Endelig!
Hei,
Håper noen kunne hjulpet meg med et problem jeg står ovenfor i Excel.
Jeg har to rekker med tall:
Den ene rekken er høyde i meter, mens den andre rekken er hastighet i gitt høyde.
Jeg ønsker å finne en verdi for hastighet i høyde= 50m og høyde =60m ut fra de to tallrekken.
Noen som har en excel formel som kan hjelpe å løse problemet?
Mvh
DaaViincii
Jeg vet ikke hvordan man gjør det direkte.
Men indirekte tror jeg du bare kan tegne grafen og høyreklikke på den så er det et sted man kan trykke vis funksjon, da er det jo bare å bruke den.
Er det en mini-to-trinns rakett ellernoe?
Hvis du vil ha en Excelfunksjon, så må du prøve deg frem med forskjellige former for regresjon. Er ikke lett å finne en pen funksjon som tar høyde for at farten går ned i starten. Ser du bort fra de 5 første linjene, så fungerer 5.0136e-07x^3 - 3.4477e-04x^2 + 0.0883*x - 0.3452 rimelig bra.
Takk for svar, mulig jeg kan gjøre noe slikt. Men det blir tungvint, ettersom jeg har 29 ulike talrekker med hastighet + 25 modeller. Må ha en funksjon som fungerer på alle
Dette er nok nærmere det jeg trenger ja. Det burde gå fint å se bort fra hastighet i de 5 første rekkene ettersom dette ikke er relevante høyder.
Da kan jeg kanskje snekre sammen en formel vvor jeg bruker gjennomsnitt i hastighetsintervallet i forhold til høyden.
Takk
Halvannet år for sent:
Nye Nikola dette…
Bare luft og tomprat. Blir aldri i verden noe av.
du vet…det var en tid da båter ble laget av tre,og de som sa de ville lage store skip av stål…
…“Stål flyter ikke!” ble det sagt
Alldrig si alldrig
Fordi det heter “aldri”?
jeg gikk på skolen da vi enda brukte danske lærebøker
Læsebog i Modersmaalet fra 1884?
vi gikk ikke direkte fra Dansk til Norsk…det var enda noen ord her og der
Jeg må si jeg ble rimelig fornøyd når jeg så porteføljen min i dag. +937% og +735% økning på World tech A2 . 150k avkastning… Det ble en kortvarig lykke når jeg så meldingen fra Nordnet;
Hei,
Grunnet en teknisk feil er NAV-kurs i BGF World Technology AS for øyeblikket feil. Dette påvirker også totalavkastningen på porteføljen din.
Vi beklager det inntrufne og vi jobber med å løse problemet.
Hilsen Nordnet Kundeservice
De går tomme for ølbokser.
«Slik vi ser det, er det ingen grunn til panikk»
tenner et lys for en modig mann som turte å stille opp for yttringsfriheten
facinerende utvikling