Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hvordan håndtere Antifa.

2 Likes

:joy::joy:

Siddis vant i panteautomaten… :astonished:

image

1 Like

Neste punkt på The Great Reset-agendaen?

1 Like

Skal vi sende inn CV på vegne av hele tekinvestor forumet? :sweat_smile:

:sweat_smile:

Vi er på vei til å male oss inn i et hjørne…“Antirasimsen” har startet nå et :steam_locomotive:krenketog ingen vet hvor kommer til å ende… :thinking:

image

EDIT.

Det er stor sjanse for at de som blir radikalisert på nettforumer også gamer, rett og slett fordi man må sitte en del på PCen for å bli dratt inn i de nettbaserte miljøene, men det har ikke noe mer med det å gjøre enn det. F.eks. er det farlig å sitte fordi man må sitte for å bli radikalisert, eller å lese/se på videoer fordi det er media de bruker? Gamingen er enda lengre vekk fra å være det som skaper radikalisering enn de to :stuck_out_tongue:

Radikalisering etter min forståelse kommer av meningsløsheten mange føler på i slutten av tennårene → 20-årene. Hvor de fortsatt er svake for påvirkning utenfra og samtidig føler et kall etter å være del av noe større enn seg selv som gir mening for dem.

Det litt kjipe er at den meningen med livet må de finne innenfra gjennom år med refleksjon, men det er det ingen som forteller dem, så de søker sine egne løsninger til de finner det ut etterhvert. Noen når de er 25, andre når de er 50. Gaming kan fungere som en sosial arena som distraherer, men også gir underholdning, glede og mening til de kommer helt dit. Tror flere hadde blitt radikalisert uten at gaming var et alternativ, men det er bare min synsing basert på det jeg har opplevd. :slight_smile: Hva tenker dere?

5 Likes

Mobil og nettbrett er vel mye i bruk også

Hehe joda :slight_smile: farlig å ligge på sofaen/sitte i godstolen også da :stuck_out_tongue:

Jeg tror det er langt færre som er radikale enn det folk tror. Er man radikal om man leser reset så er man radikal om man gamer. Til slutt er alle radikale, men det går ikke an.

4 Likes

Tror du treffer dead on.

Radikal og “nazist” kastes VELDIG bredt rundt av folk som står godt plantet på venstresiden.

Virker som man ønsker at det skulle være mer radikaliserte folk på høyresidens sånn at det passer narrativet. Men politiet sitter faktisk med ekstremt lite saker, fordi det ikke er så mange når alt kommer til alt.

5 Likes

Det finnes vel radikale i overflod på venstresiden, og nazistene tilhørte vel også venstresiden politisk?

Bingo, Så når Støre sier at høyresiden må ta oppgjøre med nazistene og de høyreekstreme. ( som da kjemper for en sterk Nasjonalstat). Som er motsatt av det høyresiden idag vil ha. Blir det lol.

1 Like

Nazism is a form of fascism,[2][3][4][5] with disdain for liberal democracy and the parliamentary system.

Fascism (/ˈfæʃɪzəm/) is a form of far-right, authoritarian ultranationalism[1][2] characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition, and strong regimentation of society and of the economy,[

Sånn i tilfelle noen skulle tro på de over som mener nazistene hørte til venstresiden

9 Likes

Hva het partiet til Nazistene i Tyskland og hvordan var politikken dems? dvs klarer du å finne noe politikk der som hørte til på høyresiden?

Jeg mener et sosialistisk arbeiderparti. høres jo ikke ut som noe som ligger langt til høyre? :wink:

2 Likes

Finn noen kilder på at de hører til venstresiden? For dette blir bare for dumt å diskutere.

3 Likes

Man har jo vedtatt og slått fast at de hører til på høyresiden. Det er sånn historien har parkert det.

Jeg spør bare om politikken dems, for den hører ikke til på høyresiden.

1 Like