Har lurt lenge på hvorfor andre som jeg kjenner dukker opp med kjøp i en aksje hvor jeg selv har kjøpt mer eller mindre, men ikke selv dukker opp.
Da skjønner jeg endelig sammenhengen og takker for det
De var med
Ok, takker. Minnes at de har solgt og tatt pauser tidligere, uten at jeg husker detaljene. Underlig at disse har solgt 100k den ene dagen på lenge hvor Hemen ikke har solgt. Tilfeldig, neppe
Ja, jeg blir ikke klok på dette her…
hvordan finner jeg disse listene? hvor går man?
Du må være insider- tror jeg
så man finner de her.ok
Nei, det er særs vanskelig å bli klok på
Disse fartøyene er ikke enkelt å holde styr på, men på Nor Captain har det kommet en endring ser jeg.
Nor Captain | AHTS | 25 October 2021 | Batam/Singapore | |
---|---|---|---|---|
Nor Spring | AHTS | Idle | Batam, Indonesia | |
Normand Swan | PSV | McDermott | Late October | Broome, WA |
Far Seeker | PSV | Santos | End November | Darwin |
Normand Leader | PSV | McDermott | January 2022 | Broome, WA |
Ser at Swedbank hadde 3,4 mill aksjer tilbake i januar, nå sitter de igjen med 1,67 mill
Er det rart kursen holdes tilbake🙈
Når disse store som vil ut etter refinansieringen er ute ig NM meldingen kommer blir det trangt i trappa opp
Ja, de solgte seg mye ned gjennom mai, juni og juli før Hemen tok stafettpinnen videre
Jeg har nå gjennomført et dypdykk i den siste tids handler I HAVI og EIOF- uten å funnet tegn på at dette er annet en trades. Det er således alt for tidlig å konkludere med at investornorge har fått noen ny tro på offshorebransjen annet enn som tradeobjekt.
Det kan derimot ikke være negativt at flere har fått interesse for dette segmentet- og således kanskje i større grad setter seg inn i dagens reelle status mht. muligheter/utfordringer i stedet for bare å legge gårsdagens status til grunn.
Store kloke hoder ser nå ut til både å legge- og gjennomføre store planer. Det ville vært rart om ikke noen av disse planene omfattet offshoremarkedet som jo må sies å være en veldig sentral del av det som vel må sies å kunne være en av de virkelig store utviklings- gjennomførings- og produksjonssektorene fremover med 1) Revitalisert offshore olje/gass, 2) Offshore vind/sol, 3) Offshore mat, 4) Offshore mining mv.
Samtidig virker alt å være veldig stille rundt bransjen om dagen. Stille før stormen?
Normand Sitella også inn i spotten igjen.
Vessel | Type | Client | Availability | Port |
---|---|---|---|---|
Far Symphony | PSV | Fairfield | 15.10 | Peterhead |
Normand Sitella | PSV | Inhouse | 19.10 | Aberdeen |
Vi får satse på spotten der borte tar seg opp. Den har vært så som så siste tiden. Alternativt at de finner seg noen kontrakter
Lykken er jo at vi ikke har hatt noen båter i spotten der på en stund.
Date | Charterer | Scope of Work | Commencement |
---|---|---|---|
NEW | GMSL | Supply duties, D/D 7 | 14/10/21 |
NEW | CNOOC | Supply duties, D/D 14 | 12/10/21 |
Nye jobber. Keep them coming!!
Da ser det ut som om Aker fylles opp med cash for nyinvesteringer. Er det lov å håpe på at SOFFs pent brukte offshoreflåte anses som en hensiktsmessig og viktig del av fremtidsplanene?
De kan jo få hele selskapet utenom Solstadfamiliens lille andel for lommerusk🤔 bare å kjøpe hele greia for 10/sksje, kvitte seg me det siste skrapet og fordele resten på Aow og Aker BP😄
Ja, eller i hvert fall kjøpe seg god kontroll
De har jo dekket det meste av fornybar med karbonfangst, havvind, sol og hydrogen…
Jeg lurer på om de skal trø til på noe annet… Satser de på at drill kommer tilbake… Eller supply:thinking: