Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

men 87/400 x 5.4= 1.17 kr pr aksje i gave fra den norske stat. hmm vi skulle fått et lite løft på dette… minst 0.5 kr

Contract for CSV Normand Maximus

4 Likes

Satan i helvete!!! Whoo hoo

1 Like

Hvor ser du han?

Står ikke hva jobben er​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

For noen dager i Soff. Aktivitet altså

Om ryktekilden min har rett, og det ser det så langt ut som om han kan ha, så er dette et oppdrag som krever full bemanning- og som kan gå over lengre tid. Da er det vel ikke som MAX I MUS!?

2 Likes

Om markedet reagerer fint nå så sier vi vell takk og farvel til både Hemen og nordea

Der røk vel min plan for den 27.12 er jeg redd

1 Like

men nå må finansavisen få inn denne info om normand maximus… slik at vi kan ringe julen inn.

når de tulla i går så må de i hvert fall kompensere i dag

2 Likes

Veldig bra, å få en jobb til NM som varer over “stilleperioden” I Nordsjøen.

helt klart

Viktig å puste med magen nå, dette var en flott sak.
Kursutviklingen strupes av Nordea/Hemen, så dette kunne ikke passet bedre enn å få denne meldingen nå slik at omsetningen føk i været igjen og de kan komme seg ut.
Dette lover jaggu bra for fortsettelsen.

Har forøvrig snakket med en med greie innenfor økonomi, det at NM har blitt reklasset gjennom store deler av q4 trenger ikke bety så mye for q4 som noen frykter, med stor sannsynlighet avskrives dette over flere år.

Neste kortsiktige triggere er kontrakter for Pioneer, Australis, Cutter og Navigator vel

Kostnaden avskrives, men ikke tapet av inntekter

2 Likes

Det er klart, men de tapte inntekter får man ved alle klassinger året gjennom.

Avskrives normalt over en 5 års periode.

Skuffende utvikling etter de to meldingene. Her sover markedet i timen.

Nedsalget skjer på minimalt volum i forhold til stigningen. Enten så tar noen tak i denne for å løfte opp, eller så kan det faktisk gå en del SL og slutt LOD

Viktig ikke å glemme at mest sannsynlig utnytter hvertfall Nordea dette og kanskje også Hemen, kursoppgangen kommer, den blir bare litt forsinket.

Det er jeg enig i. Blir en seig rakett. Men store skip tar lang tid å snu