Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ikke mye likt der såvidt jeg kan se😂

Hvordan ser man det?

Klikk på min prosent utvikling

Dere er opp 13.5 og 13.7%:grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvorfir går Dof nå🤔

Så bare på avkastningen :slight_smile:

1 Like

Ah, sånn ja🤣

Srh har ikke oppdaget et par gullkorn i min portis enda​:joy::joy:
Soff blir bra i 22, men ikke den som vil gå mest av mine

Aha. Du har jo en portefølje.
Jeg har kun SOFF/SIOFF i enkeltaksjer og resten i fond for å balansere risikoen.
Jeg kan ikke noe mer enn offshore, men holder nå på å sette meg inn i Laks

1 Like

Jepp, er litt treg eg😀
Jeg nullstilte mine for noen uker siden.

Har vært iu laks siden jeg kjøpte Pan Fish for snart 20(?) år siden. Kjøpte akkurat tidsnok til å få med meg kollapsen som gjorde at Fredriksen kom inn og tok styringen. Tok meg vel 15 år å være i pluss etter det-sitter fortsatt med opprinnelig mengde som etter utallkge splitter, emisjoner etc etc er gått fra 10 000 aksjer til 50 aksjer :smiley:

SOff har jeg hatt siden leeenge før rekonstr… kjøpte førstr på 5, solgte ikke på 7 og fulgte så ned til 1kr før jeg tok et sviennde tap. Kjøpte meg inn igjen etter rekonstr ifjor men har igrunn fulgt med sammenhengende siden 2017- også vært inne i Dof en lengre periode men gikk ut der i 2020.

3 Likes

Merknad:
Jeg har ikke besluttet annet enn å utrede laks, så får vi se hva den endelige konklusjonen blir ift. investering. Jeg lurer faktisk litt på om jeg har nådd mitt nivå ift. investering i enkeltaksjer (Mht. tid ift. nødvendig oppfølging av marked/bransje) og at det således kanskje er bedre å vekte mer over mot fornuftige fond.

Dette er interessant:

DNB Markets tar opp dekning av Edda Wind – Setter kursmål 40 DNB Markets tar opp dekning av Edda Wind ned kjøpsanbefaling og kursmål på 40 kroner pr aksje. Det fremgår av en analyse tirsdag.
Med sterk vekst og gunstige etterspørselstrender venter meglerhuset at markedet for SOVer (Service Operation Vessels) og CSOVer (Commissioning Service Operation Vessels ) vil være underforsynt de kommende årene, spesielt mot slutten av tiåret.

Hva blir kursmålet på SOFF den dagen de foretar en vurdering av det reelle og parallellt økte behovet for OCV/AHTS/PSV/er, og det faktum at det er innenfor disse leveransene den klart største omsetningen vil ligge- også innenfor offshore wind.

1 Like

Det var å håpe at de snart tar i disse Offshore selskapene.

Vil det være helt feil å mistenke meglerhusene for å være litt “prostituerte” ift. hva, hvem og når de fremlegger analyser med slike kursmål?

1 Like

Jeg får bestemt inntrykk av å høre på Aksjesladder ihvertfall av at det ikke er tilfeldig hvem som mener hva om hvilke- henger jo ofte sammen med hvem som tilrettelag/var involvert i em etc etc

1 Like

Ikke meningene i AksjeSladder heller.

Nei det er helt subjektivt, alt må vurderes med det i bakhodet😄

Mye offshore/drill som stiger bra idag

Frontier har endret destinasjon tilbake til Las Palmas…

Listen er oppdatert



Står å stanger mot 200dg. glidene snitt

2 Likes