Ja, jeg blir ikke klok på dette her…
hvordan finner jeg disse listene? hvor går man?
Du må være insider- tror jeg
så man finner de her.ok
Nei, det er særs vanskelig å bli klok på
Disse fartøyene er ikke enkelt å holde styr på, men på Nor Captain har det kommet en endring ser jeg.
Nor Captain | AHTS | 25 October 2021 | Batam/Singapore | |
---|---|---|---|---|
Nor Spring | AHTS | Idle | Batam, Indonesia | |
Normand Swan | PSV | McDermott | Late October | Broome, WA |
Far Seeker | PSV | Santos | End November | Darwin |
Normand Leader | PSV | McDermott | January 2022 | Broome, WA |
Ser at Swedbank hadde 3,4 mill aksjer tilbake i januar, nå sitter de igjen med 1,67 mill
Er det rart kursen holdes tilbake🙈
Når disse store som vil ut etter refinansieringen er ute ig NM meldingen kommer blir det trangt i trappa opp
Ja, de solgte seg mye ned gjennom mai, juni og juli før Hemen tok stafettpinnen videre
Jeg har nå gjennomført et dypdykk i den siste tids handler I HAVI og EIOF- uten å funnet tegn på at dette er annet en trades. Det er således alt for tidlig å konkludere med at investornorge har fått noen ny tro på offshorebransjen annet enn som tradeobjekt.
Det kan derimot ikke være negativt at flere har fått interesse for dette segmentet- og således kanskje i større grad setter seg inn i dagens reelle status mht. muligheter/utfordringer i stedet for bare å legge gårsdagens status til grunn.
Store kloke hoder ser nå ut til både å legge- og gjennomføre store planer. Det ville vært rart om ikke noen av disse planene omfattet offshoremarkedet som jo må sies å være en veldig sentral del av det som vel må sies å kunne være en av de virkelig store utviklings- gjennomførings- og produksjonssektorene fremover med 1) Revitalisert offshore olje/gass, 2) Offshore vind/sol, 3) Offshore mat, 4) Offshore mining mv.
Samtidig virker alt å være veldig stille rundt bransjen om dagen. Stille før stormen?
Normand Sitella også inn i spotten igjen.
Vessel | Type | Client | Availability | Port |
---|---|---|---|---|
Far Symphony | PSV | Fairfield | 15.10 | Peterhead |
Normand Sitella | PSV | Inhouse | 19.10 | Aberdeen |
Vi får satse på spotten der borte tar seg opp. Den har vært så som så siste tiden. Alternativt at de finner seg noen kontrakter
Lykken er jo at vi ikke har hatt noen båter i spotten der på en stund.
Date | Charterer | Scope of Work | Commencement |
---|---|---|---|
NEW | GMSL | Supply duties, D/D 7 | 14/10/21 |
NEW | CNOOC | Supply duties, D/D 14 | 12/10/21 |
Nye jobber. Keep them coming!!
Da ser det ut som om Aker fylles opp med cash for nyinvesteringer. Er det lov å håpe på at SOFFs pent brukte offshoreflåte anses som en hensiktsmessig og viktig del av fremtidsplanene?
De kan jo få hele selskapet utenom Solstadfamiliens lille andel for lommerusk🤔 bare å kjøpe hele greia for 10/sksje, kvitte seg me det siste skrapet og fordele resten på Aow og Aker BP😄
Ja, eller i hvert fall kjøpe seg god kontroll
De har jo dekket det meste av fornybar med karbonfangst, havvind, sol og hydrogen…
Jeg lurer på om de skal trø til på noe annet… Satser de på at drill kommer tilbake… Eller supply:thinking:
Og oppdrett som jo også er grønt om du sammenlikner med kuer. Alt dette krever selvsagt en del likvider, men her er jo veldig mye supplysynergi så jeg nekter å tro at dette ikke er- eller står på agendaen i en eller annen form.
Kan 01.01.2022 vise seg å være/bli en sentral dato for SOFF eller ble lockup bare fastsatt for å holde på storaksjonærene minst frem til denne datoen? Da skjønner jeg i så fall ikke hvorfor DnB har lånt ut aksjene for at Hemen skal kunne bryte med denne intensjonen. Dette selvfølgelig med mindre det nå foreligger en annen forankret og god plan, for de har vel ikke kuttet gjelden, for deretter å selge til 5,5 kr. pr. Tildelt aksje for så så sitte igjen som storkreditor i et synkende skip. De er vel bedre strateger enn som så!?
Dersom Hemen selger seg ned- og ut slik mye tyder på og ikke selger til nye- eller eksisterende top 10 aksjonærer så vil topp 10 kontrollere ca. 56% av aksjene. Da er det ikke nødvendigvis like enkelt å få 2/3 flertall, og ikke heller så langt igjen ned til 50% dersom bankene skulle finne på å selge seg ytterligere ned. Vil Aker, Solstad og/eller kreditorene ønske seg dette?
Hemen ned 100k, Swedbank ned 9,5k