Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg vet rett og slett ikke Hemen sitt motiv for exit.
Muligvis andre her kan svare bedre på det.

Jeg har jo nevnt dette tidligere, Fredriksen er inne med 200millioner(? Ish) i Edda Wind, en direkte konkurrent til Soffs satsing på havvind.

Edit: Fant artikkelen, 200mill ja. Hele opprinneluge posten hans i Soff var vel verdt noen titalls millioner når han begynte nedsalget…

@Metallian

Det råeste i dagens artikkel er egentlig at journalisten lurer på om JF bare finjusterer beholdningen :joy: :joy: :joy:

Når man har solgt ut 91% er det vel noe drøyt å fundere på om det er en finjustering.

1 Like

Nja. Han flagget under 10%, teknisk sett har han fortsatt en haug med aksjer (Han har jo fortsatt alle sine egne aksjer også, i og med at han har solgt/shortet de de han lånte av DNB. Dette pga lock-upen, som vi jo har lært at er totalt verdiløst).

Men enig i at artikkelen ikke var godt håndtverk altså, men jeg sliter med å bli like irritert/provosert som deg av det :stuck_out_tongue:

Har gitt seg nå :grinning:

Artikkelen bærer ikke preg av godt håndverk.

3 Likes

Jag blev också irriterad när jag läste artikeln
så jag var också tvungen att skicka ett mail till Frank, ursäkta min Norska…

"Hei Frank

Vet du at Fredriksen har investert 200mill i Edda offshore tidligere, en direkte konkurrent til Solstad…? Burde ikke det nevnes side du nevner Fredriksens interesser i Valaris? Og at Fredriksen har solgt seg ned i Solstad under lang tid? I denne artikkelen var det mye viktig informasjon som manglet dessverre."

Detta är viktig info för mig, och en stor anledning till att jag har investerat i Solstad sista tiden.

1 Like

De er slappe på research i den blekken.
27 august hadde de en artikkel og bilde om Konsernsjef i PSKY Johan Zetterstöm som fikk sparken på dagen.
29 november hadde de en artikkel og samme bilde der de sa (den sparkede) Konsernsjef Johan Zetterstöm la fram kvartalstall.

Så rotet de jo som vi husker med en Windstaller artikkel og framhevet JF som en av hovedmennene der

5 Likes

Hemen ned 0
Nordea ned 755k

Flower har nå endelig startet ferden mot Las Palmas
Mermaid har ankommet Hammerfest
NM ligger fortsatt til anker

Vi vet jo hvordan det går med nedsalget frem til i går, men er det noen som kjøper mye?

Tradere og småinvestorer

god morgen. ergo handelene består av små sparere samt nordea selger seg ut… men disse data er nok gammle. det hadde hvert intresant å sett hva som har skjedd de siste dagene

God morgen!

Dagens lister viser handler gjennomført på fredag.

Ja, ingen særlig interessante kjøpere på denne listen. Blir spennende å se listene fremover

helt klart. det bli spennende å se evt bevegelse på topp 50. det vil fortelle mye.

Nordea på full fart ut ihvertfall. Men vært myyye volum etter fredag og😄

ja veldigt mye volum . spesielt i går

Jeg tipper de er ute idag- dersom det er kjøpere

1 Like

Interessant også at Hemen tok en pause

1 Like

Tviler jeg på, de solgte jo bare 200k sammenlagt på fredag og mandag.

Ja, men sansynligvis et stort antall i går, og forhåpentligvis tilsvarende i dag dersom kjøper-e fortsatt er der

Er vi kvitt dem innen fredag skal vi være glad. TTT = Ting tar tid