Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

I dag kunne man nesten kjøpt hva som helst av tungvekterene ved åpning og vært i pluss. La kina-børsen være stengt litt oftere, så går det så mye bedre på de andre børsene :smile:

La meg nå leve i den lykkelige overbevisning at jeg kan dette… At jeg er hot shit og plukker rett hver gang !! :stuck_out_tongue:

Dollaren min stinker dog. Har så mye USD at det blir fort litt negativt om den skal fortsette å rugle litt ned… :confused:

3 Likes

Er det noen her inne som har erfaring med eiendomsmeglere og salg av leilighet i Oslo?

Tar jeg feil, eller er dette din spesialitet @Morti? Mener å ha fått med meg at du driver med eiendomsmegling. Kan du dele noen tips/har du noe/noen å anbefale?

Nei jeg kjenner ikke oslomeglerne. Kjenner et par stk, men vet ikke noe om hvor flinke de er. Tips: se etter hvem som selger tilsvarende boliger i ditt område nå. Bestill prospekt på en eiendom fra hver megler. Inviter kun de som ringer deg på befaring til deg. Velg den du har best magefølelse med. Ikke velg den billigste og ferskeste.

3 Likes

Telenor og Veidekke bidrar positivt hos meg iallfall, har bare blå tall på dagens endring :slight_smile: Det er ikke akkurat hver dag.

2 Likes

15 posts were split to a new topic: Boligmarkedet

Solgte Rec idag, eg fikk en grei lønn for å sitte der en uke.
Mulig det var tabbe å selge nå på veg opp, men etter tidligere blemmer, så prøver eg å sikre mangen små i stedenfor å jakte en stor.

Noen tips til hvor mann kan treffe på en trade nå da ?
Eg sitter nå med :
Veidekke ( pensjonen min, selges ikke uansett på mange år )
Biotec
Apcl
Iox
Gig
Nel
Bionor
Pho

Sitter nå med litt cash, som eg vil noe spenning med, men hva ?

Blir ikke vurdert andre oljerelaterte aksjer, får mer og mer sansen for " seige " farma aksjer.

Hvis horisonten din er 1 måned så ville jeg sagt Funcom : )

2 Likes

Tenke inntil 1 mnd ja.
Har lyst på Funcom, men tørr ikke :wink:

1 Like

Hva med Idex, noen som kjenner til den ?
Skal den opp å prøve seg på 10’n igjen ?

Star har eg ikke noe kjennskap til, bortsett fra at eg har registrert at den har blitt nevnt flere ganger her, og tidligere på funcominvestro.com.
Kanskje er tiden inne for sette seg mer inni den.

Dei eg selv vurderer er :
Aga
Idex
Weifa

Hadde eg skulle plassert en ny pott på litt lengre sikt, ville eg satt dem i AF.

Skal ha mer Gig, men laster over tid der ( en aksje eg skal ha " en del " i )

Jeg tror fortsatt på Opera på kort sikt

3 Likes

Jeg har satset på Opera og Frontline. Tror de kan gjøre det bra på kort sikt

For Frontline så ser det ut til at ratene blir bedre, og da kan det fort gå opp. Jeg tror 27kr er innen rekkevidde i løpet av ett par uker, muligens allerede neste uke.

Opera kan plutselig gå mye pga oppkjøp. Det er flere store som kjøper mye nå som kursen blir presset nedover. Både Ferd og Stordalen kjøpte en god del forrige uke. Blir spennende å se aksjonærlistene på mandag. Kursen på opera har ofte startet bra i åpningen, for å bli presset raskt ned gjennom hele dagen, for så å komme sterkt tilbake siste timen

2 Likes

jeg vurderer en liten post i nano som er priset litt over cash.binært case i biotech med ffolk fra algeta.høy risiko så tidlig i utviklingen

2 Likes

Jeg har USD, TEL og FUNCOM…

Forsøkte finte og få noe billigere i FUNCOM i dag… men fikk ikke så mye til… 0.77 tror jeg er så billig som det blir…

Fant denne på net nå… LMO besøk er opp selv om de er håpløse ennå (og kanskje ned i August). Men har man flaks osv, så kan det jo skje ting mens man venter på The Park og forhåpentligvis et Q3 resultat med høyere omsetning. Skulle bare ønske de skiftet Ellingsen, da hadde vi nok fort fått dobbling bare på at noen hadde begynt å jobbe med markedsføringen :stuck_out_tongue:

Om du ikke har FUN så ville jeg prøvd 5% FUNCOM.

3 Likes

Har i dag tatt gevinst i både Nel på 2,02 og i TIL på 107,50. Fornøyd med det! Inngang TIL va 87 kroner og NEL var inngang på 1.79. Selger meg ned nå generelt.

4 Likes

Tar deg på ordet og tar 30k, spennende å se hva som skjer neste ukene nå.

1 Like

Tror timingen er god…

I dagens volatile marked gjelder det å ta gevinst når man kan tror jeg.

2 Likes

Tok en liten post i NANO (ca. halv prosent av portefølje)
Mine øvrige bet i biotech/farmasi er PHO, PCIB, BIOTEC

Vurderer SER som har mange innside-kjøp for tida, men de klarte bare å hente inn ca halvparten av de pengene de hadde planer om i siste emisjon. Høy risiko.

edit:Blir nok ikke noe SER, interessen for emisjon er enda dårligere enn jeg trodde.