Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Glemmer aldri når jeg på vei hjem til jul kom på den lyse ideen at jeg skulle stoppe på ikea og spise pinnekjøtt til middag.

Ble en geriljastopp 25 minutter etterpå for å sove ut matrusen da gitt

4 Likes

…off topic,-er dette deg?

https://www.proff.no/selskap/savepig-as/skien/finans/IF6TJAT0RSY/

Hmm nei men tror jeg må kjøpe meg inn!

Ser at de og har investert i nano stakkar :frowning:

image

1 Like

har en god aksje med en god gevinst…som jeg ønsker å få inn på “Zerp-konto” hos Nordnet…

finnes det noe triks i Ludo i å unngå skattesmellen til neste år tro?

vet at en blir straffet av å prøve å snike til seg fradraget om man kjøper og selger samme dag,om man er i minus,-men hva om man er i pluss… :sweat_smile:

Tunellen er 14,4 km lang og fartsgrensen er 80 km/t så holder en fartsgrensen så bruker en ~11 minutt. Hvis en sliter å holder seg våken så burde en stoppet etter den forrige tunellen.
Det er ikke tillatt å parkere i noen tuneller…
Men det er åpenbart stor andel idioter som kjører denne tunellen, klarer på en eller annen merkelig måte å kjøre mot kjøreretning osv osv
Det skjer da ikke slikt på motorveien i Stavanger??!

4 Likes

neeeida,har alldri skjedd det :roll_eyes: :sweat_smile:

Lurer på hva bilister må betale i bomstasjonen etter desember på “Ryfast`n”? :thinking:

Kr 134 inkl Hundvågtunellen, for elbil kr 67.
Mao billig i forhold til ferjehelvetet!:wink:
Ferja hadde kostet ca 100/50.

1 Like

og hvor lenge komer tau fergen til å gå,før de legger ned den ruten?

de kommer vel til å fortsette med den på Lauvik fremover?

Den gikk siste tur 30/12-19😅
Lauvvik-Oanes går av og til…innstilt hvis det blåser mer enn bris virker det som…

…javel,sånn er det når en kun har en motorsykkel i garasjen,-og famlien bor nærmere Lauvik,så det har ikke vært så ofte vi har tatt tau fergen :thinking: :sweat_smile:

1 Like

Tragisk. Håper bare at ikke fylkeskommunen må punge ut mtp garantiansvar. Og at takstene blir uendret.
Økes takstene så reduseres trafikken, inntektene lavere, økte takster osv osv…

Jeg håper de må punge ut, for da må stavanger punge ut også.

Helt latterlig opplegg sånn egentlig.

hva sier du @Duogdu …skal vi ta oss en tur til breiavatnet med håv og fuglebur? :sweat_smile:

du også @Evilfreud blir med? :laughing:

1 Like

Ferje med campingvogn i sommer var billig moro. Hadde en liten tur-retur fra Molde-Vestnes. 1320 kroner!

3 Likes

Heia fiksdal! :partying_face:

Fullpris? I så fall hadde du spart kr 660 om du hadde kjøpt Autopass ferjekort, koster kr 3500, men er en av de bedre investeringene en kan gjøre.

Det var ikke Autopass på den ferjen.

Med bommer, ferjer, økt drivstoff og campingavgift er jo egentlig hotell med frokost for budsjettferie å regne. :smiley:

Men nok om det.

Da tror jeg vi ringer inn 2020 som et “Tunnell” år :sweat_smile:
image

1 Like

…igjen?

image