Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

hva med eu?..

Medier: EU vil merke gass som «grønt» (msn.com)

etter hva jeg vet … om man brenner gass eller olje så blir det co2.
så dette ser ut som et merkeligt kompromis:-))))

så hva feiler det olje?

ser ut som tyskerene med eu har kommet til at de vil få en betydelig energi krise hvis man ikke gjør det meste grønt:-))))

:clown_face:

Tyskland stenger ned atomkraftverk | Finansavisen

hmm… de er stein galne,snart skal man patte på russland som utfordrer hele den frie verden sammen med kina,

:see_no_evil:

har tro på olje og gass mer nå enn før. jeg har tro på en stor opptur.
for solstad med flere

Otto Rognsvær har troen. Vet ikke hvem det er uten om ett navn på topp 50 listen, men et stabeist som bare øker og øker. Vært på listen så lenge jeg har fulgt med;)

Ifølge Westshore ble 4 båter tatt ut av opplag 31.12- 2 psver (den ene så liten at den vel ikke er aktuell i Nordsjøen, 640kvm dekk) og 2 Maersk AHTSer…disse er 2000modeller og har vært i opplag i 6-ish år… skal ta disse ut av opplag-opplysningene på westshore med en klype salt men har et håp om at disse 2 går til skraping…

2 Likes

Sikkert bare en rydding i listene. Maersk båtene ble vel solgt til Tyrkia for ganske lenge siden.

2 Likes

Ja de er ikke helt 100% de layuplistene, googla nå og de ble solgt til “annen bruk” 2020 faktisk.

Listene imorgen, vil de vise 30.12? Kan vi håpe at både Nordea og Hemen er helt ute?

1 Like

Morgendagens lister vil nok gjelde handelen t.o.m onsdag 29.12

1 Like

Blir spennende å se om og eventuelt når Hemen tenker å levere tilbake de lånte aksjene.
Nordea vil jeg tro solgte siste rest på torsdag.
Så får vi se om Soff blir en av aksjene med januareffekt.

Ser hvertfall fram mot morgendagen og denne måneden med stor spenning.

2 Likes

Men etter den kommentaren vi fikk i finansavisen så tror jeg at flere begynner å se potensiale i solstad

2 Likes

Det tekniske bildet ser bedre ut enn på lenge gjennom at kursen har brutt ut av en år lang negativ trendkanal. Vi er derimot ikke på trygg grunn enda. Det er gjort flere forsøk på å bryte 6, uten suksess. Hvilket indikerer motstand der. Dernest er det sterkere motstand på 6,6ish. Over til det fundamentale: når jf og Nordea er ute vil trolig kursen støte på mindre salgsvolum og kjøperne må opp i pris.
Spennende uke i vente.

1 Like

Veldig spennende uken som kommer nå. Dersom det er som vi tror, at Nordea og Hemen er ute vil en tilsvarende kjøpsinteresse “måtte” føre til at vi bryter 6 ihvertfall imho, særlug om LPS starter året med en csv kontrakt- og skal jg tro det jeg hører off the record nærmer det seg grufort kontrakt for ihvertfall den ene som ligger og samler tare nå.

3 Likes

Hvilken båt samler tare?

Normand Cutter

Takk

4 csv båter som samler tare nå vel, Valiant, Cutter , Australis - og Navigator🤔

1 Like

Ja, riktig, Navigator også fra idag.
Nor Valiant trodde jeg skulle ut av opplag ifjor, mulig det kommer snart nå

Ergo så blir det nyheter den nærmeste tiden

Nor Valiant har jo ligget lenge. Er det mulig å få jobb til en slik her oppe? Passer vel best nede i afrika eller asia. Ser at den er 2008. Hvis den ligger lenger og ikke kommer seg ut så passer den best til spiker på husveggen.
Men hvem vet… når markedet drar seg opp så går nok den også ut. Men båten ser gamel ut selv om den er 2008 og har liten kran

Ved siden at JF og Nordea er tilnærmet ute er mitt bet i soff på kort sikt forankret i en reprise av børsmeldinger fra 2021;)

Makromessig ser det også meget lyst ut fremover, jeg tenker da spesielt på omikron. Feds tapering vil selvsagt påvirke dollar og i andre orden oljen, men underinvesteringer i E&Pvirksomhet siden 2014 vil (mener jeg) tvinge seg frem innen sumaren 2022 :firecracker::rocket:. Økt investeringsvilje i E&P er en forutsetning for betydelige deler av SOFF sin virksomhet.

1 Like

Hvor mange båter er det igjen de skulle kvitte seg med?

Skal ned til 90

1 Like