Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

:cake: :partying_face:idag fyller Warren Buffett 90 år! :partying_face: :cake:
image

4 Likes

Alle sier ungdommer hele tiden, men de som ble lagt i bakken av politifolk, som vist på TV så ut som de var i 30 årene.

f**n ta at dette “konflikt”-bildet vi før så på nyhetene i tv …,er nå blitt en realitet i gatene her hjemme…

:candle: :svalbard_and_jan_mayen: :denmark: :sweden: :candle:

Nei ifølge venstresiden var det de militante politifolkene sin skyld at det var bråk. Skjeldent har jeg sett politiet være mer passiv. Og jeg hadde førsterads plass når Delta tok ut alle køllene som herja med ambasaden til israel, da snakker vi.

2 Likes

…bor du i sentrum i Oslo evil?

Nei, men jeg var der under den demonstrasjonen, glad jeg hadde med meg vernemaske ;D

For de sparte ikke på peppersprayen den gang. ( lata som jeg var journalist, gikk med refleksvest og kamera, fikk masse bra bilder).

var i Oslo ifjor…første som møter synet av byen er en demonstrasjon da jeg ankom fra gardermoen med tog… :tired_face:

ikke bare ser vi demonstrasjon “nesten” daglig på nyhetene,-men også DEN ene gangen jeg er på tur for å treffe familien…

Var ikke bare bare på 80-tallet heller

1 Like

stemmer det,da var det bare Blitzere/Pønkere…,- idag er det dem…en del forvirrede hasjrøykende ungdommer og en flokk med utakknemnlige langtvekkistanere!

Noen andre her som har fått prospekt fra “Clean Fish Group” i posten?

De holder til i Lindesnes og bygger nå et landannlegg for produksjon av berggylt aka leppefisk,

De har lisens på tot. 2 millioner fisk og har satt et regnskapsmål:

Salg av 2 millioner beggylt : NOK 170 000 000
EBITA: NOK 70 000 000

EDIT:
artikkel fra 2017
" Solgte rognkjeks til snittpris 30 kr/stk!!"(Berggylt blir idag solgt til 100,- pr stykk/30 gram)

Har det ikke vært noe snakk i at mattilsynet ikke er så glade i at Berggylt og annen leppefisk brukes mot lusfjerning i oppdrett grunnet deres levevilkår?
Altså at leppefisken ofres.

Edit: @pleximus83, Har ikke lest den, men antar denne tar opp noe av problematikken:
https://www.mattilsynet.no/fisk_og_akvakultur/akvakultur/rensefisk/analyse_av_dodelighetsdata_fra_sporreundersokelse_om_velferd_hos_rensefisk.37771/binary/Analyse%20av%20dødelighetsdata%20fra%20spørreundersøkelse%20om%20velferd%20hos%20rensefisk

“ingen forretning er konfliktfri” (Eldar Sætre)

:face_with_hand_over_mouth: :crossed_fingers:

Se fra ca 26 minutt

1 Like

Bare å forberede seg på totalt kaos, svindel og drit i dagene etter 3. november.
De skylder på trump, men det de jobber med er å pushe en fake biden seier…

2 Likes

xD må ikke ta tapet på forskudd nå, mye kan skje. Har ikke sett Biden poste fake news enda, men mye fra Trumpern, hyklern som han er.

Har du sett biden poste noe som helst da?
Come on man…I got blond hair on my legs…come on…
sniff sniff

https://twitter.com/joebiden poster nesten hver dag han, men spørs hvor mang følger med. Han er ikke så kontroversiell da, utrolig nok til å være amerikansk. Det meste på sosiale medier går for Trumps mikrofon og han styrer dialogen, så det er noe man kan kritisere demokratene sterkt for at de ikke har klart å overvinne.

Kan vi jette på hvilket yrke Trond Giske nå skal inn i etter mange år som heltidspolitiker?

Jeg starter og tipper DJ.

:slight_smile:

1 Like

First house

2 Likes