Jeg er ingen Bee Gees fan, men de har vært endel av ungdomstiden, men dette er en bra dokumentar.
I morgen tidlig er det meldt go vær så legger fra Holmesund (Møkalasset) utenfor Arendal med 3600 supercat mot Lønstrup nord for Løkken
BARCELONA, June 23 (Reuters) - U.S. technology entrepreneur John McAfee apparently hanged himself in his prison cell on Wednesday after the Spanish high court authorised his extradition to the United States, his lawyer told Reuters.
Whaat
a much-higher-than expected number of young men between the ages of 12 and 24 have experienced heart inflammation after their second vaccine dose.
Dagens Industri: Populær twitterkonto mistenkt for kursmanipulasjon
For om lag en måned siden arresterte den svenske Økokrim-myndigheten EBM tre menn i 40-årsalderen etter mistanke om at de har manipulert aksjekurser gjennom sin populære Twitter-konto.
Ifølge Dagens Industri dreier det som twitter-kontoen «Aktie-Veteranen». Kontoen er blitt utpekt av flere kilder og avisen får bekreftet av EBM at det stemmer.
Mennene er mistenkte for at grov markedsmanipulasjon av mindre selskaper gjennom såkalt «pump and dump». Flere ganger i 2020 og 2021 skal mennene ha hyllet visse aksjer på Twitter for deretter å selge dem etter at kursene hadde gått opp.
De tre mennene er mistenkt for å ha tjent millioner av kroner på opplegget. Alle benekter anklagene og er blitt løslatt, men er fortsatt mistenkt.
– Vi mistenker at dette er en avansert, veldig hyppig og organisert tilnærming, der sosiale medier er blitt brukt til å villede andre aktører i verdipapirmarkedet og hvor flere personer har tjent penger på dette, sa EBM-aktor Jonas Myrdal i begynnelsen av juni.
According to data from the US Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), there were 347 observed cases of heart inflammation in the week after the second vaccine dose in males aged 12 to 24. That compares with expectations of 12 or fewer cases for males in that age range based on US population background incidence rates, the CDC said.
The CDC said that patients with heart inflammation after vaccination generally recover from the symptoms and do well.
… 347 av hvor mange?
Most people who have experienced this side effect have recovered from symptoms and are doing well, according to data presented Wednesday at a public meeting of the CDC’s vaccine advisory committee. Of the 323 cases, 295 were discharged from the hospital, nine remained hospitalized as of last week and 14 were not hospitalized at all. Outcome data was missing for five of the cases. No deaths have been associated with this side effect.
Symptoms include chest pain or pressure and difficulty breathing, says Dr. Kristen Sexson Tejtel, a cardiologist at Texas Children’s Hospital who has treated people with the vaccine-related condition. For people experiencing symptoms, “the best thing to do is to talk to their physician or come to the emergency room for evaluation,” Tejtel says, where blood tests and heart imaging results can confirm the diagnosis.
In addition, we know that myocarditis and pericarditis are much more common if you get COVID-19 , and the risks to the heart from COVID-19 infection can be more severe."
1226/150m = 0,008 promille.
Lightning is one of the leading causes of weather-related fatalities. But the odds of being struck by lightning in a given year are only around 1 in 500,000.
Eller 0,02 promille, mao det er 2,5 ganger så sannsynlig å bli truffet av lynet som det er å få hjerteproblemer.
Det synes jeg godt de kunne nevnt i artiklene?
ref: https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-06/03-COVID-Shimabukuro-508.pdf
Og så tilbake til småprat.
Bestilte noen sko fra Outnorth og dagen etterpå var de på salg, 25% billigere. Jeg sendte dem en mail og lurte på om vi kunne komme til en enighet. De svarte at hvis jeg ønsket å beholde skoene, så ville de gi meg rabatten som en kreditering. Det må jeg si er god kundeservice.
Om frykt som politisk våpen:
XXL gir vel pengene tilbake?
Jeg kjøpte spinningsykkel til 4000 på XXL, så skulle kona ha et liggeunderlag, ca en måneds tid senere, da var plutselig spinningsykkelen priset til 2500, det var da 30 dager siden jeg hadde kjøpt den, fikk 1500 tilbake.
En gang senere kjøpte jeg GoPro, en dag eller to senere var Elkjøp billigere, penger tilbake….
Jeg hadde hatet slike kunder som meg om jeg drev butikk😅
Men IKEA er rå! Der kan du levere tilbake ting du har kjøpt så lenge de er ubrukt og du har kvittering. Uten tidsbegrensning!!!
Jeg fikk pengene tilbake uten at de har noe slik garanti. Bare for kundeservice.
Danmark-Tsjekkia i Kvartfinalen For en kamp det blir om semi’n
For de av dere som finner droneindustrien interessant og ønsker å følge et svært spennede firma.
Robot Aviation planlegger en større emisjon innen 2021, og man skal ikke se bort i fra at de børsnoteres.
Litt info:
Selskapet har de siste årene hatt støtte av store investorer og har brukt mye ressurser på å utvikle sine unike dronesystemer. Ledelsen har kommunisert at de skal begynne å tjene penger fra og med 2021. Dette virker svært positivt med tanke på at de nylig har inngått en avtale med Boeing om å utvikle droner til bruk i Arktis (Insitu, Two Norwegian Companies Join Forces to Advance the Unmanned Aviation Ecosystem in the Arctic and High North - Robot Aviation).
Selskapet har et svært tett samarbeid med Hæren og Forsvarets forskningsinstitutt (FFI). De var nylig i Bardufoss og demonsterte dronene deres. Det er forventet et anbud i nær fremtid, og en kontrakt med Forsvaret kan gi 50 nye arbeidsplasser.
Her er lenke til nyhetsartikkelen som kom sist uke. Dessverre er den bak betalingsmur:
(+) Eggemoen-droner tar av i nord: – Kan gi 50 nye arbeidsplasser
Robot Aviation og Boeing skal utvikle droner til bruk i Arktis. En kontrakt med Forsvaret kan gi 50 nye arbeidsplasser på Eggemoen.
En annen artikkel fra Finansavisen tidligere i år:
Spår oppkjøp i norsk dronebransje
Etter 83 millioner kroner i tap skal Robot Aviation over i grønt terreng i år. Nå lukter selskapet på en konsolidering der Nordic Unmanned er med. +
Nokon med tilgang til denne på nettavisen:
Sikkert berre noko ubrukelege greier, men skulle vert interessant å sjå kva metode dei visar til.
Akkurat nok til å kjøpe en leilighet eller hus for en familie
Tror mange som går av med «pensjon» når de er 40 år blir skuffet. Spesielt om man har ofret mye for å kunne ha råd til det. Ville heller fokusert på å finne en spennende, morsom og givende jobb…kan så klart også være selvstendig næringsdrivende
Lange ferier, ta seg et halvt år fri osv er noe annet og kan være veldig givende
Pensjonist som 40åring er nok kjedelig. Spesielt siden man kun har penger til å leve spartansk.
Og dessuten leve spartansk når man er i 20-30 årene