet ikke hvorfor kronen er så svak ”
Nei men det viste faen meg alle andre…
Merker jeg blir mer og mer glad jeg bandt renta for 5 år nå i september…
Håper for alle andre med lån at det blir noen rentekutt snart, jo før jo bedre.
kan det være lokale overforbruk i kommunene at skattene er så høye??
Helt klart en faktor!
Det er lommerusk ift overforbruket i staten er - nå er det vel egentlig bare høye renter som knekker kommunene rundt om i det langstrakte landet, på penger lånt ut av staten.
Man kunne fort hentet inn formuesskatten ved å kutte 10% i byråkratiet feks.
fatter ikke hvorfor ikke media dytter mikrofonen mer oppi trynet på politikerene og ber de om å se til Finland,som er sagt å bruke halvparten i utgifter…
Vet media har en stor påvirkning hos enkelte politikere og korrigerer dem etter hvert de gjør feil…og noen politikere klarer media faktisk å snu i sine påstander eller meninger og får et annet utfall i politikken.
Edit:
men de(politikere) ønsker at folk skal bo i bygdene…
Kan vi få åpnet opp valgtråden før valget eller kjører vi inside hele veien, litt kaos kan vi vel slippe løs helt på tampen?
Spørs vel om vi simple plebeiere er verdig til å delta i en debatt om politikk?