Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Omvendt vakum dette - frykten for at strømmen av billige aksjer som vi har blitt forsynt med det siste året, skal stoppe opp :wink:

@Rodjer Jorsett :blush:

Haha, ja, stemmer :rofl:

Tyder ikke “oppkjøpsmetoden” på at dette er en- eller noen få som kjøper opp?

Jo, det jeg har prøvd å antyde, istedet for at vi er opptatt av salgene her vil jeg mene det er mer interessant hvem som støvsuger alt dette rundt 5,5-

2 Likes

Veel, ikke for å spekulere for mye, men antar nå gjerne at Aker vil ha en større eierandel enn 25%, dersom de skal satse i et selskap. Å være minoritets eier er vel ikke helt deres strategi? Samtidig så kunne de vel ha kjøpt i blokksalg og om de hadde interesse. Så kan vel fort være andre aktører og, vanskelig å si før vi får listene på julaften.

De vil vel sikkert foretrekke å kjøpe seg opp ifm. en rettet emi, men dersom dette nå ikke ser ut til å kunne bli aktuelt?

Solstad vil jo antakelig gjøre hva de kan for å unngå dette pga. 10% opsjonen jf. aksjeantallet på restruktureringstidspunktet.

Jeg har forøvrig også hørt rykter om rykter med spekulasjon.

Man kunne lese dette på fb gruppen igår, jeg får endel input og det ryktes at NM skal til Hammerfest og fungere som forpleining for arbeiderne til Melkøya.
Det skal visstnok dreie seg om 2mnd engasjement.

Edda Fides som har vært brukt nå skal til Australia.

NB! Dette er ikke verifisert fra selskapet så det skal behandles deretter.

Første jeg tenkte, faen for et dyrt hotell, men sånn er det.

Total Accommodation 180 Persons (128 x 1 Person, 26 x 2 Persons)

2 Likes

Enig, det er ett for dyrt hotell, aka kan ikke være en god rate, så det må være i desperasjon i såfall. Noe som ikke er bra.

1 Like

Skal ikke se bort fra at det er motsatt, desperasjon fra Edda…

Ikke mange fartøy som er klar til å ta slike oppdrag så dette kan være helt ok tenker jeg om det stemmer.

1 Like

Det spørs jo hvem som er desperate-de som trenger overnatting eller de som leier det ut😄

Men det frenstår hvis det stemmer som en kortsiktig løsning i den aller rolugste vinterpetioden, ikke optimalt men ikke stire greia heller. Lite driftstimer på motorer og kraner😄

Kanskje de har lastet opp med damer og dop i Holland :wink:

Hele fartøyet er omgjort til noe helt annet ja :joy: :joy:

Maximum glede :slight_smile:

Enig, det er bedre enn å ligge til anker på Bygnes :slight_smile:
Så det sier nok noe om at de ikke tror på at det blir jobb i primærmarked de mnd. For at det vil være en økonomisk (veldig) god rate har jeg ikke noe tro på. De skal jo ligge til kai, så kan løses med type hurtigruteskip eller lignende. Men som sagt alle oppdrag som ikke innebærer at de tjener 0 kronasjer er positivt.

1 Like

Utrolig gledelig med volumet. Dette kan jo i beste fall medføre at selv Nordea er ute etter et par dager

Husk at de også må ha skipet i arbeid innenfor en 30 dagers periode. (Betingelser rundt garantiene som SOFF har ovenfor driftsselskap - og banker)

2 Likes

Ryktene jeg har hørt tilsier slik jeg forsto det full bemanning. Det vil vel ikke være tilfellet om skipet skal benyttes som bordell (med mindre personalet har ønsket å mønstre på selvfølgelig)

1 Like

Bare å døpe om: Nordmand Red-light

Nordea har solgt 1M aksjer seneste to dagene, og hadde på morgenkvisten i dag ca,3,7M aksjer igjen. De kan jo strengt tatt allerede snart være i ferd med å bli eksaksjonærer.

Pga liten volatilitet så er det vel lite sannsynlig at det er andre enn Nordea/ Hemen som selger særlig nå?