Der fikk Normand Prosper seg oppdrag, tenker den er godt betalt.
NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0) Lundin All duties, Deepsea Stavanger / Rowan Viking, D/D 14 06/10/21 RNR
Det er utsolgt for AHTSER og nesten ogsĂ„ utsolgt for PSVâer.
Der fikk Normand Prosper seg oppdrag, tenker den er godt betalt.
NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0) Lundin All duties, Deepsea Stavanger / Rowan Viking, D/D 14 06/10/21 RNR
Det er utsolgt for AHTSER og nesten ogsĂ„ utsolgt for PSVâer.
Fort 400-500/dag for den jobben vil jg tro.
Jeg tror pÄ hÞyere
Ankepunktet for ikke hÞyere mÄ vÊre at det ikke finnes muligheter for oppdrag de neste to dagene.
H is Lundin MĂ TTE ha en stor ahts fĂžr 08 10 kan det vĂŠre en mill ogđ
Ja, nettopp.
Kan vĂŠre en grunn for at Prosper har holdt seg til kai noen dager.
Ser at Solstad selv mener jobben vil ta ca. 7 dager.
PÄ tide at Maersk ogsÄ rangerer ut noen fartÞy fra markedet.
Maersk Attender lagt i opplag/skrotes/selges
[MAERSK ATTENDER](javascript:void(0) NEW 23480 282 500 II FREDERICIA
AHTSEN Maersk Leader tar fÞlge til kirkegÄrden.
[MAERSK LEADER](javascript:void(0) NEW 23500 255 800 II FREDERICIA
Kor fant du detta?
Westshore
Jeg har regnet litt pÄ mulighetene som ligger i at «ledige og snart ledige» subseafartÞy inngÄr nye arbeidskontrakter- og som samsvarer med dagens snittrater for DOFs subseaskip. Og, dette representerer faktisk ganske opplÞftende muligheter- og mulige resultater. Jeg lar det bli opp til hver enkelt Ä gjÞre sine egne beregninger/vurderinger/konklusjoner men de sorte tallene vi alle venter pÄ er kanskje ikke sÄ langt unna som man kanskje skulle tro. Dette vel og merke forutsatt at slike kontrakter er mulige Ä inngÄ, og markedet forÞvrig ikke faller.
Med hjelp av det samme regnearket var det forÞvrig en ganske artig Þvelse Ä regne pÄ en situasjon der alle SubseafartÞyene gikk pÄ slike kontrakter, og enda morsommere dersom man la til en aldri sÄ liten vekst for de Þvrige skipstypene.
Enn sÄ lenge sÄ fÄr vi nok derimot nÞye oss med Ä vente pÄ varsler om gode avtaler for de «ledige» skipene, og deretter se hvor mye nÊrmere et sunt regnskap dette bringer oss.
Hemen ned 45k
Clipper tar pause fra pÄgÄende kontraktsarbeid- og har satt kursen mot Dusavik - 20 Ärs klassing?
Cutter har ankommet Blyth UK, og da kan vil vel anta at opsjonen ikke er utlÞst, alternativt at ogsÄ denne har pause for 20 Ärs klassing?
Jeg har nÄ registrert 10 SubseafartÞy som stÄr- eller som snart stÄr uten kontraktsarbeid. Dette representerer jf. LPSs uttalelser en fantastisk mulighet, men ogsÄ en mulig Þkonomisk utfordring i fall det tar tid Ä finne gode kontrakter til disse.
Legger ved denne, sÄ har dere noe Ä lese til frokostkaffen:
Legger ogsÄ ved min oversikt, sÄ kan dere korrigere meg om noe er feil- eller dere sitter pÄ annen info.
Ja hvis det snart stÄr 10 stk Csv uten arbeid da vil det bli en utfordring. Disse inntektene mÄ til. Noen av disse bÄtene vil det ta tid Ä fÄ i arbeid, men regner med som deg at de har en plan og fÄr hÞyere rater enn om de lÄser seg til en langtids kontrakt. Markedet er i endring. snakket med noen i gÄr om markedet i sÞr Amerika og det ble sagt at det er mer jobber og det vil bli mer. Brasil blir mer viktig og den delen av solstad som kommer fra tidligere farstad ser endringer til det bedre.
Dette er spennende- og vil nok uansett vise seg Ă„ bli en viktig milepĂŠl for SOFF. Hva dette eventuelt ender opp med med blir jo nĂ„ bare spekulasjoner, men fĂžlgende er sikkert; LPS har vĂŠrt klar over forholdet lenge, og har sogar definert dette som en strategisk fordel og mulighet. Det vil derfor vĂŠre âen stor ripe i lakkenâ for han dersom dette ikke innen rimelig tid lĂžser seg- og med formĂ„lstjenlig resultat.
Og, formĂ„lstjenlig resultat bĂžr vel vĂŠre rater som minst tilsvarer det DOF har arbeidet pĂ„ de seneste Ă„rene og som da i stedet vil gi han " stjerne i boka" og âpenger i regnskapsbokaâ.
Edit:
Jeg antar en av fĂžlgende hendelser snarlig vil finne sted:
LPS uttaler gjennom pressen at markedet bedres saktere enn forventet (pga covid19), og at nÞdvendige konsolideringer i markedet enda ikke er gjennomfÞrt. Forventer samtidig kraftig bedring i 2022- og fremover, og da stÄr SOFF klare med skip til Ä ta sin markedsandel til bÊrekraftige rater.
Melding-er som bidrar til mer kortsiktig hygge, og som dokumenterer at LPS/SOFF har valgt rett.
Navigator har krysset fjorden fra ett svai til et annet, det er vel pÄ tide Ä begynne pÄ denne kontrakten meldt i juli
det blir meget spennende med litt for mange csv bÄter til at dette kan gÄ bra. vi skulle nÄ hÞrt en rekke meldinger. noe kommer men ikke sÄ mange.
jeg misforstod sikkert listen. kanskje de fleste tar smÄ jobber i vent pÄ noe bedre slik som normand maximus
En rekke av skipene er jo tilsynelatende allerede i jobb eller pÄ vei til jobb- sightseeing, korte ventejobber eller umeldte langtidskontrakter. Det er ikke godt Ä si.
men det bĂžr komme noen meldingerâŠ
Har du en liste over de csvâer vi pt er usikre pĂ„?
se lengre opp⊠(Regneark med mye grÞnt pÄ)
Ja, og det tror jeg det snart gjĂžr- og flere av dem. Dette med mindre LPS snarlig gĂ„r ut Ă„ justerer tidligere uttalelser ift. strategi og positive muligheter knyttet til vĂ„r âmanglende backlogâ jf. ovennevnte.
Skal studere pÄ dette i helgen