Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Denne “Container”-hendelsen vi så i mars vil “de” komme til å bruke som forklaring i LANG tid fremover på denne varige inflasjonen vi ser nå.

merk mine ord,-Dette var sårt trengt i den ellers inflasjonssvake verden vi har vært i en lang tidsperiode…

Se bare til FED som enda trykker penger som alldri før,der det nå er blitt nevnt av akademikere/økonomer at vi nå ikke trenger mer pengestøtte…men siste makrotall viste til svakere inflasjon enn ventet,-dette har FED nå som en pågående jobb å heve inflasjonen…det er blitt sagt uttallige ganger,-men nå begynner FED å se at det aller siste verktøyet begynner å se sin siste funksjon!

:face_with_hand_over_mouth: :crossed_fingers:

Utenom pengemengden, renter osv. har vi det fundamentale:

1. Ressurstilgang
  2. Produktivitet + innovasjon som øker ressurstilgang evt. erstatninger

Vi ser vel at faktor 1 drar seg til nå… og faktor 2 er treig på kort sikt.

Totalen drar i retning inflasjon. Inflasjon er en naturlig utvikling med minkende ressurser.

Kobberprisene kan oppleve større stigning fremover…

i tillegg til…

1 Like

Hvordan eksponerer man seg for vekst i kobberpris?

Fant en ETF JJC.

Evt BULL KOPPAR X1 NORDNET sertifikat på First North Sweden - Nordnet

1 Like

:crossed_fingers: :unamused: :crossed_fingers:

Goldman’s Top 10 Takeaways From July

Tror dette er tidenes troll å følge på twitter

1 Like

Den skjønte jeg ikke :sweat_smile:

1 Like

Tv2 reporteren Fredrik posta en klovn emoji i fylla, av at en fyr delte tapet av sin hund. Insert Twitter storm mot Fredrik.

2 Likes

Burde blitt fratatt mobilen av bartenderen han der. Makan!

1 Like

Jeg synes Fredrik er en uredd jævel som det står respekt av. Han som han svarer der har sikkert irritert han noe voldsomt over lang tid., synes selv han Kennethuteliv er ufordragelig.

1 Like

Uredd på hvilken måte?

Han virker helt sprø og meget ustabil, i tillegg er han 100 % uprofesjonell og uskikket til jobben sin.

Han kaller seg journalist men er jo ikke annet enn en politisk aktivist.

5 Likes

Min personlige oppfatning av han er selvfølgelig basert på min opplevelse av hvordan han håndterer og reagerer på det som skjer rundt oss i mediebildet.
Han fremstår ikke som en aktivist for meg men en som tør å kalle en spade for en spade uten å være redd for å verken miste eller opparbeide seg noen status hos noen.

Forhistorien er ifølge Fredrik at denne Kenneth «klovner» innlegg om folk som dør. Jævlig barnslig uansett, men.

1 Like

Man lurer jo litt på om det er en journalist som ellers rapporterer objektivt og nøytralt når man ser slikt.

Rart da at han alltid er på samme side som Antifa og BLM-gjengen som kontrollerer Twitter.

Har aldri registrert at han har sagt noe som helst kritisk om venstreekstremister.

Det er bare hat mot Trump, Fox News og alt som ikke er 100 % partilinjene til Demokratene og CNN.

Javel.
Jeg biter ikke på dessverre.

3 Likes

Kom gjerne med eksempler på det motsatte om du har.

Han har for eksempel skrevet sikkert flere 1000 kritiske og hatefulle meldinger om Trump (gjør det fremdeles), men ikke en eneste kritisk melding om Biden.

En mentalt ustabilt aktivist er det han er.

Kan ikke du heller vise til eksempler som underbygger din påstand? Synes bevisbyrden ligger mer på deg.

Min mening: Han er omtrent like venstreorientert som Anders Magnus er høyreorientert.