ja enig men ifølge LPS så vil det ta tid med AHTS og PSV båtene. men i løpet av noen år så vil flere og flere av disse båtene bli skrapet pga alder og krav til miljø tiltak. ingen invisterer i en gammel båt som har hvert på kaldt lager uten klassing beløper på 40-60mill. så disse båtene må forløpende skrapes eller selges til områder som ikke settere slike krav som i de vestlige land
Min vurdering av det tekniske bildet sammenfaller med din.
Den siste tid syntes jeg også at SOFF har demonstrert større kraft. Selv er jeg positiv muligheten for et brudd ut av nåværende trendkanal. Tilsynelatende har den negative trendkanalen som har pågått over lang tid har flatet ut. Ett brudd gjennom motstanden på 6 og etablering her er for meg en sterk indikator på trendskifte. Det at ukes- og dags-volumet ikke har endret seg positivt får meg til å betvile at et muligheten for et brudd gjennom 6. Positivt er det derimot at kursen ikke har etablert seg under 5.2 ish intradag - støtten på dette nivået er særdeles sterkt. Casen på dette nivået fremstår meget derisket.
At Hemen selger seg ned bidrar selvsagt ikke positivt på kurspotensialet. Hvorvidt han har endret sin investeringsstrategi skal jeg ikke ta stilling til, men at han også i andre selskaper selger unna forsterker min mistanke om exit i SOFF og andre “liabilities”.
Positive nyheter om NM vil, som påpekt utallige ganger tidligere, bli en “kursmessig game changer”.
Har fortsatt troen på SOFF, men at casen drar lengre ut i tid enn forventet skal jeg ikke ligge skjul på. Den siste tid har vi imidlertid sett en sterk forbedring i rigg sentimentet. Service og seismikk lagger etter. Om det skal drilles er man avhengig av å lokalisere petroleumsreservoar (seismikk) samt ha fartøy til å understøtte drilling og videre drift (service). At SOFF har fotfeste innen fornybar bidrar utelukkende positivt på inntjenings potensiale på lengre sikt.
Han satser selvfølgelig i kjerne områdene sine og på ting han har kompetanse og insikt i. Solstad og offshore rederi har ikke hvert hans greie. God morgen forresten
God morgen til deg- og alle andre også!
Hemen reduserte ikke på dagens lister, men det gjorde til gjengjeld Swedbank med 100k.
Ellers, er det mest overraskende fra dagens lister at trader Roger Stene har solgt seg ut
Edit:
Nei, det bør vel også nevnes at Ove Steinar Farstad (Skipsmegler med for oss kjent etternavn) fortsatt øker, og snart vil være topp 50
Edit 2:
Da ser del likevel ikke ut som om Titus skal delta på Vest-Afrika jobben ettersom den akkurat nå har forlatt Las Palmas på en ferd mot Rio de Janeiro.
Hmm dt ser jg pisitivt på Titus sendes ikke til Brasil uten en plan
Ikke vår heller
Så Rodjer er ute av Soff helt?
Tja, men sikkert bare midlertidig. Han har jo hatt suksess med trades den siste tiden, og i SOFF har det jo ikke skjedd stort- enda. Han lar sikkert høre fra seg når han våkner
Bare tull, jeg er ikke ute av Solstad, ingen må stole på disse listene 100%.
Så, der driter du på draget @srh .
Noen handler på flere plattformer, selv har jeg tre aktive konti med Soff aksjer.
Det vil si kun 2 nå.
Hadde ikke lagt 3 timers jobb i et langt soff innlegg på fb gruppen en fredags kveld om jeg var uten aksjer.
Dere må ikke stole på hva som kommer opp av beholdning her på enkelt personer.
Når jeg søker på mitt navn selv kommer det ikke opp at jeg eier aksjer overhodet i hverken soff eller eiof
tror han har våkna nå
Vel, jeg henviste vel strengt tatt bare til listene og med et og et tja
så draget er nok rent enda.
Tja, denne levner vel liten tvil:
" Ellers, er det mest overraskende fra dagens lister at trader Roger Stene har solgt seg ut "
Men, samme det.
Jeg er ikke ute av Solstad, men har redusert noe midlertidig
Jeg tar del i samme det- men her var vi vel litt hårsåre eller?
Men, seriøst.
Søk på navnet mitt der hvor du kan søke og du finner kun en gammel beholdning av Havila aksjer.
Merkelig opplegg.
Kommer ikke opp at jeg sitter på aksjer i noe selskap for tiden.
Listene viser jo kun det som er handlet direkte opp mot din personlige aksjekonto. Av min liste ser jeg da din SOFF- og Havilabeholdning for 2 hele børsdager siden, samt tradehistorikken i Havila.
Ser du ikke det samme?
Neida @srh , går helt fint det.
Men både greit og dumt på samme tid at dette ikke hensyntar flere konti jeg har, noe snakker ikke sammen hvertfall
Ah, ok, da skjønner jeg.
Handelen min i SR Bank er ikke gjennom ask
Korrekt
Var Swedbank med på rekonstruksjonen, eller er dette en samlekonto?