Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Og oppdrett som jo også er grønt om du sammenlikner med kuer. Alt dette krever selvsagt en del likvider, men her er jo veldig mye supplysynergi så jeg nekter å tro at dette ikke er- eller står på agendaen i en eller annen form.

Kan 01.01.2022 vise seg å være/bli en sentral dato for SOFF eller ble lockup bare fastsatt for å holde på storaksjonærene minst frem til denne datoen? Da skjønner jeg i så fall ikke hvorfor DnB har lånt ut aksjene for at Hemen skal kunne bryte med denne intensjonen. Dette selvfølgelig med mindre det nå foreligger en annen forankret og god plan, for de har vel ikke kuttet gjelden, for deretter å selge til 5,5 kr. pr. Tildelt aksje for så så sitte igjen som storkreditor i et synkende skip. De er vel bedre strateger enn som så!?

Dersom Hemen selger seg ned- og ut slik mye tyder på og ikke selger til nye- eller eksisterende top 10 aksjonærer så vil topp 10 kontrollere ca. 56% av aksjene. Da er det ikke nødvendigvis like enkelt å få 2/3 flertall, og ikke heller så langt igjen ned til 50% dersom bankene skulle finne på å selge seg ytterligere ned. Vil Aker, Solstad og/eller kreditorene ønske seg dette?

Hemen ned 100k, Swedbank ned 9,5k

IEA spår uro i energimarkedene i årene fremover: – Verden investerer ikke nok for å møte fremtidige energibehov | DN

Ser det er en litt avgjørende periode for trykket i spotten nå fremover for AHTS. Mange båter som blir ledige over helga(18/10) Satser på at det kommer flere oppdrag før helga for å ta unna båtene som blir ledige.

West venture ut av opplag🤔

1 Like

Er ikkje det ein rigg?

Jo. Og den er fra 2000 så den er nok avhenfig av endel hjelp–Ahts😃 spm er hvor/hva den skal…

2 Likes

Hvor befinner den seg i dag?

Skipavik-Gulen

1 Like

Keep it coming!!

NEW ConocoPhillips Norway
ROV duties, D/D 14
20/10/21 - 24/10/21

1 Like

200k/dag på Sigma/Sapphire, litt svakt men over breakeven tenker jg

Tidewater Inc. - Consensus Indicates Potential 20.2% Upside - DirectorsTalk Interviews

ser ut til at amerikanerene har mer tro på offshore suply markedet enn oss i norge:-) spår 20% opptur

1 Like

Ja, og dette først og fremst for “supply-biten” som ikke vil være like attraktivt som “konstruksjons-biten”, og hvor det norske markedet er langt bedre utrustet.

ja når tidewater ser lystet så bør så absolutt lyset skinne på solstad

:+1:

For å si som en av mine forfedre; Det vil bli lys

høres religiøst ut eller sent på natten;-)

alt dreier seg om tro, men både du og jeg vet at morgen kommer hver gang etter hver natt. om det er lys eller ikke lys er alt basert på
at man ikke er blitt blind over natten…forresten der sliter de litt i russland for tiden :sunglasses:…(tenker litt på utblanding av metanol i spriten…)

Det gjelder å tro……. Og tålmodighet

Edit: basert på kunnskap

Ser jeg har gått glipp av menighetsmøtet :slight_smile:

SEA GOLDCREST gikk for 18,5k gbp 3/10. Det er ikke så verst.

1 Like