Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Fint om AksjeSladder ikke nevner noe om soff i det heletatt.

1 Like

Det tror jeg vi må være forberedt på at de gjør. Spørsmålet tror jeg snarer er om de nå kan se grunnlag for å “skifte kurs” eller om de fortsatt bare vil kategorisere offshoreaksjene som “verdiløse tradealternativer”

Jeg velger å ikke svare her fordi jeg full av forakt når det gjelder soff og AS. Det vil være uprofesjonelt av meg å i det hele tatt omtale tematikken. Må slutte nå fordi forakten har nesten fylt seg opp til fingrene mine - da mister jeg kontroll og det blir bare eder og galle. God natt.

Folk tar AS altfor seriøst, man må se på det som underholdning-og jg syns det er god underholdning😄 av og til ndvner de noe jg syns er interessant men da sjekker jeg det nærmere selv først.

1 Like

God helg! :wine_glass:

Kanskje er grunnlaget for forakt redusert noe etter morgendagens pod!?

1 Like

Finn en feil

Helt enig!

Men skjønner likevel godt hva @aksjewonka mener, og må nok erkjenne at jeg har litt samme bakgrunn for ikke å la dem glemme- eller ta stilling til historiske uttalelser og videre utvikling innenfor offshoresegmentet. Jeg ser følgelig frem til den dagen hvor deres tidligere uttalelser/spådommer kan fastslås som feil herunder den dagen hvor de “endrer kurs” om så dette noensinne blir tilfellet.

PS! AS har vel ingen reell innflytelse på aksjekursen utover små dagskrusninger så dette betyr ingenting for meg.

1 Like

15:30:28 45,92 700

Skikkelig tastefeil kan det se ut som…

Avtalt omsetning står den benevnt som ???

Kan det være innledningen på Akers oppkjøpsraid? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Syntaks error. Første gang jeg ser det på osebx,

Var nok 31/12-25 kursen som tok en liten reise hit fra framtiden. :rofl:

2 Likes

Hehe, Aker løser ut alle aksjonærer til 45,92kr aksjen-litt surt mern ok, tar det :smiley:

Det skjer ikke. Da blir det jo knapt noe P/E tillegg i det hele tatt!? :grinning:

1 Like

Det verste (eller beste) av alt er at kursen ligger innenfor realistisk utfallsrom for de neste årene

1 Like

Med 7 nye- og gode OCV kontrakter, en spot med ytterligere noe fremgang og basert på allerede inngåtte kontrakter mener jeg dette kan være mulig allerede etter 3Q22- og sannsynlig ila 23/24.

Vi trenger vel å oppnå en situasjon som gir reell forventning til ca. 7,5MMNOK i årlige inntekter samt noe besparelse for fundamentalt å kunne forsvare en slik aksjekurs.

Du er verre enn meg du

1 Like

Klarer vi en hel uke i grønnt😳

1 Like

Men matematikken skal stemme. Det er bare den lille usikkerheten ift. markedet og børspsykologien som gir risiko :blush:

ser sånt ut. god helg

1 Like