Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Når begynner kampen om å holde. Veldig lett å selge for tidlig

En kontrakt hadde gjort susen for å stoppe den kampen

ikke problem å holde… om noen uker skal vi mye høyere:-) det er min mening… men 3q vil endre alt. det er da vi får et virkelig løft tror jeg :rocket:

Når det er sagt så forstår jeg at det teknisk kan være lurt å selge noe for å avvente om den makter å etablere seg over 7ish

Det er vel nå alle snakker om å holde, mens de løper for å selge ja. Men der er noen som kjøper i store bolker og vet at P/B er nede på 0,15 ish. Og sånn så tar de store over aksjene til de små. De små vinner litt og de store vinner stort :slight_smile:

3 Likes

enig med deg. har vært for my løft denne uken og viktig å ikke glemme naturlovene, men langsiktig så tror jeg vi skal mye mer opp men kanskje rett over q3. jeg vil ikke selge nå for så å kjøpe meg inn. men følger med :grinning:

Det syke ville vært om det kom kontraktsnyheter på noen av skipene. Men det kan jo komme alt fra i dag til de neste ukene. Siden aksjen har beveget seg uten nyheter, så er det vel de her reposisjoneringene av skip som noen andre her inne har sett, som kanskje har trigget stigningen i markedet de siste dagene også? Eller er det kun JF og Nordea effekten vi ser? Artig at så mange legger inn timer å energi på å følge selskapet så tett. Er skikkelig bra for oss andre aksjonærer.

1 Like

Jeg er litt usikker på hvor nøye de jevne kjøper følger detaljene, mange handler vel på tekniske signaler-og bare det at en aksje dukker påå på vinnerlistyen har jo en tendens til å trigge kjøp…FOMO…

For oss som følger med er det klart at det ligger flere avokadoer klare innen CSV nå som det må bli kontrakt på snart skal de ikke bli overmodne …tenker spesielt på Normand Cutter igrunn

2 Likes

vent til ut i februar

1 Like

SOFF-aksjer bør etter min oppfatning IKKE planlegges for salg før tidligst i 2023/24. Dette selvfølgelig med mindre man er online trader med egenskaper til å dra utnytte av denne- eller andre reiser.

Frontier nå til kai i Las Palmas for det som antakelig er mannskapsbytte. Det blir veldig spennende å se hvor den skal videre derfra!?

3 Likes

Må vel komme noe info om den eller Pioneer snart selv om vi jo gjetter oss til litt…med mindre det er så kortvarig at det ikke børsmeldes, Soff driver jo ikke og børsmelder småtterier :smiley:

Juleferien over i spoten også, tar seg opp selv om ratene er labre enda som de alltid er på denne tiden.

De aller fleste som trader taper penger.
Kun de færreste som treffer.
Man selger og ender opp med å løpe etter å kjøpe til høyere pris.
Så faller den litt tilbake så får man panikk og selger nok en gang og sånn går det😀
Nå har jeg sittet med min beholdning fra 4,6 og opp til nå, ganske sikker på at den urealiserte avkastning er høyere enn de som har tradet i perioden.
I tillegg kan det nå komme kontrakter hvilken time som helst, da står man helst på innsiden.
I have been there, done that og er overbevist om at mange kjenner seg igjen.
Men, selvsagt mange treffer også, men da skal man ha høy grad av teft kombinert med flaks

5 Likes

Litt tilfeldig havnet jeg på en artikkel om Edda Fides- båten Maximus erstattet og der stod det at den de første årene hadde inntekter på over 100mill i året, altså 300k+/dag. Det er altså ikke utenkelig at ratene for den jobben er helt ok, i dødtiden vil inntekter på ca 10mill/pr måned i 3mnd være betraktelig bedre enn å liogge til kai, særlig når jobben er av en type som ikke sliter på skipet i sørlig grad.

1 Like

Her er du uten tvil inne på noe vesentlig, Tradet selv i mange år, med meget magert resultat. Prøver å plukke aksjer som er i “startgropa” på en mulig opptur. Var muligens litt tidlig ute i Soff, men svetter ikke av den grunn. Selger ikke en aksje i denne det neste ett til 2 årene. Er sikker på att Soff kommer til å gi meg godt med kronasjer i den perioden. Ikke glem att aksjemarkedet gjerne ser 6-9 mnd fremover.
Edit: snittet mitt er 6,24

2 Likes

Helt enig, selv om jeg bestemt er av den oppfatning av at jeg med fordel kan bidra positivt inn i omsettingen. Kommer det en børsmelding kommer jeg til å selge 25 prosent av SOFF aksjene mine. Siden jeg har kjempe troen på selskapet kjøper jeg de samme aksjene tilbake 30 - 60 min senere til lavere pris. Det dobler mitt bidrag til omsettingen og idealistisk nok bidrar til å gjøre aksjen attraktiv:-)
(Var litt flåset formulert, men alle har hver sin stil og plan når det gjelder investering. Den må man følge og ikke la se påvirke av andre)

2 Likes

Tradere og trading er helt opplagt positivt ift omsetning og likviditet.
Har dog for et lite år siden funnet ut at det ikke er for meg i selskap jeg har tro på i det lengre løp.
Bommer nesten alltid og tror ikke jeg er alene om det😂
Mener det finnes dokumentasjon på det også

Enig i at det er positivt for en aksje med litt trading og omsetning. Men skjønner godt det Rodjer skriver om også. For hver handel en gjør, så er der en risiko for at en bommer x prosent av tiden. Jeg bommer masse, men så treffer jeg også litt mer enn jeg bommer. Men feks i AKSO ville jeg ha tjent 3 gangen ved å sitte long i stedet for å trade i fjor. Der bommet jeg stort sett på alle trades jeg gjorde. Men fikk 100% ish allikevel.

1 Like

Det har nok fungert bra i den nedtrenden aksjen har vært igjennom. Litt mer usikkert på den metoden om markedet virkelig tar tak i Soff. Da kan det gå fort oppover, ønsker selv å ha en stabil pott aksjer som blir med i hele oppturen. Lykke til med din trading.

Har vært lenge nok i SOFF til å vite hvordan kursen reagerer. (Veldig bombastisk formulert).
Følg med på kursen ved runde tall:-). i hvertfall 10.

1 Like