Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Her ser vi også godt taktskiftet i omsetningsvolum. Viktig at omsetningen øker sammen med kurs

1 Like

Begynner å bli litt rusten, hva slags oppdrag var det Pioneer hadde fått? ser den er på vei til Rio.

Ikke varslet, men antar at denne overtar kontrakten til solgte Far Saga som går ut 3Q23 i nettopp Brasil. Har sendt forespørsel til SOFF om dette, men har ikke fått svar/bekreftelse derfra pt.

Takk, ok da var jeg ikke helt ut av det likevel.
Ikke veldig flinke å svare de gutta der.

Ringte CEO I Huddlestock idag, kan love det var ekspeditte greier.

Ift Solstad anbefaler jeg å sende mail til Tommy Sandtorv

Commercial Manager – Renewable Energy

[+47 988 36 578](tel:+47 988 36 578)

[+47 52 85 65 85](tel:+47 52 85 65 85)

tommy.sandtorv@solstad.com

Drt kan leses endel mellom linjene her- eller egentlig står det rett ut. 3 kontrakter blabka- bottom point:
500 dager. 800 milioner. Not to shabby.

2 Likes

Når denne brytes, handler ofte the big boys som kun går på teknisk:)

Det samme gjelder, selv om det er en stund til om det ikke skjer noe vesentlig med kursen, dersom 50 byter gjennom 200 dager glidende snitt

Er SOFF en oppkjøpskandidat for oil majors? Flere vil renne over av penger innen utløpet av året, eksempelvis er vel Equinor gjeldsfri i januar/februar og økte tilbakekjøpet av egne aksjer i høst. Kjøper de SOFF er de selvforsynende fra flåten til SOFF og slipper konkurranse om båter og dertilhørende ratefest, som kommer. Samt inntekt fra resterende flåte. Det er ikke gunstig å være gjeldfri som selskap, enten det er Equinor eller andre.

Nei, det vil jeg ikke tro. Kan skaffe seg mer gjeld på andre måter hvis det er et mål seg selv.

Ikke et dumt spørsmål. SOFF er gjeldstynget som det holder. Avskrekkende sikkert, men jeg vil likevel hevde det ikke er uten grunn at Aker er hovedaksjonær i SOFF. Eriksen gav mer enn ett inntrykk av at SOFF har en rolle Aker systemet under en av kvartalspresentasjonene 2021. Hva som menes med dette kjenner jeg ikke til, men en rolle i spennet Olje til fornybart er det mange av

Prehandelen er lik i dag som de foregående to dagene. Ligger an til en åpning 3-4% over gårdagens avslutning. På dager uten nyheter må man vel si det er meget bra!

Spott nytt:
NEW Wintershall Dea
All duties + WROV, D/D 14
05/01/22 - 06/01/22

Åpne over 6? :open_mouth:

Neppe…

Mye mulig jeg bommer på matten

Men vil ikke en åpning på 3-4% fra gårsdagens avslutning være over 6?

Flott start på dagens børshandel- eller er det mitt nettverk som lagger?

Edit: Et DnB-problem, igjen!!

1 Like

Ja, du får vel en økning med rundt 2,8% ved åpning på 6. Så enig, litt upresis der… Nå ble åpningen på 0,68 fra i går. Litt mindre enn foregående dager. Runde tall er jo ofte litt vanskeligere å krysse(mental grense), så det kan hende vi må vente litt til vi ligger stabilt over 6.
Håper forøvrig på reprise med litt økning for hver dag uten nyheter, mens vi venter på kursdrivende nyheter. :slight_smile:

2 Likes

Fuckin dnb altså, det er plukk råttent.
Beste plattformen, men altfor mye køddings.

Har flyttet alt til SR så har live kurser der, men liker best å følge utviklingen på dnb.
Har konto i Norne, Nordea, Nordnet, dnb og Sr_bank, Dnb den desidert beste løsningen etter mine bedømmelser, men stadig nedetid ødelegger

Jøss, der er dnb oppe igjen

Irriterende, men nå skal jeg verken kjøpe eller selge likevel. Jeg- og min svært tydelige DnB rådgiver har besluttet at det er lurt å tenke balanse i porteføljen (Uavhengig av min klokketro på offshore) så nå blir det å dytte penger inn i fond en stund. Håper de er bedre på rådgivning enn på edb-løsninger.

1 Like