Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Continuing the discussion from SoftOx Solutions 2021-2022 - #7726 av Olympus.

Previous discussions:

1 Like

Så et intervju med en bedrift som hadde søkt om edf støtte fra forrige uke. Der sa han at de krysset fingrene for at de skulle få beskjed om at de ble godkjente i neste uke. Altså denne uken.
Får vi se om det er noe i det.

7 Likes

Ja, leste inne på EDF et sted at det er forventet å være avklart i midten av Juli. Hadde vært greit med noen gode nyheter nå.

2 Likes

Husker du hvor? Jeg fant bare “juli”

Softox burde også få penger når de er så innovative som de er.

Fra meldingen i november 21

“Konsortiet ledes av Frankrike og søknaden sendes til European Defense Fund (EDF) den 9. desember 2021. Forskningsarbeidet baserer seg blant annet på SoftOx sin teknologi som basis for utvikling av militære mottiltak og har totalt en estimert totalramme på ca. NOK 500 millioner kroner (Euro 50 millioner). SDS sin del er estimert til ca NOK 120 millioner (Euro 12 millioner) for å utvikle en militær inhalasjonsløsning for EU. Selskapet vil søke EDF om å dekke 80 prosent av kostnadene forbundet med prosjektet, dvs. NOK ca. 96 millioner (Euro 9,6 millioner). Det norske bidraget skal stå for resten, det vil si ca. NOK 24 millioner (Euro 2.4 millioner)”

4 Likes

Er EUs innovasjonsfond det samme som EDF?

European Innovation Fund har egen web-side, så ikke det samme som EDF tror jeg…

EUROSATORY 2022 - Air & Ground Combat.pdf (2,3 MB)

2 Likes

Dette er vel for søknader til neste år?

https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/south-korea-sees-nearly-40-000-daily-covid-19-cases-amid-new-virus-wave/2636556

According a survey, 2.7 million people were estimated to have COVID-19 in the last week of June, an 18% increase versus the week before in UK.

Det er sted der hvor det står EDF calls 2021 - Euro 1.2 billion - results expected by mid july. Er vel riktig det?

Se der ja, takk!

9 Likes
1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

:joy:

Nedstengning av samfunnet er et tapsprosjekt for absolutt alle parter :wink:

Ps; blir ikke flere innlegg fra meg angående dette (rimelig off-topic)

3 Likes

Dersom en er overbevist om at hele helsevesenet av en eller annen grunn er med på en form for propaganda ville jeg vært veldig bekymret, tror ikke jeg ville vært investert i softox engang.
AMR er det som bekymrer meg mest.

(CNN)Years of progress the United States had made in fighting drug-resistant infections were largely erased during the Covid-19 pandemic, with hospital-acquired infections and resulting deaths growing 15% in 2020.

2 Likes