Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg kjøpte 2560 aksjer (for å få et rundt tall) til 5,57 kl. 12.11. DNB viser denne transaksjonen som 1872 aksjer til 5.60. Kan noen forklare dette for meg?

Nei @srh ,
Derfor jeg viste bildet over etter @OLADUNK1 sin handel også sammenfalt med kursen som stod etterpå er det noe monkeybusiness som foregår her nå.

DNB/DNM gir automatisk sine kunder tilgang til flere handelsplattformer, darkpools osv. De matcher der det er billigst. Det betyr at f.eks handelen til SRH ikke har gått over oslo børs, men er kjøpt et annet sted og følgelig ikke er med i omsetningsoversikten. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. Bruker selv DNM, og har opplevd dette mange ganger.

2 Likes

Visste det måtte være noen mørke krefter involvert :smiling_imp:

Så dette gir meg samtidig en forklaring på dette med “skjult salgspost”.

Er det noen plattformer som da dekker hele den faktiske omsetningen. Ser forøvrig at DNB og Finansavisen begge er omforent om en omsetning på 781,1 pt

Legger inn link her til forklaring av Dark Pools : An Introduction to Dark Pools (investopedia.com)

3 Likes

Dette forklarer en hel del for en ikke så veldig ung men likevel ganske fersk aksjeinvestor- hjertelig takk!

2 Likes

Tror jeg må slutte å følge denne aksjen fra dag til dag. Deprimerende irrasjonelt at den nå er nede på 5,50 igjen, når vi vet at de fleste faktorer burte trukket den oppover. Men det blir vel den berømte ketsjupeffekten, når den først begynner å gå så kommer den raskere og mer brutalt enn det man kan forestille :slight_smile: Forøvrig gratulerer til de som har tatt Havila. Nesten 200% på 1 mnd

Ja, det er mye morsommere å følge skipene fra dag til dag enn aksjekursen!
Spiller den noen rolle med aksjekursen- egentlig? Dette er jo i liten grad en trade-aksje
Dette gir jo, de av oss som ikke har en tilgjengelig pengebinge, en god mulighet til å kjøpe flere rimelige aksjer i påvente av triggerutløsning.

Det hadde vært greit å fått noen prosent i Havila, men hadde jeg gått inn der for et trade så kan du vedde på at INGEN hadde fått positiv avkastning i den aksjen- samtidig som jeg helt sikker ville måtte leve med konsekvensene av at SOFF hadde eksplodert samtidig.

1 Like

Havila er nå en aksje man ikke kan være foruten for tiden, her tyder alt på at stadig høyere bunner vil settes i nye bølger.

Når det gjelder Solstad er det fryktelig frustrerende, men har fortsatt å kjøpe litt både igår og idag, synes den uansett hva som skjer framstår som billig.
Nå må vi få den NM kontrakten på plass.

1 Like

Ha to tanker(aksjer) i hodet samtidig :grinning:

Trenger ikke være den ene eller den andre.

1 Like

30/09/21 [TROMS CASTOR](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS Supply duties, D/D 5 30/09/21 NOK 175000

fine rater for Psv nå

1 Like

Ja, veldig solid!

Tror bare vi har sett slike psv rater en eller to ganger tidligere i år. Husker Normand Naley som fikk 170-180k.

Ifølge Westshore har Normand Naley også fått oppdrag fra 3.10 etter å ha lagt i dokk en periode.
Bør også bli en pen rate.

[NORMAND NALEY](javascript:void(0):wink: 11349 1000 II InHouse Wintershall Dea - 03.10 03.10 - BERGEN

Ja, leter etter godaksje nr. 2 (Kun langsiktig og “interessante” alternativer med stort avkastningpotensial som gjelder for meg), men har enda ikke funnet noe bedre en DOF som alternativ til SOFF. Av naturlige grunner går jeg ikke inn der nå, og ønsker vel egentlig helst at alternativet skal være innenfor annen sektor. Sparer dessuten litt cash til SOFF igjen skal begynne å investere- og sikkert kommer til å be om vårt bidrag.

Jeg har forøvrig et godt øye til- og et lite bet innenfor “urinsektoren” gjennom målelinstrumentet SIPPI.

Det blir jo noen samtidige tanker…

Er for feig til å hoppe på trade og/eller i sektorer/selskap/aksjer jeg ikke har fått tid til å sette meg inn i. Er ikke redd for risiko-men er veldig redd for usikkherhet og noen fetter Anton er jeg ikke.

Frontier er forresten på vei til Bata, Equatorial Guinea og der finnes det vel olje?

Utvikling skjer hvertfall;)

1 Like

Hemen ned 100k på dagens lister. Magne Hystad fortsetter å øke. Trond Harald Klaveness med ytterligere et lite personlig kjøp

forøvrig:
Flower med varslet ankomst til Falmouth - UK den 17.Okt. Befinner seg nå i Nederland.
Frontier nå ikke lenger med Bata som definert ankomsthavn, men på vei i den retningen
Australis er nå igjen bryggefast i Korsakov
Installer er i full fart på vei til Guyana
Samson er på sightseeing i det greske øyriket

1 Like

ergo. hemen skal ut… og legger trykk på kursen. med så mange aksjer som de har… så går nok året og mer enn det

tja, det ser jo unektelig slik ut men jeg er likevel ikke helt sikker på det.
En god strategi innebærer jo ofte skjult taktikk