Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg sitter nå med Soff, Hudl,Hyn,Nodl og Pho, hvor Hudl er den største med størst potensiale, dernest Soff.
Føler meg utrolig komfortabel med å ha spredt kaiptalen.
I tillegg lærer man seg mye ved å sitte i flere aksjer og det er mye spennende. Bonus er at det også tikker inn endel flere meldinger :grinning:

På den negative siden med min portefølje er det rimelig høy risk, men potensiell reward formidabel.

Man blir fort litt ensporet med kun en aksje, og kan havne i en felle hvor man søker bekreftelse fremfor info som kan avkrefte argumentet for å være investert i det aktuelle selskapet

1 Like

Jeg holder nå på å sette meg inn i laksebransjen, og som jeg pr. nå tenker kommer til å bli min nye sektor når jeg føler meg fornøyd med investeringer innen offshore.

Mange som har tjent fett i den bransjen selv har den ikke fenget meg noengang og har vel på de siste 20 år aldri tatt i en lakseaksje :grinning:

Aker suspendert pga melding- Noe som influerer på SOFF?

nei. AKer BP sluker Lundin

1 Like

haha, fantastisk

Fredriksen-aksje faller etter aksjesalg

Jisus for en misvisende heading, han eier knapt aksjer i selskapet.

Åj, at Aker BP sluker Lundin er jo utelukkende positivt for SOFF…

At AkerBP kjøper Lundin betyr at Aker-konsernet blir ensda tyngre i olje&gass-Lundin er ikke ubetydelig i Nordsjøen-se bare på westshore så ser man at de står for en fin del av jobbene. SOFF har prdd rammeavtale med Aker BP-denne er det naturlig å tenke seg kan utvides når også Lundin kommer inn i folden etterjvert. Koblingen mellom SOFF og Aker blir jo enda viktigere for Aker nå som de trenger enda mer tjenester innen psv/ahts/csv

2 Likes

20,2 mill i omsetning så langt for dagen. Solid.

Prøvde å kjøpe litt nå til 5,45. Tøffe selgere:-)

De stakk akkurat av med 3 båter til i romjula, iflg Clarksons. Sigma en av de. Så da har Lundin 6 AH som skal på tur 28.12.

2 Likes

Usikker på om noen har nevnt det, for her var det mye meldinger i dag :sweat_smile:
Nytt fra spotten:
[FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: 24371 272 755 II Lundin - 28.12 PPT - BERGEN

3 Likes

Er det bare jg som føler det mangler vesentlug informasjon her?

1 Like

Nei, det er totalt krise.
Helt utrolig at man ikke setter seg inn i det grunnleggende når man skal skrive en artikkel.
Må visst sende en melding til den der redaksjonen

3 Likes

Man er en smule blåst, informasjonsmessig, når man kan skriver slik. Følger man ikke med i timen før man publiserer (?)

Rodjer tok saken og fyrte avsted denne.

Hei,

Har nettopp lest gjennom følgende artikkel Fredriksen selger seg ned i offshorerederi | Finansavisen

For dere i Finansavisen må det være direkte flaut og pinlig å trykke slikt, hele artikkelen er gjennomsyret av uvitenhet.

Sjekker dere ikke tidligere børsmeldinger for selskapet dere skriver om, ei eller tidligere transaksjoner? Hemen har solgt seg ned sammenhengende siden første børsdag i august.

Jeg sitter her totalt lamslått, trodde ikke mine egne øyne rett og slett.

Men, siden dere ikke vil eller evner, skal jeg ta en liten gjennomgang for dere.

29.07.21. Meldes førlgende:

"

Notification

Hemen Holding Limited has today borrowed 6,910,687 shares in Solstad Offshore ASA (OSE ticker SOFF) from DNB under a share lending arrangement. Following this transaction, Hemen Holding Limited holds 13,821,374 shares and votes, which represents 18.4% of the shares and votes of Solstad Offshore ASA."

15.10.21 Meldes følgende:

"Notification

Hemen Holding Limited has today sold 20,000 shares in Solstad Offshore ASA (OSE ticker SOFF). Following this transaction, Hemen Holding Limited holds 11,294,476 shares and votes, which represents 14.99% of the shares and votes of Solstad Offshore ASA."

Idag 21.12.21 Meldes følgende:

"

Notification

Hemen Holding Limited has today sold 65,000 shares in Solstad Offshore ASA (OSE ticker SOFF). Following this transaction, Hemen Holding Limited holds 7,551,727 shares and votes, which represents 9.99% of the shares and votes of Solstad Offshore ASA."

Så pr idag kl. 10:27 hadde i praksis Hemen Holding igjen 641,040 egne aksjer.

Så poenget er at det er liksom ikke noe nytt idag at JF selger seg ned og ut av Solstad.

Forventer at dere korrigerer deres artikkel ift ovenstående her.

Vedlagt børsmeldinger.

Med vennlig hilsen

Roger Stene

https://newsweb.oslobors.no/message/538762

https://newsweb.oslobors.no/message/544439

https://newsweb.oslobors.no/message/550011

4 Likes

Kanskje litt i overkant, men har ikke landa enda etter å ha lest Henriksen sine soff innlegg på XI :grinning:

Sikkert drittlei meg i FA også, men sånn ble det

2 Likes

Tack för otroligt engagemang i denna tråden, det är många här som bidrar med mycket bra info…! En fråga, är inte “Edda offshore” en stor anledning till att Fredrikssen säljer sig ut ur Solstad?

2 Likes

Dvs, FA nämner Fredrikssens intresse i Valaris men borde inte också Edda nämnas för artikeln skal vara riktig?