Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Fortsetter det med litt tempo blir det 3.5mill+ aksjer omsatt idag…

Aker kan ikke kjøpe særlig med aksjer før det må flagges, og det skal jo da flagges umiddelbart etter at transaksjonen som medførte krav til flagging er gjennomført. Jarsteinen har lite igjen for å kjøpe aksjer nå jf. deres opsjon.

Det er nok en annen aktør som kjøper, men tilsynelatende med mer motivasjon, iherdighet og kapital utover det den gjennomsnittlige investoren på Oslo børs besitter.

Ender nok et stykke over 4 mill tenker jeg, nesten 2 timer igjen fortsatt

Flaggemeldinger kommer ofte lenge etter børsen har stengt, sikker på at de MÅ umiddelbart?

Bare spør, for dette kan jeg ingenting om.

Kjøper er kjøpevillig og Nordea er selgevillig. Kan Nordea gå tomme for aksjer allerede i dag? Hemen har jo bare for vane å slippe 100k+ for dagen.

Virker nesten som det er “avtalt” mellom to parter at man skal kjøpe/selge på snitt ca. 5,5

Forskriften påkrever “umiddelbart”, men også dette kan vel praktiseres med en viss grad av skjønn

1 Like

Ja, men nå som jeg har lært meg hvor enkelt det er å kjøpe/selge aksjer utenfor børs så tror jeg de i så fall heller ville valgt den metoden

1 Like

ja, det skulle man tro og det er jeg enig i at i tilfelle merkelig at man ikke velger den måten å gjøre det på.
Men, mulig Nordea har bestemt seg for ikke å selge under 5,50, hver gang den vippes under der dras den opp igjen.

Sikkert nordnettere som sørger for alltid å selge 5-10 øre under det som er nødvendig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hadde vært morsomt om Soff drar på nå frem mot avslutningen. Lønner seg ofte å legge seg litt lavere enn runde summer da SL og støtter ofte blir testet. Kjøpte mer på 5,40 i dag, men det gjenstår å se om det var et godt valg

Man kan være litt skuffet over dagen idag så langt, samtidig så er nå Hemen noen få hundre tusen aksjer fra å være til helvetia ute og så fikk vi Nordea på kjøpet samme vei.
I tillegg var det flott å få dette på kurs 6 med høy omsetning enn på 4,5 og lav omsetning.
Dette kan bli knakende bra.

100% enig. Eneste som mangler nå er at kursen nå ikke skyter fart før etter den 27.12

Du som har bestilt det siste nedsalget altså :thinking:

Ikke alltid enkelt å få det til å klaffe, ha kapital til rett tid samtidig som kurs er sånn og sånn.
Tror vi alle har utfordringer med det.
Selv hadde jeg en plan om at minst en aksje jeg besitter skulle øke mer enn den har gjort(Hyn) slik at jeg kunne kaste det inn i blant annet Soff, men slik gikk det ikke, foreløpig.
Samtidig gleder jeg meg over oppgang uansett når det kommer, bedre å være med, med det man har enn ikke å være med.

1 Like

Jeg skulle kjøpe mer på 4,5 men måtte nå krype til korset og snu på tallrekkefølgen. Ble 5,4 i stedet

2 Likes

Selv hadde jeg dritflaks, eller kall det hva man vil.
Men, jeg har stått utenfor soff i flere uker da jeg solgte nesten alt fra 5,30-5,06 da jeg flyttet over fra dnb til sr-bank.
Forrige tirsdag formiddag begynte jeg å kjøpe tilbake, fortsatte på onsdag og på fredag.
Ikke i nærheten av det antall jeg ønsket meg, men sitter låst i andre case og da ble det sånn, men snitt greit under 5 på tilbakekjøp viste seg tross alt som greit.
Salget fra 5,30-5,06 ble selvsagt et stort tap i min målestokk.

1 Like

Det samsvarer i hvert fall godt med mine ønsker, selv om min rådgiver sier at det grenser til idioti dersom jeg ikke nå differensierer porteføljen. Men, han er som “børspsykologien” i alt for stor grad opphengt i historien- og ikke fremtiden.

1 Like

Der har jeg blitt betydelig “bedre” enn jeg var tidligere.
Likte ofte å satse 90% på et kort, men det er det slutt på nå heldigvis.

Eldre og klok av skade tør jeg ikke lenger å gå all inn som jeg gjorde i Photocure, Nel etc.

1 Like

Har tre tyngre posisjoner. Størst i Rec, Soff og Sioff. Eksplosiv kombinasjon det. Nel hadde jeg som en stor og hyggelig poisjson for en del år siden. Solgte rett over 3 kroner etter en dobling, og var happy med det, de første ukene… :unamused:

Jeg har også hatt “dritflaks” i denne aksjen, og snitter nå veldig hyggelig etter overføring av aksjer fra selskap til privat eie ifm. delvis salg av virksomheten og hvor jeg sogar deler SOFF-tapet (og SIOFF) med vår nye medaksjonær.

1 Like