Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

men… det at doff kommer i en situasjon hvor de evt ikke får gjelds sanering, så vil kostnadene for driften sansynlig være høyere enn i solstad som allerede har fått gjelds sanering. Det skulle bety at solstad står sterke i konkuransen pga opprøret i Doff.
ergo det bør bety noe for kursen…jeg gjorde noen tanker.

:orangutan:

Det flere lurer på er om SOFF har rekonstruert “nok” gjeld, og derved er i en DOF “light” tilstand

Mulig en bedre løsning for Soff hadde vært å kvitte seg med 2/3 gjeld, fremfor 1/3

De har tatt ned gjeldsgraden nok for at det skal være mulighet å overleve til 2023-2024 når forventet oppgang kommer. slik som de så det i 2020. Dette året vi er inne i nå så blir det spennende om vi kan får et positivt q3. jeg tror det.

1 Like

Det er lite som tyder på at det man så i 2020 er endret nå i begynnelsen av 2022. Det har jevnt og trutt blitt en bedring

ha ha. klart men det er selvfølgelig ikke giek eller bankene med på. Tror ikke de får til en ny runde nå og tror heller ikke det vil være nødvendig.

1 Like

I den grad det kommer en ny runde så er jeg enig i at den ikke kommer nå. Den kommer om 2023 ikke blir slik man håper

Mye står nok å hviler på NM. Markedsutsiktene ellers både i olje og fornybar sektoren ser bedre ut enn på mange år.

Ser utrolig bra ut ja

ikke 2023 men evt i 2024. normalt så går det en tid med prat på kamerset så jeg tror hvis dette skulke bli situasjonen så er vi ut i 2025…og det er lenge til :cowboy_hat_face:
så vi skal ikke bekymre oss om dette.
evt NM issue i mellom tiden. det tror jeg ikke på pga at lånntakerene har hvert med på plan A. De vil neppe senke Skuta.

Spørsmålet er alltid om markedet beveger seg raskt nok, eller om ting tar tid. Men vet jo at mange av dere har sagt 2023-24. Og jeg har registrert at ingen av dere har snakket om 2025 enda…

Jeg tror at 2022 vil overraske positivt. Jeg var 100M mer bull på Q3, 2021 enn dere andre, og jeg tror og at Q4 2021 er bra. Q1 2022 blir spennende, det kan nok bli det resultatmessig dårligste kvartalet. Q2-Q3 blir bra med all aktiviteten som er planlagt i alle fall her i Norge.

Men skulle makro faktorer endre på alt, som at vi får en korreksjon på børsene så kan bildet endres litt selv om jeg tror oljebransjen står fjellstøtt gjennom 2022.

olje bransjen vil stå fjellstøtt det er sikkert. Verden trenger energi. :grinning:

I et sunt marked med sunn konkurranse som gir mulighet for “normal” utnyttelse/rater så skal nok denne gjeldsbyrden ikke være noe som lest problem- men likevel og naturlig nok tvert imot så lenge markedet er motsatt.

Jeg håper SOFF primært konsentrerer seg om å få kvartalsinntektene opp på 2MMNOK, hvilket er et ambisiøst-men samtidig ikke noe hårete mål i et fungerende bra marked slik vi alle håper og tror på. Periodestigning allerede i 2021 pekte jo på prosenter som er i nærheten av en slik vekst.

1 Like

Utmerket kommentar.

1 Like

… men nå kollapser det 6.62 nå

Straks helg. Daytraderne tømmer seg nå

ja kan ta tid å komme seg ut med cash og fortjeneste

Om du skal det i dag så. Mandager og onsdager er bedre til det. Hele børsen går ned no, dette er helt vanlig og spiller ingen verdens rolle. Både sp500 og DOW futtene peker svakt opp. Osebx ender trolig i pluss? Når det gjeld soff så har uken vært meget bra. Viktig med helhetsbildet også.

1 Like

Ikke mye volum i de dumpene som har vært. Er fremdeles veldig sterk, spesielt når vi ser hvordan resten av markedet foreløpig er humpete

Så undres jeg om Aksjesladder kommer til å benytte “mitt spørsmål” til å snakke opp/ned “offshore” i dagens pod, og om dette eventuelt kan gi noen muligheter til et for meg første suksessfullt trade på mandag.