Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi fokuserer i overkant på Hemen sine bevegelser.
Magne Hystad laster samtidig stille og rolig, nå nye 39k.
Han er nå oppe i 1,240,000 aksjer!
Han har økt med snart en halv mill aksjer de seneste månedene.

Ellers tilfreds med at jeg selv sitter i mye oljerelaterte aksjer for tiden.

Litt tildlig, men det ser ikke ut til at folk har tenkt å selge billig i dag…

hvor mye har hemen igjen før at han er ute?

De hadde 13,8M aksjer etter at de lånte 6,9M aksjer av DnB og som var tilsvarende det de hadde fra før. De har nå 11,8M aksjer igjen så det er en god stund til de evt. er tomme.

1 Like

Utnyttelsen tar seg opp igjen og nå er Normand Prosper i posisjon til å få et svært godt betalt oppdrag om noe kommer her nå.

1 Like

Begge var vel i det sørlige Afrika? SA og Mosambik.

Recycling of seven vessels

1 Like

Rart hvordan kursen reagerer negativt på salg. Er ikke første gangen det skjer nå, men får det ikke helt til å gå opp.

1 Like

7 skip, det kommer seg :slightly_smiling_face:

1 Like

Flåten nede i 104 fartøy nå, 14 igjen.

1 Like

det går fort

Volumet er nær 0, så vil heller si at reaksjonen uteblir

LPS sa 6-12 mnd på q2, men dette tyder kanskje på høyere takt.

viktigste er at de blir skrapet. dette er en styrt utvikling.

1 Like
2 Likes

Far Sovereign husker jeg. de jobbet i brasil og var en av de beste båtene. har gitt gode intekter til farstad

Inne i Solstad igjen. Kom inn på ca akkurat det samme som kursen var i sist jeg var inne, for en del uker siden. Dette er jo en av de mest aktive trådene på tekinvestor. Hva er grunnen til at det er et steg frem og et tilbake hele tiden, reagerer ikke markedet på faktiske hendelser i ratebilder etc eller er det bare fortsatt så usikkert high risk case at markedet bare nekter å trekke kursen særlig opp?

1 Like

Det enkle svaret er vel at Hystad er et skritt frem og Hemen et tilbake. Så står vi her til Hemen slutter å gå :slightly_smiling_face:. Litt alvor: det er nedsalg fra banker og nå spesielt Hemen som legger demper. Uten nedsalg av de store så tror jeg Soff hadde vært over 10

Hvorfor skal de store ut hvis det er like før aksjen går i taket ?

1 Like

Det er først og fremst banker som har presset kursen ned, dette knyttet til konvertering av gjeld. På mange måter blir disse “ufrivillige” aksjonærer i selskapet. Hemen har et forsiktig nedsalg i mine øyne, og man kan også lure på om hensikten er å selge seg helt ut. Men det virker som de skal helt ut. Hva som er årsaken til at Hemen selger seg ut kan man spekulere i, men det trenger ikke være annet enn et strategisk valg (annet som er viktigere for dem)