Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

15 min forsinkelse hos meg på DNB.

Edit: Ser DNB har lagt ut melding.
" Informasjon fra DNB Markets . Vi erfarer nå at aksjekursene ikke oppdaterer seg. Feilen er meldt videre til vår tjenesteleverandør som jobber med en snarlig løsning. Vi beklager feilen og de ulempene som den medfører for våre kunder.

Pareto er ganske smud. Bedre enn DNB syntes jeg.

1 Like

her også- hos DnB.

Men det ser da vel lovende ut med tanke på å bryte 6 idag?

1 Like

Akkurat nå er det kun 15k til salgs under 6kr. Vi går mot lysere tider…

Et par kontrakter nå, så løsner det :slight_smile:

1 Like

men lite volum… lett kan det begynne å falle

Der klarte den 6 kr igjen

Syns det er bra at den tester 6 kr litt igjen jeg. Tok jo noen uker med SIOFF også, før den brøt gjennom. Er nok en del aksjer som sitter på korte hender etter alle nedsalgene.

ikke glem at det er lite handel. ikke mange som vil selge på dette nivået

1 Like

SOFF er faktisk opp 31% fra bunn, mens SIOFF er opp 54% fra bunn. Handelsvolumet er jo langt bedre i begge enn det har vært på lenge.

2 Likes

sant men ikke store volum som gir aksjen likviditet

Det lover jo veldig bra med tanke på årstiden vi er inne i nå. Denne bransjen pleier vel først å få et oppsving når påsken nærmer seg

1 Like

Hadde vært gull med en god kontraktsmelding nå

1 Like

Ja veldig spent på hvordan kursen går hvis det f.eks kommer en bra csv-melding og det ikke sitter 2 store aktører klare til å lempe ut…

Installer er nå meldt med destinasjon Pemba, Mozambique etter en liten ferie på Mauritius. Jeg har ikke registrert noe kontraktsarbeid på denne, men den ligger jo heller ikke som tilgjengelig på SOFF Spot.

Edit1:
Den har jo reist et stykke for å komme til disse olje/gass- traktene, så her er det vel lov til å håpe på en lengre kontrakt- herunder med melding?

Edit2:
Frontier er jo i en tilsvarende situasjon- uten melding om kontrakt, men samtidig på langtur med meldt destinasjon Las Palmas som vel kan bety både S.Amerika og Afrika!?

1 Like

Soffen ser ganske sprek ut nå, en melding eller to nå så tenker jeg vi får en rasjonell reaksjon på aksjekursen igjen for første gang på snart 1 år

1 Like

Jepp, og skal man tro skipsmegler jeg har vært i kontakt med så er det bare et tidsspørsmål før kontraktene kommer- for han bekreftet økt forespørsel etter konstruksjonsskip (Men da på helt generelt grunnlag, og presisering av at flere oppdrag har oppstart frem i tid)

4 Likes

Hadde ikke vært dumt å stenge over 6 i dag

Installer var på Coral Sul i september/oktober uten at det ble meldt noe den gangen.

Så tok den seg en svipptur over Atlanteren, og se nå hvem som er på plass i Mosambik:

3 Likes

Nå snakker vi. Kursen er over 200 dagers glidene snitt. Nå mangler bare en golden cross hvor 50 krysser 200

1 Like