helt klart at de ikke har noe der å gjøre. den som tar styringen i solstad blir røkke. kan ikke være 2 høvdinger i dette selskapet
pga at de har andre ting å bruke pengene på:-) fredriksen går ut pga at han har ingen ting å tilføre og vil ikke ta opp konkuransen med røkke
Da burde jo Røkke kjøpe ut Fredriksen. Hvem er tjent med dette lurespillet?
alt er jo soleklart… ingen går inn med penger nå pga jeg tror de fleste vil se at markedet fungerer og deretter trykker de aksjer og vanner oss ut:-) De har penger i overflod og det har ikke vi.
ingen går inn i noe som på et eller annet tidspunkt kan bli vannet ut. bedre å ha kruttet tørt.
Det kan du si, jævla irriterende mens det pågår dette.
Er jo begrenset det også Ola. Ingen er tjent med at kurs stadig blir lavere grunnet utvanninger til en hver tid.
7 solgte skip med ubetydelig påvirkning på regnskapet underbygger tidligere signaler på at SOFFS flåte er rettmessig av- og nedskrevet. Reduserte kostnader blir det også. En god dag, selv om det tilsynelatende ikke var tilfredsstillende sexy nyheter til å skape noen positiv børsreaksjon.
Folk er ikke dumme å ser mønsteret i meldingene. Ender stadig i salg uansett.
Fredriksen ut og kort tid etter langtidskontrakt for NM. Da ser vi hubabaluba
Hadde fort vært u grønnt uten børsens dårlige dag, de fleste offshoreaksjene faller betydelug mer. Liker at alt av salg ig skraping skjer til regnskapsførte verdier.
Hvilket mønster tenker du på da?
Regnskapsførte verdier på disse skipene er vel nær 0, noe som gjøre at det blir minimale avvik. Men betryggende at de allerede ligger nær 0.
Meldinger ender i salg
Det er vel nå tilsynelatende bare Hystad som fortsatt i særlig grad kjøper for langsiktig investering i SOFF. Da er det vel kanskje ikke så rart at det blir dalende og volatil trend all den tid Hemen og trading blir å dominere aksjen.
Hemen trader ikke. Han skal ut av SOFF. Det bør være innlysende slik han holder på. Det finnes ingen andre logiske forklaringer. Vi får bare smøre oss med litt tålmodighet, fordi dette vil ta tid.
hvor mye har Hemen igjen nå?
11,7 mill aksjer
Hvis de selger 100.000 om dagen så kommer dette til å ta tid
Jeg vil tro hemen kun selger sine aksjer (de han har lånt av DNB). N
Det har vært kjent lenge at Hemen skulle ut av SOFF. Strategisk valg. Men hemen har lockup på aksjene sine, og har derfor lånt aksjer av DNB for å selge. Så leverer de tilbake aksjene til DNB ved utgangen av lockup periden. Hvis de klarer å selge all de lånte aksjene i år, kan de ta dette tapet i regnskapet, og være ferdig med saken. (Min tolkning)
Ser ut som de gjennomførte dagens salg isted.
Jeg mistenker at de har et slags “gentlemen’s agreement” om å ikke gruse aksjekursen helt. Det kan innebære at Hemen, eller de som selger for Hemen. Må kjøpe litt innimellom. Sikkert bare intradagshandler. Men som sagt; jeg vet ikke, jeg mistenker.