Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Tror vi nå må holde oss til hva listene viser. Ifølge tek sine lister har dnb økt siden de lånte ut ut aksjer til Hemen(antar noen warrants for salg av fartøy)

31.12.21:
7. DNB MARKETS - KONTO #112 1 542 746 2,04%

3.8.21
7. DNB MARKETS - KONTO #112 -6 910 687 -82,18% 1 498 541 1,9948%

De har flere konti, den du ser der er ganske sikkert en konto for kunde.

Hmm, da ville det stått DnB markets. Var selv på topp 50 listen med full navn da jeg brukte DnB. Det er ikke skjeldent forskjell mellom Infront og tek sine lister. Skjeldent feil med Infront - en tjeneste for profesjonelle aktører.

Skal backtracke dnb bank salget. Det er nå ikke fra aksjeandelen som er utlånt til Hemen. Da ville hemen vært ytterligere i minus.

Helt enig i at det fra tid til annen er feil på listene her inne, men DNM kontoen er lik og det er hovedkontoen.

Det siste vi trenger før neste uke er et rykte i markedet om at dnb har begynt å selge dersom de ikke har det og for min del er det intet som tyder på det.
Kun den kontoen over her som betyr noe ift DNB

Rykter er ikke bra. Se hvordan det gikk med dem på DSRT tråden. Registeret også i andre forum og podcaster at man slenger rundt seg med emisjons- og dommedags-profeti - Veldig useriøst.

Stille spørsmål derimot må være lov. Dette begynte vel som en usikkerhet knyttet til listen fra Infront og et behov for avklaring. Syntes vi har landet denne usikkerheten på en god måte.

Av epost-listen fra i dag er DnB registrert med SOFF kjøp/salg=0

Helt klart, enig, denne landet vi godt og spm må vi stille.
Grunnen til at jeg skrev det er at det blir skrevet mye om dnb i fb gruppen også nå:grinning:

1 Like

Ivrig selger i allefall, vedkomne som kvittet seg med 1200k aksjer med daglig volum på 1500k. En mindre å bekjymre seg for.

Mange som sikkert nå frykter at dnb blir neste ut.
For min del tenker jeg at det kan skje, men jeg tror de er ganske involvert i Solstad også i NM caset og betviler at de skal ut enda.

Det bekymrer meg mer at vi har fått inn en som hvertfall tidligere har vist seg svært kortsiktig…

1 Like

31/12/21 [NORMAND ARCTIC](javascript:void(0):wink: Aker BP Supply duties, D/D 01/01/22 RNR

6 Likes

Det er nok flere av dem, så dette kan nok komme til å prege aksjen den nærmeste tiden. Men, nå skal vi nok få oss en opptur gjennom 2022- om enn med litt humper på veien.

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor Norges største bank skal låne ut 6,9 mill aksjer til Hemen som så selger alt over en periode og drar kursen kraftig ned. Deretter, type på mandag, leverer aksjene tilbake til DNB og er ute av Soff.
Og så skal DNB begynne å selge seg ut, på et betydelig lavere nivå. De kunne vel gjort dette nedsalget selv betydelig mer effektivt med egne ressurser gjennom høsten. Tipper de har noen tradere internt som kan dette gamet ganske så godt.
Gir ingen menig for meg dersom DNB nå skal begynne å lempe ut på et lavere nivå en hva kursen var da de lånte ut til Hemen, men jeg har tatt feil før…

Har benyttet siste tiden til å vekte meg greit opp i Soff og redusert inngangsverdien. Tror 2022 blir ett bra år for Soff

Riktig Godt Nyttår til alle sammen🥂

8 Likes

Er det en ting som er klart så er det at «ting» ikke alltid er like lett å forstå. Dette er oppsummert hvorfor jeg alltid stålsetter meg på det verste;) GN

1 Like

Enig og ser den. Prøver kun å resonnere ut fra hvordan jeg selv ville tenkt her. Vi får se hva som kommer i q1. Er optimist, men har tatt feil før, blant annet vedrørende Hemen i høst.

1 Like

Har kjøpt litt ekstra jeg også, så aner lys i tunellen;)

DnB skal ikke ut.

1 Like

Enig Canon, gir mening det du skriver. Allikevel, HVIS DnB har tenkt seg ut etter hvert så kan det hende de avventer/forventer en liten rekyl opp når hemen er ute før de selv slipper ut. De tjener jo på utlånet også så blir et regnestykke

Mulig det ble skrevet i alt DNB pratet, men etter hva jeg kan se var det ingen “børs transaksjon”, men en intern flytting mellom to dnb konti.

  1. DNB MARKETS - KONTO #174 INN 1 542 780 2,04%
    |DNB MARKETS - KONTO #112UT |1 542 746|2,04%||

Forøvrig finner jeg topp 50 listen interessant.

Mitt ønske for 2022 er at makro holder seg i vater slik at Solstad, med flere, får utspille sitt potensiale. Det er mange gode case som har blitt slått i bakken av at makroutsiktene blir dårligere