Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det blir fine prosenter i morra opp. Romjula skyter den avgårde. Kjøp mer her, det har jeg gjort!

Ganske enig, oppgangen kommer i soff, alt ligger til rette for det nå.

Det er så innlysende at selve julestjerna blir blendet

Det var en slik melding for ca et år siden som fikk kursen til å gå til 10 kroner. Et relativt kort oppdrag til NM den gang også

Nyheten slik det så ut desember i fjor, litt lenger, men likheten er der:

Contract award for CSV Normand Maximus

Solstad Offshore ASA is pleased to announce that the company has signed a contract for the CSV Normand Maximus to support operations for a Client in Latin America. The estimated duration is 5 months, including mobilization and de -mobilization. The contract is scheduled to commence during December 2020. Skudeneshavn, December 4th, 2020

Ok, men den er gammel. Da gikk vi fra 5.8 til 10.8

Stemmer, men det er mye annet som er vesentlig mer positivt nå, inkludert markedsutsiktene

Ja herregud, jeg ser super syklups komme i offshore. Mye bull fremover

Tulle cb igjen. Hva er det for noe tull

Og sannheten er at den kontrakten faktisk var ferdig 9.april.

Hahaha glemte klokka
Lar kommentaren stå så noen har noe å le av

1 Like





3 Likes

LPS i Haugesund avis:

  • Vi har signert en kontrakt med en europeisk kunde gjennom vinteren. Det er en kort, men viktig, kontrakt for oss, sier Solstad.

Han forteller at fartøyet skal operere i Nord-Europa i denne perioden.

1 Like

Hva sier dere som har peiling, hvor og hvem for?

Måtte kaste noe annet idag og ta 10k til, denne kommer som et hurtigtog nå tenker jeg.

Får rett og slett en dejavu følelse her fra des 20. Ikke mye som er ulikt annet enn at markedet er betydelig bedre.

2 Likes

Blir sikkert ny restrukturering i Havila. Finanstilsynet seier at det er gjort feil i assetvalues. Kan fort vere positivt for andre Supplyselskap det viss det blir fleire fartøy som må skrapes/selges ut

1 Like

Ja, leste det, skremmende og ikke bra for selskapet.
På den annen side har jeg antydet flere ganger at 2-3 av offshore rederiene listet på OSE fort vil kunne være historie om 1-2 år, ser ut som Havila kan være første ut i god konkurranse med Dof.

Ja, usikker på om det blir restrukturering eller konkurs. Vanskeleg å seie kva som er best for bransjen. Konkurs vil nok fort ende i brannsalg av båter og få av eksisterande aktører har moglegheit til å kjøpe desse

1 Like

Noen fartøy av interesse har de forsåvidt, samtidig enig i at de fleste andre har mer enn nok med sine egne så det blir ingen lett greie det der kanskje.

Såvidt jeg kan se skrives det lite i media om 3mnd kontrakten til NM.
Hadde det kommet melding om at NM stod uten kontrakt i 3 mnd kan man ta et fast balletak på at det hadde blitt brukt store bokstaver.

1 Like

Ingen som tør skrive noe om Soff nå Rodjer etter mailen din​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like