Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja veldig spent på hvordan kursen går hvis det f.eks kommer en bra csv-melding og det ikke sitter 2 store aktører klare til å lempe ut…

Installer er nå meldt med destinasjon Pemba, Mozambique etter en liten ferie på Mauritius. Jeg har ikke registrert noe kontraktsarbeid på denne, men den ligger jo heller ikke som tilgjengelig på SOFF Spot.

Edit1:
Den har jo reist et stykke for å komme til disse olje/gass- traktene, så her er det vel lov til å håpe på en lengre kontrakt- herunder med melding?

Edit2:
Frontier er jo i en tilsvarende situasjon- uten melding om kontrakt, men samtidig på langtur med meldt destinasjon Las Palmas som vel kan bety både S.Amerika og Afrika!?

1 Like

Soffen ser ganske sprek ut nå, en melding eller to nå så tenker jeg vi får en rasjonell reaksjon på aksjekursen igjen for første gang på snart 1 år

1 Like

Jepp, og skal man tro skipsmegler jeg har vært i kontakt med så er det bare et tidsspørsmål før kontraktene kommer- for han bekreftet økt forespørsel etter konstruksjonsskip (Men da på helt generelt grunnlag, og presisering av at flere oppdrag har oppstart frem i tid)

4 Likes

Hadde ikke vært dumt å stenge over 6 i dag

Installer var på Coral Sul i september/oktober uten at det ble meldt noe den gangen.

Så tok den seg en svipptur over Atlanteren, og se nå hvem som er på plass i Mosambik:

3 Likes

Nå snakker vi. Kursen er over 200 dagers glidene snitt. Nå mangler bare en golden cross hvor 50 krysser 200

1 Like

Vil tro volumet øker litt nå sammen med kursstigning

1 Like

:partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

1 Like

Jævlig bra. Kommer vi oss over 6,3 er neste nivå 6,6. Deretter 8 tallet -motstandsmessig.

4 Likes

Solgte ADS og og en skvett Telenor imorges da de har skuffet og økte i Huddle og Soff. Føles bra den nå srlv om Soff nå er snart 20% av porteføljen min og jg har en “regel” om maks 10%

1 Like

Hehe Der slår jeg deg i eksponeringsprosent - helt idiotisk, men av og til må man gi gass.

Noen sier diversifisere andre mener det er helt idiotisk.

1 Like

Jeg har 75% på aksjeporteføljen, og nesten 30 av totalporteføljen

2 Likes

Hadde vært utrolig greit om vi kom oss over 6,3 i DAG…

Edit: Nesten;.)

2 Likes

Men 6.28 er jo flott. Kanskje vi holder oss over 6 denne uken

Påtross av utfordrene makro med økt tiåring rentesats, omikron utbredelse stiger osebx. Heldig er vi med at børsen er energitung. Oljen holder seg også påtross av eia rapport om skuffende crude nedtrekk og Fuel build. Så sant ingen får hetta og tar gevinst som det monner så tror jeg på bedre tider -

Det kommer csvmelding innen 20.jan- jeg er så sikker at bommer jeg så donerer jeg 500,- til Sykehusklovnene m/screenshot her selvsagt. Vinnvinn igrunn😄

1 Like

Fundament- eller følelse?

1 Like

Sannsynlighet.

1 Like

Rykter, magefølelse, antall båter ledige/snart ledige, rapporter fra Brasil- alt sammen😄

4 Likes