Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hemen har økt intensiteten i nedsalget ja. Tidligere har de dempet salget på røde dager, kanskje det gjentas nå i dag hvor det meste ser litt tungt ut. Jeg tror ikke alt selges over børs. Gitt at markedet ellers ikke klapper sammen så tror jeg noe krysses og siste aksjene går raskt i forventning av lettelsesrally i etterkant. Hvis man gjør en antagelse om siste par dager, som ikke er med på listen, så nærmer det seg 4,5 mill aksjer igjen.

2 Likes

350000/dag te lille Octopus for en litt lengre jobb😳 da er oktober berget for de ja😂

2 Likes

Da er vel Q3 ferdig. Min magefølelse er at SOFF har berget bra mtp antall døgn i arbeid. Blir bare spennende å se om det er godt nok regnskapsmessig for å unngå nok et kvartal med underskudd. Vi kan vel ikke gjøre mer enn å vente og krysse fingrene.

Har han virkelig kvitter seg med så mye - i så tilfelle har salget gått unna.

Det var rundt 5 mill med 2 dagers forsinkelse i går, så kanskje 4,7 igjen nå. Husk at halvparten av det Hemen opprinnelig hadde skal leveres tilbake. Kan ikke se for meg at de går short.

1 Like

“Bare” 6% ned siste 3mnd men føles som mer😂

Me e på øvetid på noen gode csv meldinger nå🙄

1 Like

Mange ledige ahtser i spotten nå, deriblant Prosper og Sapphire.
Likevel får dem idag NOK 350,000, jeg tolker det dit hen at det da kan ligge til rette for flere fortløpende tildelinger de neste dagene.

NEW [ATLANTIC KESTREL](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix, D/D 14 05/10/21 GBP 30000
NEW [MAERSK LIFTER](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix (+WROV), D/D 14 05/10/21 RNR
NEW [MAERSK MINDER](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix, D/D 14 05/10/21 RNR

Hva tenker du @Metallian ?

1 Like

Tenkte akkurat det samme, med de ratene forventer de nok mer jobb enn det som ligger ute akkurat nå

Her er litt statusinfo for de av våre skip som står uten kontrakt- eller snart står uten kontrakt:

Renewable/Subsea

Så er endelig Australis på vei til noe som kan likne på kontraktsarbeid- og inntekter.
Meldt ankomst til KIRINSKOYE FIELD, Gazprom i morgen.

Samson jobber med et eller annet i Hellas. Vet ikke hva dette dreier seg om

Frontier arbeider tilsynelatende nå ved oljefeltet OKUME FIELD Guinea. Aner ikke hva med eller hvorfot.

Installer er på vei til Guyana. Vet ikke noe om hvorfor, men etter lang reise er det vel lov å forvente en kontraktsmelding snart.

Flower er meldt med snarlig avreise avreise fra Nederland og med ankomst til Falmouth UK den 17. vet ikke hva som skjer annet enn at denne vel etterhvert reiser til Brasil for kontraktsarbeid der fra 2Q21.

Baltic arbeider fortsatt utenfor Taiwan. Er vel snart ferdig her nå.

Mermaid har ankommet Tananger. Er tilgjengelig fra den 07.09

Pioneer er tilbake i Sabetta, og setter da sikkert snarlig snuten mot Haugesund hvor den skal være tilgjengelig fra den 26.10

Valiant ligger fortsatt i opplag i Skudeneshavn. Øvrige skip står i kontrakt.

Forøvrig intet spennende som skjer. Øvrige skip står i samme avtaler som i 3Q- eller nye kontrakter

AHTS:
Intet spennende som skjer- annet enn løpende spot. Øvrige skip står i samme avtaler som i 3Q- eller nye kontrakter.

PSV:
Arctic har ankommet Tananger. Ikke meldt til spot, men det er ikke meldt om ny kontrakt.

Intet annet spennende som skjer- annet enn løpende spot. Øvrige skip står i samme avtaler som i 3Q- eller nye kontrakter.

3 Likes

Hei. Hvor tror dere vi ender med q3 resulatet? Kan vi nærme oss minus 100mill?

Her er mitt svar til LB på samme spørsmål i SOFF-tråden på Xinvestor:

LPS har tidligere uttalt- og vist at de heller priser seg ut enn å tre inn i “dårlige avtaler”. Jeg tolker han derfor slik at resultatene fremover i tid prioriteres fremfor de kortsiktige, og at dette er en omforent og forankret strategi. Dette vil naturlig nok få negative konsekvenser for SOFF og kvartalstallene på kort sikt

Jeg tror derimot ikke dette vil influere vesentlig på 3Q all den tid de aller fleste av skipene har gått på “gamle” avtaler eller i Spot.

Ellers har vi hatt et par ekstra skip på kontrakt, og et par på nye kontrakter. Spot har relativt sett vært marginalt bedre enn 2Q- og med enkeltavtaler som har vært betydelig bedre. Det er derimot samtidig slik at vi i slutten av 3Q har hatt noen CSVér som står mellom kontrakter og/eller bedriver sightseeing vi ikke kjenner grunnlaget for- eller inntektene fra. Litt avhengig av faktisk slutt- og startdato for inntektene fra disse vil dette kunne spise litt av forventet spotoverskudd fra AHTS/ PSVéne.

Jeg har ikke nok data til å tørre å gjette på kostnadssiden, men har beregnet inntektssiden til ca. 1 320 MMNOK og da med usikkerhet på +/- 100 MNOK pga ukjente spotrater, start/stoppdatoer samt rater for de nye kontraktene.

Edit:
Det orienteres for ordens skyld om at jeg for 2Q var noe i overkant konservativ, og at resultatet ble en del bedre enn mitt estimat for kvartalet. Jeg har noe bedre tallgrunnlag nå, og satser på at jeg treffer litt bedre.

2 Likes

q2 hadde en omsetning på 1264mill og -260mill i overskudd medregnet avskrivninger.
ergo er vi tette på ca. 1320mill og kostnad bilde og avskrivinger er det samme så kan vi ca. forvente oss 1320-1264=56mill bedre resultat og kan da tuche minus 200. Jeg håper og tror vi kan nærme oss minus 150-160mill for q3. …men vi får se

Vi står nå foran det som forhåpentligvis er en 8-10 nye gode subseavtaler. Dette skal nok kunne hjelpe på en hel del.

vil noen av de slå ut på q3?

Ja, det er noen få av disse skipene som har hatt et noe avkortet kvartal som følge av kontraktsopphør. Helt hva dette betyr ift. kroner og øre vet jeg ikke.

Det riktig så spennende her blir hva dette utgjør for 4Q og tiden fremover. Først og fremst må kontraktene inngås- og meldes og så får vi håpe at arbeidene snarlig skal igangsettes slik at det akkumuleres varige gode inntekter- og uten for store tap som følge av tid i havn fremover.

Jeg er for egen del ikke opptatt av resultatene nå (så lenge de ikke er så dårlige at vi risikerer å tape all egenkapital og cash før markedet er rukket å bli ordentlig revitalisert) Det er bedre å prioritere tilrettelegging for å få tilfredsstillende gode/lange avtaler- og som sikrer svarte tall over tid.

1 Like

Hemen ned ytterligere 100 000 aksjer på dagens liste.

1 Like

Far Sapphire med nytt oppdrag i spotten.

03/10/21 [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Lundin R/M Deepsea Stavanger / Rowan Viking, D/D 14 03/10/21 RNR

2 Likes

ergo… han selger seg ut

Bør ikke være noe mer tvil om det, selv om jeg på et tidspunkt stusset. Men virker å være forsiktig utsalg over tid, mulig etter avtale med DNB

Normand Maximus forlenget til 21.10.
Mermaid ledig.

Normand Maximus CSV 21.10.2021 Mexico
Far Superior CSV 05.10.2021 WC, Norway
Normand Mermaid CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Pioneer CSV 26.10.2021 Haugesund, Norway