Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Sitter anda og venter, hvor blir det av losen?

1 Like

Ser ut som de er i bevegelse nå. Destinasjon SEATRIAL. Så de skal nok ut å teste litt før de kommer inn til Haugesund seint i kveld

Usikker hvor losen er men NM. E på farten:)

Er det Killingøybasen de skal til?

ja, ser det, da har den nettopp startet de siste 10 min, bra

https://shiprep.no/ShipRepWebUI/CurrentPilotages.aspx

Losen kom nå i 12 tiden.

Edit : ETA Haugesund imorgen klokken 0800.

Usikker, men tipper Garpaskjær. Ganske fullt på Killingøy.

1 Like

Har prøvd å lese meg litt opp på dette Melkøya prosjektet som det går rykter om.

Edda Fides fikk kontrakt for Chevron i oktober måned, det står å lese at fartøyet avreiser etter avslutning av kontrakten med Equinor.
Jeg kjenner ingenting rundt Melkøya prosjektet overhodet.
Kan det tenkes at Equinor har havnet i trøbbel og ikke finner annen midlertidig løsning enn Maximus?
Equinor er opp og ned, enten betaler de syke rater eller så er det ikke mer enn det må være.
Blir litt spennende å følge med hva som skjer framover her nå.

Om det skulle medføre riktighet at NM skal på et slikt oppdrag vil man naturlig nok klare seg med betydelig mindre kostnader forbundet med driften av fartøyet enn om det seiler nonstop.
Hvorvidt et slikt oppdrag likevel vil gi pluss i kassen er jeg usikker på, da må det i såfall være fordi Equinor er desperat.

2 Likes

“Seatrials Karmsundet” på vesselfinder.

Ja, ser de har ETA Haugesund 23/12 klokken 0800.

1 Like

Da er NM ferdig klassifisert for denne gang, og klar for nye eventyr

2 Likes

Solstad Offshore receives a major grant from Innovation Norway - investing more than 300 MNOK in green technology

4 Likes

Konge :tada:

Der doblet volumet seg for idag på 5 min😅

1 Like

300 mill var kanskje litt for tydelig fremhevet i meldingen, 87 mill som utgjør støtten. Men dette formidler troen på et levedyktig selskap for fremtiden

Tok noen soff til, synes dette bærer bud om bedre tider.

1 Like

Sitter fremdeles på utsiden og venter, så hvir lenge skal en vente ? :joy::joy:

Er det så mye å vente på? :joy:

Nordea kan umulig heller ha så mange aksjer igjen nå etterhvert, en kontrakt på en CSV før jul kan få dem ut.

1 Like

Nope :joy::joy:

Ikke lett. Rart at salgspresset bare forsvant. Avventer litt til.

1 Like